bl
door blokfluit1 Aug 3, 2015 om 17:07
Geldzaken & recht

Vraag

Wij hebben een chalet gehuurd op een camping wij kwamen met 2 personen maar de camping brengt voor 4 personen de kosten van overnachting en faciliteiten in rekening je staat geregistreerd als 2 personen dus die andere 2 personen dat geld steken ze zo in hun eigen zak want die staan niet op papier wij dit nog nooit meegemaakt mag dit maar zo graag horen wij van u

877 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2015 om 17:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo blokfluit1,

Je hebt blijkbaar een 4-persoons chalet gehuurd en daar zijn de bijbehorende kosten voor in rekening gebracht.
Kijk eens goed in je boekingsvoorwaarden wat hierover geschreven staat.

Met vr.gr.

di
door digioma - Aug 3, 2015 om 17:54
646 Antwoorden / 29 Vragen

Ik denk met Edrick3 mee; 4-persoons chalet gehuurd dan is de prijs daarop gebaseerd. 't Maakt immers niet uit of de eigenaren/verhuurders nadien het toilet en de vloeren en verdere zaken zoals de keuken moeten schoonmaken. Ook de kosten voor elektra blijven zo'n beetje gelijk en eventueel TV kijken of Wifi-gebruik zijn ook hetzelfde Het beddengoed zal - normaal gesproken - allemaal verschoond worden. Bij een kleiner chalet is er waarschijnlijk minder vloeroppervlak en een kamer minder. Jammer, maar 't is niet anders.

chris74
door chris74 - Aug 3, 2015 om 19:23
564 Antwoorden / 44 Vragen

Dan heb ik een vraag voor u: Hoe heeft u de boeking gedaan voor de chalet en heeft u zelf niet iets over het hoofd gezien toen u boekte?

bl
door blokfluit1 - Aug 3, 2015 om 19:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=chris74 schreef op maandag 3 aug 2015, 19:23]Dan heb ik een vraag voor u: Hoe heeft u de boeking gedaan voor de chalet en heeft u zelf niet iets over het hoofd gezien toen u boekte?

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2015 om 20:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@blokfluit1,

Om te reageren: typ je reactie in het grijze veld heironder onder Reageren.

Wil je reageren ná een quote, zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter en typ je reactie.

Met vr.gr.

bl
door blokfluit1 - Aug 3, 2015 om 21:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee wij hebben het chalet particulier gehuurd kregen later een offerte van de camping het was een 5 persoons chalet hoorde ook van andere mensen dat ze met een toercaravan stonden daar moeten ze ook voor 4 personen betalen terwijl ze ook maar met twee mensen waren je gaat toch ook niet naar een restaurant 4 persoons tafel zitten met 2 personen en voor 4. Betalen

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2015 om 21:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U huurt particulier maar krijgt een offerte van de camping? Als men particulier huurt, betaalt men normaal gesproken een vaste prijs voor het gehuurde. Alleen de toeristenbeladting wijkt dan bij meer personen af.

Maar blijkbaar wist u het van tevoren dat ze raar rekenden, maar hebt u toch geboekt. Dat had u dan niet moeten doen.

door 1953 - Aug 4, 2015 om 03:20
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Blijkbaar heeft u de algemene voorwaarden niet goed doorgelezen mij dunkt.

Ken die algemene voorwaarden niet, dus is het een aanname of gissen naar die voorwaarden.

Het blijft een vreemde gang van zaken rond het gegoochel van '4 personen'! Zou nog kunnen bedenken de heffing van gemeentelijke toeristenbelasting per persoon per nacht (p.p.p.n.) die dan mogelijk voor 4 personen wordt doorbelast?

di
door digioma - Aug 4, 2015 om 13:24
646 Antwoorden / 29 Vragen

Beetje vreemde vergelijking met dat restaurant. Daar komen je binnen met twee personen en dan bestel en krijg je ook eten dat voor twee personen is bereid. Duidelijk genoeg. Als je een huis huurt voor bijv. tien personen en je komt met twee... dan betaal je voor tien, daarvoor is het huis ingericht.
Als er een zwembad bij is en het stortregent/hagelt die periode krijg je ook geen geld terug als je zonneterras en zwembad niet gebruikt. Nog extremer... als je een tweepersoon matras koopt en er alleen op ligt (ruzie met de partner bijv.)... je snapt 't vast wel.

chris74
door chris74 - Aug 4, 2015 om 17:34
564 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=blokfluit1 schreef op maandag 3 aug 2015, 17:07]Wij hebben een chalet gehuurd op een camping wij kwamen met 2 personen maar de camping brengt voor 4 personen de kosten van overnachting en faciliteiten in rekening je staat geregistreerd als 2 personen dus die andere 2 personen dat geld steken ze zo in hun eigen zak want die staan niet op papier wij dit nog nooit meegemaakt mag dit maar zo graag horen wij van u

Gaat het dan over toeristen belasting wat voor 4 personen gerekend wordt of zijn het andere kosten?