heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 28, 2015 om 13:36
Elektronica & tv

Vreemde taal op smartphone

Op een Samsung Galaxy S III smartphone is ineens de taal gewijzigd in (vermoedelijk) Turks.

Na opvragen handleiding zie ik geen bruikbare instructie.
Wie heeft een oplossing / instructie om de taal weer in NL te krijgen (niet alles is in Turks)

5751 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 28, 2015 om 13:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Apps-instellingen-mijn apparaat-taal en invoer.

diumenge
door diumenge - Jun 28, 2015 om 13:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onder Android gaat dat als volgt:

Ga naar instellingen en dan naar Taal en invoer (heet nu waarschijnlijk anders, ziet er uit als een vierkantje met een A er in met drie punten er onder, in het Turks staat er 'Dil ve giris'). De bovenste optie is dan Taal (heet nu waarschijnlijk ook anders, in het Turks staat er 'Dil', met daaronder Türkce), selecteer dat en zoek Nederlands op in de lijst en selecteer die.

Nu maar hopen dat de SIII een niet al te afwijkende interface heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 28, 2015 om 13:50
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Het probleem is: Taal. De vraag is dus aansluitend: ga naar ..?... (taal en invoer in het Turks). Ik zie geen vierkantje met A

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2015 om 14:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mogelijk komt u verder met dit filmpje: klik hier.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 28, 2015 om 14:02
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Welke knop als eerste? (Bij het startscherm)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 28, 2015 om 14:05
16775 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 28 jun 2015, 14:00]Mogelijk komt u verder met dit filmpje: klik hier.

Het betreft een Galaxy SIII GT 19305 (ggen mini)

Cookies
door Cookies - Jun 28, 2015 om 14:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zondag 28 jun 2015, 14:02]Welke knop als eerste? (Bij het startscherm)

De Apps knop.

Cookies
door Cookies - Jun 28, 2015 om 14:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wellicht heb je wat aan een video (is wel voor de 9301, maar vermoed dat dit hetzelfde is bij de 9305) KLIK

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2015 om 14:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zondag 28 jun 2015, 14:05][quote=aurora1 schreef op zondag 28 jun 2015, 14:00]Mogelijk komt u verder met dit filmpje: klik hier.

Het betreft een Galaxy SIII GT 19305 (ggen mini)

Jammer dat u dat niet direct vermeld heeft.
Tweede poging:
Volg het filmpje tot en met instellingen,
Dan ziet u (kolom draadloos en netwerk) 4 regels waaronder wifi, onder die kolom ziet u Apparaat met daaronder 8 regels, daaronder volgt de volgende kolom Persoonlijk met 5 regels. Daarvan moet u de 4e regel aantikken dan komt helemaal bovenaan Taal, dat aantikken en u ziet de lijst met het overzicht van talen waaronder 2 x Nederlands, daarvan Nederalnds (Nederland aantikken).

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 28, 2015 om 14:40
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor alle reacties maar helaas, het lukt niet. Morgen gaat het apparaat naar een KPN winkel en moet men het daar maar oplossen.

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2015 om 14:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Haal anders de accu er eens een paar minuten uit, misschien lost het daarmee dan vanzelf op.
Of als u een antivirus app op de gsm heeft geïnstalleerd scan daar dan eens mee mocht de oorzaak in malware zitten.
Heeft u niet een dergelijk programma op de gsm staan, kijk dan eens klik hier en eventueel klik hier.

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2015 om 15:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Toevoeging: ik had vergeten te zeggen dat de gsm eerst helemaal uitgezet moet worden en later na het terugplaatsen van de accu de gsm weer aanzetten/opstarten.
Overigens helpt het met problemen soms ook om de gsm eens helemaal uit te zetten en een paar minuten later weer op te starten.

Cookies
door Cookies - Jul 5, 2015 om 11:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zondag 28 jun 2015, 13:50]Het probleem is: Taal. De vraag is dus aansluitend: ga naar ..?... (taal en invoer in het Turks). Ik zie geen vierkantje met A

Instellingen = kurumlar
Taal en invoer = Dil ve giri?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 5, 2015 om 11:20
16775 Antwoorden / 202 Vragen

nogmaals dank. Bij een KPN winkel was het binnen 1 minuut 'gefixt'. De oorzaak blijft vreemd.