lexgensen
door lexgensen Nov 20, 2014 om 13:16
Computers & telefonie

Vroegere bestanden terughalen

ik heb 3 maanden geleden een bestand verwijderd. Kan ik een herstelpunt maken naar een aantal maanden terug mijn bestand dan ophalen en dan weer een herstelpunt naar vandaag of gisteren? Of is er een andere makkelijker manier?
Ik heb windows 7

6313 14 Rapporteer

r.kemperman
door r.kemperman - Nov 20, 2014 om 13:22
423 Antwoorden / 4 Vragen

Nee dit is niet mogelijk.
Een herstelpint is alleen voor instellingen van je computer met name programma's

Het enige wat je kan doen is kijken innje vuilnisbak of daar het bestand nog aanwezig is.
Verder is het belangrijk om backup's te maken van je bestanden

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2014 om 13:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lexgensen,

Dat ligt er aan wat voor bestand dat is geweest.
Je kunt het altijd proberen als je een herstelpunt hebt met een datum vóórdat je dat bestand verwijderd hebt.
Een systeemherstel kun je altijd weer ongedaan maken.
Nee heb je ......

Suc6

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2014 om 13:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lexgensen,

Lees ook even hier. Wie weet.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2014 om 13:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lexgensen,

En anders Recuva proberen:

Verwijderde bestanden terughalen
Recuva
Eenvoudig programma, dat een lijst maakt van alle verwijderde bestanden. Er wordt aangegeven of het bestand nog te herstellen is. Recuva kan ook foto's terugvinden op de geheugenkaarten van camera's.

Download en installeer Recuva.
Als er bij de installatie wordt aangeboden om andere software of toolbars te installeren haal dan de vinkjes weg: dit heb je niet nodig.
Geef aan welk soort bestand je zoekt.
Geef de schijf aan waar je zoekt, en klik op Start.
Recuva laat een lijst zien met gewiste bestanden.
Klik op de kolom Pad als je de plaats weet waar het bestand stond. De prullenbak in Windows is meestal C:\Recycled.
Bestand gevonden? Vink aan en klik op Haal terug.
Bestand niet gevonden? Sluit Recuva af, start het opnieuw en zoek nogmaals. Zet in het laatste venster een vink bij Uitvoerig Scannen inschakelen. Dit kan lang duren, maar er zullen meer bestanden worden gevonden.
(Bron:pepermunt.net)

lexgensen
door lexgensen - Nov 20, 2014 om 14:45
274 Antwoorden / 88 Vragen

edrick3 ik ga in het weekend e.e.a. uitproberen. Je hoort iig van mij.
Alvast bedankt.

lexgensen
door lexgensen - Nov 20, 2014 om 19:05
274 Antwoorden / 88 Vragen

r.kemperman, bedankt voor je antwoord, maar ik kan daar niks mee

edrick3: Ik ben aan het zoeken gegaan en heb een cd rom van 2 jaar terug gevonden en daar
stond het bestandje op. Ik ben weer (even) helemaal blij. Jouw antwoorden bewaar ik even voor het geval dat.
p.s. kun jij niet naast mij komen wonen lijkt me handig.
VrGr en BEDANKT

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2014 om 20:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lexgensen,

Ik begrijp dat je probleempje opgelost is.
En dat op eigen kracht. ;-)
Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

snel0026
door snel0026 - Nov 21, 2014 om 12:17
61 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=lexgensen schreef op donderdag 20 nov 2014, 19:05]r.kemperman, bedankt voor je antwoord, maar ik kan daar niks mee

Even voor alle duidelijkheid: Jouw vraag was toch of je met een herstelpunt een delete bestand kunt terug halen? En daar hgeeft Kemperman als antwoord dat je nooit met een herstelpunt gedelete bestanden kunt terug halen.

Dus kun je met dit antwoord in ieder geval je kennis verrijken.

ge
door gerboe - Nov 21, 2014 om 13:49
806 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou het geval geweest zijn ware het niet dat de informatie niet klopt. Je kunt wel degelijk verwijderde bestanden terugvinden met een herstelpunt. Zie hier.

pk49
door pk49 - Nov 21, 2014 om 14:20
243 Antwoorden / 2 Vragen

interessante software is te vinden op Http://www.softwarepaleis.org. Anders even het probleempje invoeren in Google of Yahoo,uiteraard in het engels en dan vindt u vast een oplossing.Werkzaam bij een helpdesk van een hogeschool heb ik op die manier tenminste veel problemen opgelost.

gompy2
door gompy2 - Nov 21, 2014 om 14:22
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerboe schreef op vrijdag 21 nov 2014, 13:49]Dat zou het geval geweest zijn ware het niet dat de informatie niet klopt. Je kunt wel degelijk verwijderde bestanden terugvinden met een herstelpunt. Zie hier.
Jij verwijst naar het terughalen van bestanden uit een back-up, maar er wordt geschreven over bestanden terughalen uit een herstelpunt, dat is een heel ander item, en dat is ook niet mogelijk.

Het verschil tussen een Backup en Systeemherstel is dat met een Backup het bijvoorbeeld mogelijk is om een belangrijk bestand welke je per ongeluk hebt verwijderd weer terug te halen uit die Backup.
Met een Systeemherstel kan dit niet. Het Systeemherstel heeft alleen invloed op de configuratie bestanden van de computer. Dit houdt in Windows register bestanden en systeembestanden. Eigen bestanden van allerlei aard zoals Office, muziek of noem-maar-op-bestanden worden niet hersteld met Systeemherstel.

Hier een uitleg, klik-> Wat is Systeemherstel

lexgensen
door lexgensen - Nov 21, 2014 om 15:41
274 Antwoorden / 88 Vragen

r.kemperman, snel0026, gerboe, pk49, gompy2 en verder iedereen die heeft meegedacht of gaat meedenken hartelijk dank. Voor mij is het opgelost en ga me verder niet mengen in de ontstane discussie. Prettig weekend

ge
door gerboe - Nov 21, 2014 om 15:59
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo gompy2, als je mijn link volgt is daar te lezen 'Eerdere versies zijn kopieën van bestanden en mappen die in Windows automatisch worden opgeslagen als onderdeel van een herstelpunt'.
Vervolgens de uitleg hoe het werkt.
En dat is inderdaad een andere manier van herstel dan het door u bedoelde herstel via Systeemherstel.

gompy2
door gompy2 - Nov 21, 2014 om 16:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Gerboe met een systeemherstel kun je alleen bepaalde bestanden terughalen, niet alles.

Van Microsoft.

Welke bestanden worden er tijdens een terugzetbewerking gewijzigd?

Systeemherstel wijzigt Windows systeembestanden, programma's en registerinstellingen. Daarnaast worden er mogelijk ook scripts, batchbestanden en andere typen uitvoerbare bestanden gewijzigd die onder een willekeurig gebruikersaccount op uw computer zijn gemaakt. Systeemherstel is echter niet van invloed op persoonlijke bestanden, zoals e-mailberichten, documenten en foto's en andere willekeurige bestanden. U kunt Systeemherstel dus niet gebruiken als u een dergelijk bestand dat u hebt verwijderd, wilt terugzetten. Als u back-ups van uw bestanden hebt gemaakt, kunt u deze bestanden terugzetten vanaf een back-up.