ro
door robben Mar 29, 2015 om 21:23
Elektronica & tv

Vrieskast

Wij hebben een diepvries kast merk Liebherr, het probleem ontstaat als de deur van de kast geopend wordt om er iets uit te halen . ongeveer 2 uur later gaat het alarm af en de temp stijgt van -19 naar -10 . Druk je nu op de aan/uit knop en stel je de temp weer op -19 dan is het probleem opgelost . Maar heb je weer wat nodig dan begint het alarm en de temp weer opnieuw , dus weer opnieuw instellen . Weet iemand hier een oplossing voor . Al vast bedankt

4341 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 29, 2015 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

U schrijft de temperatuur stijgt van -19 naar -10, dat moet dus dalen zijn. Dit kan betekenen dat de deur niet goed afsluit. U kunt dit controleren door de deur direct na het sluiten weer open te maken, dit moet dan vrij moeilijk gaan. Op het moment dat u hem opnieuw inschakeld wordt het alarm uitgeschakeld en zal de kast opnieuw gaan koelen. Let er eens op hoe lang dit duurd moet zeken binnen 1 uur weer op temperatuur zijn.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2015 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerbera schreef op zondag 29 mrt 2015, 23:04: U schrijft de temperatuur stijgt van -19 naar -10, dat moet dus dalen zijn.

De temperatuur stijgt!

ve
door verwijderd - Mar 29, 2015 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dacht toch ook dat temperatuur stijgt, toch? -10 is toch "warmer" dan -19.

@robben, staat er in de gebruiksaanwijzing iets van deze aard wat u dit euvel zou kunnen doen? Of, als gebruiksaanwijzing niet meer aanwezig is even op Google uw vrieskast intikken en zien of er daar iets te vinden is?

ve
door verwijderd - Mar 30, 2015 om 01:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bent u niet toe aan een nieuwe diepvrieskast?

De leeftijd van de diepvrieskast is .. jaar en loont het om een reparatie uit te voeren? Kosten/batenanalyse.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2015 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe staat het met de ijsafzetting in de vrieskast ? Er kan een ijsophoping ontstaan bij de No-Frost module en dan die hij ijsvrij schoongemaakt te worden en dan kun je gelijk kijken hoe de deur sluit en rubbers en dergelijke.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2015 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zondag 29 mrt 2015, 23:29:
gerbera schreef op zondag 29 mrt 2015, 23:04: U schrijft de temperatuur stijgt van -19 naar -10, dat moet dus dalen zijn.

De temperatuur stijgt!

Of het nu stijgen of dalen is, is dat zo belangrijk. De temperatuur gaat van -19 naar -10 en dat is niet normaal tenzij de deur open blijft staan. Of u moet een andere oplossing hebben.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2015 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerbera schreef op maandag 30 mrt 2015, 16:48:
Of het nu stijgen of dalen is, is dat zo belangrijk.

Bij een vrieskast wel ja en natuurlijk ook als je probeert anderen terecht te wijzen.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2015 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerbera schreef op maandag 30 mrt 2015, 16:48:
carola.83 schreef op zondag 29 mrt 2015, 23:29:
gerbera schreef op zondag 29 mrt 2015, 23:04: U schrijft de temperatuur stijgt van -19 naar -10, dat moet dus dalen zijn.

De temperatuur stijgt!

Of het nu stijgen of dalen is, is dat zo belangrijk. De temperatuur gaat van -19 naar -10 en dat is niet normaal tenzij de deur open blijft staan. Of u moet een andere oplossing hebben.

Tja Gerbera, wie de bal kaatst......

ve
door verwijderd - Mar 30, 2015 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem van Ts is de vrieskast. De gemiddelde bewaartijd bij storing (stroomuitval) is bij de Liebherr 20 uur. Als na 2 uur de temperatuur stijgt van -19 naar -10 is er duidelijk iets mis met de deursluiting.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2015 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerbera schreef op maandag 30 mrt 2015, 23:11: Het probleem van Ts is de vrieskast. De gemiddelde bewaartijd bij storing (stroomuitval) is bij de Liebherr 20 uur. Als na 2 uur de temperatuur stijgt van -19 naar -10 is er duidelijk iets mis met de deursluiting.

Of de thermostaat. Aan/uit knop, dan werkt ie weer even, daarna zelfde probleem.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2015 om 00:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag een technisch verkoper bij de importeur per telefoon, onder vermelding van het serienummer, om zijn persoonlijke diagnose.....? als uw retailer het tenminste niet al weet.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2015 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerbera schreef op zondag 29 mrt 2015, 23:04: U schrijft de temperatuur stijgt van -19 naar -10, dat moet dus dalen zijn. Dit kan betekenen dat de deur niet goed afsluit. U kunt dit controleren door de deur direct na het sluiten weer open te maken, dit moet dan vrij moeilijk gaan. Op het moment dat u hem opnieuw inschakeld wordt het alarm uitgeschakeld en zal de kast opnieuw gaan koelen. Let er eens op hoe lang dit duurd moet zeken binnen 1 uur weer op temperatuur zijn.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2015 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

De deur zal wel goed sluiten want het probleem is na resetten opgelost. Het lijkt mij meer een sensor die verkeerde info aan de besturing/display unit geeft. Ik weet het type van de vriezer niet maar gezien de elektronische besturing is er geen gebruikt gemaakt van een mechanische thermostaat maar van een sensor voorzien van een NTC weerstand. Die weerstand is heel precies en bij temperatuurschommeling wordt de compressor aangestuurd, nadeel is wel dat ze storingsgevoelig zijn, ze onderbreken, worden traag of lopen in waarde zo op dat ze geen juiste meting meer kunnen doen. De storing treedt op bij open/dicht doen van de deur de kans is dan bijzonder groot dat de sensor onderbreekt door trillingen of te traag is geworden om een juiste temperatuur aan te geven. Resetten werkt dan nog wel even maar dat houdt snel op.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2015 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leegeten, ontdooien, schoonmaken en opnieuw instellen een idee? Daarna kan eventueel een monteur er ook bij zonder de inhoud te moeten ontdooien.....