kamphuysen
door kamphuysen Jan 26, 2015 om 14:08
Auto & vervoer

Vroom & Dreesmann is Leuke Winkel ? Personeel en Huurbazen uitknijpen ?

Het bedrijf Vroom en Dreesmann Nederland knijpt het personeel uit, wat toch al schamele lonen ontvangt, en nu de bespottelijke acties om de Verhuurders van de panden waar V&D haar spullen aan de man/vrouw brengt, ook nog is te gaan knijpen. Wat zullen de leveranciers wel denken nu? Nou daar leveren we maar niet meer aan aan V&D want straks krijgen we onze leveringen niet betaald, wat denkt U nu durft U daar nog wat te bestellen en te kopen? En zo ja gaat U dan ook bij de kassa stampei maken voor een veel lagere prijs? Want dat is wat deze firma aan het doen is? Dus wat vinden jullie ervan?

3443 45 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2015 om 14:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kom al jaren niet meer bij V & D.

getty
door getty - Jan 26, 2015 om 14:29
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Lijkt me meer een topic voor discussies. Ik lees er geen consumentenvraag in.

kamphuysen
door kamphuysen - Jan 26, 2015 om 15:09
252 Antwoorden / 68 Vragen

De hier voor gegeven reactie bewijst maar weer eens al tezeer dat er ook mensen zijn die volkomen naast de vraag lezen en feitelijk blind zijn voor de werkelijkheid, weldegelijk is het een consumenten vraag mijnheer en weldegelijk is de situatie voor de consument van het grootste belang want; stel u heeft wat uitgezocht bij deze firma uit die mooi volgestouwde schappen met veel waren, u stapt naar de kassa en dan zegt u plotseling tegen de kasaa medewerkster ik wil dit artikel maar dan voor bijna de helft want u werkt toch ook voor minder en uw baas huurt toch ook plotseling voor minder, het lijkt griekenland wel ze lenen zich te barsten, net als V&D en als het op betalen aan komt zijn ze niet thuis, En zo is het ook met deze V&D club ze willen van alles, maar als het op betalen aan komt zijn ze niet meer thuis, dus de vraag is aan U consument gaan jullie ook allemaal maar flink tekeer bij de V&D Kassa en eis een lager te betalen bedrag.. Daar hebben we dus recht op.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 26, 2015 om 15:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Weet u wel wat de huren van bedrijfspanden kost per 4 kantmeter, en wat men daar moet voor verkopen om die alleen al op te brengen. Daarbij dan nog alle vaste lasten zoals bewking verkopers, inkopers en verder rest personeel. En zo zijn er meer zaken waar ik dan niets van af weet.

edrick3
door edrick3 - Jan 26, 2015 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Auto & Vervoer - Overig?
Ik koop geen auto bij V&D. ;-)

.....wat denkt U nu durft U daar nog wat te bestellen en te kopen?.....
Ja, hoor.

.....En zo ja gaat U dan ook bij de kassa stampei maken voor een veel lagere prijs?.....
Nee, hoor.

reflecs
door reflecs - Jan 26, 2015 om 16:52
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op maandag 26 jan 2015, 15:09]..., dus de vraag is aan U consument gaan jullie ook allemaal maar flink tekeer bij de V&D Kassa en eis een lager te betalen bedrag.. Daar hebben we dus recht op.
Iedere klant die een V&D-medewerker die het nu al moeilijk genoeg heeft hiermee lastig valt is er een teveel.
Als u persoonlijk problemen heeft met V&D moet u bij het hoofdkantoor zijn.

rots92
door rots92 - Jan 26, 2015 om 17:00
157 Antwoorden / 3 Vragen

Het personeel ontvangt al jaren een schamel loon, maar ze blijven vriendelijk richting de klant en dat is bij andere winkels wel eens anders.

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2015 om 18:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=rots92 schreef op maandag 26 jan 2015, 17:00]Het personeel ontvangt al jaren een schamel loon, maar ze blijven vriendelijk richting de klant en dat is bij andere winkels wel eens anders.

Inderdaad.

Vandaag nog een broodje gekocht en kan bovenstaande beamen.

pi
door pieterwolters - Jan 26, 2015 om 18:25
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook wel benieuwd wat voor oplossing TS voor ogen heeft. Klagen is zo makkelijk, maar als je een goede oplossing wilt dan zijn de eigenaren van V&D daar ongetwijfeld in geïnteresseerd.

aurora1
door aurora1 - Jan 26, 2015 om 19:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

V&D en La Place zijn verkocht: klik hier.
Inderdaad altijd erg vriendelijk personeel. Ik kom alleen nog af en toe bij La Place, zelden nog in de winkel. In de jaren 80 waren er af en aan ook al moeilijke tijden van dit bedrijf.
Nee, ik ga zeker personeel niet aan het hoofd zeuren,vooral niet met de zorgen die ze nu ongetwijfeld aan hun hoofd zullen hebben. Wij geven ze bij de La Place waar wij komen altijd complimenten omdat ze erg hun best doen, het daar prima loopt en ze zich een slag in de rondte werken.

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2015 om 20:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 26 jan 2015, 19:34]V&D en La Place zijn verkocht: klik hier.
...
Uhm, ruim vier jaar geleden ja...

ho
door hopetobehelping - Jan 26, 2015 om 20:23
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kom zelden bij V&D, gewoon omdat het niet in de buurt is. Als ik er kom vind ik het wel een prettige winkel en zal zeker geen stampei maken voor een lagere prijs. Mocht ik wat zien wat ik nodig heb zal ik ook niet twijfelen om er te kopen.

V&D verkeert in zwaar weer, dat is wel duidelijk.
De maatregelen die men nu treft zie ik als een noodkreet. V&D heeft al jaren last van een 'imago probleem', de doelgroep is niet duidelijk. Dat samen met de zware tijden in de retail, het ontbreken van daadkrachtig management optreden om het tij te keren (niet voor niets dat er nieuwe directie leden komen) brengt ze tot deze 'wan maatregelen'. Het is zuur om te zien dat degenen die er niets aan kunnen doen (medewerkers en verhuurders) op deze manier de dupe lijken te worden.

pi
door pieterwolters - Jan 26, 2015 om 20:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op maandag 26 jan 2015, 20:23]Het is zuur om te zien dat degenen die er niets aan kunnen doen (medewerkers en verhuurders) op deze manier de dupe lijken te worden.

Niemand bij V&D kan hier veel aan doen. Hun markt is er gewoon niet meer. Een groot deel van de doelgroep besteld net zo makkelijk via internet. Daar kan je weinig aan doen. En zomaar een totaal andere marktformule bedenken gaat ook niet werken. Aan de onderkant is de markt al verdeeld en aan de bovenkant ook. Het lijkt er gewoon op dat dit soort warenhuizen hun tijd gehad hebben. Het is niet alleen een probleem in Nederland. In vrijwel alle landen zitten winkels in het middensegment in de problemen.

door 1953 - Jan 27, 2015 om 03:41
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Aandeelhouders (Vendex) verwachten wel aan het eind van het kalenderjaar minimaal 5% dividenduitkering op hun aandeel.

Dankzij het webwinkelen wordt deze economie als het ware om zeep geholpen, V&D doet zelf ook aan webwinkel. Minder personeel nodig in de winkelvestiging: de grote kostenpost.

diumenge
door diumenge - Jan 27, 2015 om 18:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 27 jan 2015, 03:41]Aandeelhouders (Vendex) verwachten wel aan het eind van het kalenderjaar minimaal 5% dividenduitkering op hun aandeel.

Dankzij het webwinkelen wordt deze economie als het ware om zeep geholpen, V&D doet zelf ook aan webwinkel. Minder personeel nodig in de winkelvestiging: de grote kostenpost.

Vendex KBB bestaat al een tijdje niet meer en heet nu Maxeda en dat bedrijf is al een tijd niet meer de eigenaar van V&D. De eigenaar van V&D is Sun European Partners.

ho
door hopetobehelping - Jan 27, 2015 om 19:47
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 26 jan 2015, 20:49][quote=hopetobehelping schreef op maandag 26 jan 2015, 20:23]Het is zuur om te zien dat degenen die er niets aan kunnen doen (medewerkers en verhuurders) op deze manier de dupe lijken te worden.

Niemand bij V&D kan hier veel aan doen. Hun markt is er gewoon niet meer. Een groot deel van de doelgroep besteld net zo makkelijk via internet. Daar kan je weinig aan doen. En zomaar een totaal andere marktformule bedenken gaat ook niet werken. Aan de onderkant is de markt al verdeeld en aan de bovenkant ook. Het lijkt er gewoon op dat dit soort warenhuizen hun tijd gehad hebben. Het is niet alleen een probleem in Nederland. In vrijwel alle landen zitten winkels in het middensegment in de problemen.

Daar heeft u helemaal gelijk in. Niemand kan er nu nog iets aan doen.
Wat er, naar mijn mening, gebeurd is is dat V&D zich onvoldoende heeft aangepast aan de gewijzigde marktontwikkelingen en omstandigheden. V&D is al een behoorlijk aantal jaren allesbehalve succesvol. Op het gebied van marktstrategie, marketing, visie, daadkracht scoren de directies van V&D in de afgelopen jaren voor mij onvoldoende, men heeft het tij niet kunnen keren. En zoals zo vaak zijn degenen die er echt niets aan konden doen dan weer de dupe.
Het gegeven dat toch behoorlijk wat mensen niet verbaasd zijn over wat er nu bij V&D gebeurt zegt eigenlijk al genoeg.

pi
door pieterwolters - Jan 27, 2015 om 20:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op dinsdag 27 jan 2015, 19:47]

Daar heeft u helemaal gelijk in. Niemand kan er nu nog iets aan doen.
Wat er, naar mijn mening, gebeurd is is dat V&D zich onvoldoende heeft aangepast aan de gewijzigde marktontwikkelingen en omstandigheden. V&D is al een behoorlijk aantal jaren allesbehalve succesvol. Op het gebied van marktstrategie, marketing, visie, daadkracht scoren de directies van V&D in de afgelopen jaren voor mij onvoldoende, men heeft het tij niet kunnen keren. En zoals zo vaak zijn degenen die er echt niets aan konden doen dan weer de dupe.
Het gegeven dat toch behoorlijk wat mensen niet verbaasd zijn over wat er nu bij V&D gebeurt zegt eigenlijk al genoeg.

Het is geen vanzelfsprekendheid dat je ieder bedrijf in leven kunt houden als je er maar op tijd bij bent. Je moet ook de mogelijkheden hebben om een nieuwe markt te creëren of om in een deel van de markt te stappen waar nog niemand in zit. In het geval van V&D is dat zo goed als onmogelijk. Naar boven toe lopen ze tegen de Bijenkorf aan en de Nederlandse markt is te klein voor 2 winkelketens van dat niveau. Naar beneden toe ontaardt het in een prijsconcurrentie en daar overleven slechts weinigen. Kijk maar naar de slachtoffers van de afgelopen crisis (met als laatste voorbeeld Schoenenreus vandaag). Het grote probleem van V&D is dat hun markt niet meer bestaat en de andere markten al jaren door anderen wordt bedient. Het is waarschijnlijk gewoon over en uit voor dit soort winkels.

pi
door pieterwolters - Jan 27, 2015 om 20:28
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 27 jan 2015, 03:41]Aandeelhouders (Vendex) verwachten wel aan het eind van het kalenderjaar minimaal 5% dividenduitkering op hun aandeel.

Dankzij het webwinkelen wordt deze economie als het ware om zeep geholpen, V&D doet zelf ook aan webwinkel. Minder personeel nodig in de winkelvestiging: de grote kostenpost.

Maar ook met de webwinkel kan V&D zich niet genoeg onderscheiden van de rest. De markt is veranderd en er is geen ruimte meer voor V&D. Het enige wat V&D kan redden is als we er weer met z'n allen gaan kopen. Ik zou alleen niet weten wat. Kleding is niet veel (kwalitatief niet bijzonder, maar ook weer geen dumpprijzen) en de andere spullen koop je net zo makkelijk bij de Hema of Ikea (die dan goedkoper en beter zijn).

costnix
door costnix - Jan 28, 2015 om 15:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De huidige eigenaar heeft de panden voor 1 miljard verkocht en dat geld in eigen zak gestoken. Op deze manier breng je zo'n be

costnix
door costnix - Jan 28, 2015 om 15:06
2874 Antwoorden / 1 Vragen

(Wordt vervogld)
drijf in grote probkemen.

pino123
door pino123 - Jan 28, 2015 om 15:44
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Welke consumentenvraag vind ik hierin, dit is dus een discussie

pi
door pieterwolters - Jan 30, 2015 om 08:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is jouw plan om V&D te laten overleven? We kunnen het op zich vrij eenvoudig voorkomen: gewoon meer bij V&D kopen....

bu
door burgos - Jan 30, 2015 om 17:57
96 Antwoorden / 7 Vragen

Gut,waar kan je,je druk om maken.

jo
door joentje1978 - Jan 30, 2015 om 20:22
367 Antwoorden / 6 Vragen

Eigenlijk moet je nooit akkoord gaan met een loonoffer maar aan de andere kant kan je beter 94,2% van je loon hebben dan 70% van een WW-uitkering.
Moet ook nog maar zien of een loonoffer kan voorkomen dat een bedrijf failliet gaat, denk dat ze alsnog failliet gaan.

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2015 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus niet akkoord gaan met een loonoffer. Scheelt WW nu of later.

kamphuysen
door kamphuysen - Jan 30, 2015 om 22:50
252 Antwoorden / 68 Vragen

Aan de laatste drie reaguursels, de eerste van de drie gut waar kan je je druk om maken, ja ja zeker wel druk omdat er veel medewerkers zijn als afdelings chef dus verantwoordelijk voor een vloer die nog geen lees goed nog geen 1300 euro per mnd verdienen kerels van in de vijftig die meer dan 25 jaar of langer werken bij die club, en dan de twee laatste ja jullie snappen het wel loon offeren en dan later de ww in is een dilemma, maar wat niet in de media komt die eerste zes procent is loonoffer nu in 2015 maar er komt nog wat achteraan en dat is twee procent 2016 en twee procent 2017 plus pro rata vakantie toeslag en nog wat extra zaken zoals vankantie dagen in leveren..Met andere woorden mensen je bent slecht af als je daar door getroffen wordt..Om als huurbaas nog maar te zwijgen las net dat er een paar verhuurders zijn die zeggen vroom en dreesmann je kunt de boom in geen huur betalen...ja ja zouden wij moeten doen de woning bouw of de bank ziet je al aankomen, wordt een geval van de deurwaarder dan en huis uitzetting na vier maanden geen huur ben je je huis kwijt want er volgt dan een wettelijke gerechtelijke uitzetting lees huurovereenkomsten van de raad onroerende zaken er maar op na gerechtshof den haag arrest 1973, en als laatste de ontslagen op het hoofdkantoor de nieuwe spaklerweg annex h.gribnau straat te amsterdam is domme fake die vijftig personeels leden is grote onzin en een getal voor de buhne ... . mvrgroet

kamphuysen
door kamphuysen - Jan 31, 2015 om 12:16
252 Antwoorden / 68 Vragen

31-01:
V&D: banken blijven krediet verstrekken

31-01:
Werknemers V&D financieel hardgetroffen

31-01:
Geen krediet voorV&D

29-01:
'V&D doet licht uit bij filiaal in Amsterdamse Kalvertoren’

29-01:
Vakbonden dreigen V&D met rechter

28-01:
V&D praat met banken

Cookies
door Cookies - Jan 31, 2015 om 12:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@kamphuysen: wij zijn zelf ook in staat het nieuws te volgen.

edrick3
door edrick3 - Jan 31, 2015 om 12:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 31 jan 2015, 12:27]@kamphuysen: wij zijn zelf ook in staat het nieuws te volgen.

Nou ..... ;-)

ah
door aheinen1972 - Feb 1, 2015 om 02:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=costnix schreef op woensdag 28 jan 2015, 15:04]De huidige eigenaar heeft de panden voor 1 miljard verkocht en dat geld in eigen zak gestoken. Op deze manier breng je zo'n be

dit heeft de huidige eigenaar van de V&D niet gedaan, de panden waren al veel eerder verkocht. en kan je de huidige eigenaar niet aanrekenen.

de vorige eigenaar,

Maxeda heeft deze panden verkocht

kamphuysen
door kamphuysen - Feb 1, 2015 om 06:17
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 31 jan 2015, 12:31][quote=carola.83 schreef op zaterdag 31 jan 2015, 12:27]@kamphuysen: wij zijn zelf ook in staat het nieuws te volgen.

Nou ..... ;-)

Heeft waarchijnlijk niet anders te doen de hele dag dan .........................?? ga toch werken ....bij V & D

kamphuysen
door kamphuysen - Feb 1, 2015 om 06:18
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 31 jan 2015, 12:31][quote=carola.83 schreef op zaterdag 31 jan 2015, 12:27]@kamphuysen: wij zijn zelf ook in staat het nieuws te volgen.

Nou ..... ;-)

kamphuysen
door kamphuysen - Feb 1, 2015 om 14:09
252 Antwoorden / 68 Vragen

Vind je het niet wat te makkelijk om over een ander zijn geld te beslissen en dan gaat het natuurlijk ook om de manier waarop, want V&D geeft werknemers bericht dat ze meen ik per februari rond de 6% minder verdienen, maar zo simpel werk het niet, het is 2015.
Een regeling zal vast op een of andere manier mogelijk zijn, maar in overleg en op papier, dan kun je als werknemer ergens op terugvallen mocht het toch misgaan.
En de verhuurder, tja, die heeft net zo goed kosten als ieder ander, ik ga niet over een ander zijn geld, want mensen hebben al teveel bemoeienis met een ander zijn zaken, zonder het fijne er van te weten, dit zal niet zomaar even door V&D worden "geregeld"......

festinger

waarschuw redactie
zondag 1 feb 2015, 01:45

Probleem is dat investeerders in hun hedge-fonds dit warenhuis uit willen stoten opdat ze er geen toekomst in zien. En wat er verder gebeurt is niet interessant. Het grote geld heeft geen enkel geweten. En de de overheden hebben op elk niveau helemaal niets te vertellen.

diumenge

waarschuw redactie
zondag 1 feb 2015, 11:32

Het is investeringsfonds Kohlberg Kravis Roberts dat Vendex KBB heeft gesloopt, investeringsfonds Sun Capital zit nu met V&D in hun maag.

V&D: Vakkundig gesloopt door durfkapitalisten

wat je dan maar ook vakkundig noemt het gaat alleen maar om de poen, en zo is het dat is toch geen echt probleem? kapitalistme mensen daar kiezen we voor..., en wat dan nog die lege panden zijn in not time gevuld met items die de mensen wel willen kopen dus iedereen weer blij...

reflecs
door reflecs - Feb 1, 2015 om 14:37
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op zondag 1 feb 2015, 14:09]
..
Ts heeft de bijdragen van festinger en diumenge geknipt uit de discussie:
http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/vroom-dreesman-is-dat-nog-een-leuke-winkel-personeel-en-huurbazen-uitknijpen/?vHash=c749c73j&cHash=8533d0928817f953976aa5cd0ae1ffde

De link van diumenge is niet meegekomen:
V&D: Vakkundig gesloopt door durfkapitalisten

reflecs
door reflecs - Feb 1, 2015 om 14:37
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op zondag 1 feb 2015, 14:09]Vind je het niet wat te makkelijk om over een ander zijn geld te beslissen en dan gaat het natuurlijk ook om de manier waarop, want V&D geeft werknemers bericht dat ze meen ik per februari rond de 6% minder verdienen, maar zo simpel werk het niet, het is 2015.
Een regeling zal vast op een of andere manier mogelijk zijn, maar in overleg en op papier, dan kun je als werknemer ergens op terugvallen mocht het toch misgaan.
En de verhuurder, tja, die heeft net zo goed kosten als ieder ander, ik ga niet over een ander zijn geld, want mensen hebben al teveel bemoeienis met een ander zijn zaken, zonder het fijne er van te weten, dit zal niet zomaar even door V&D worden "geregeld"......

festinger

waarschuw redactie
zondag 1 feb 2015, 01:45

Probleem is dat investeerders in hun hedge-fonds dit warenhuis uit willen stoten opdat ze er geen toekomst in zien. En wat er verder gebeurt is niet interessant. Het grote geld heeft geen enkel geweten. En de de overheden hebben op elk niveau helemaal niets te vertellen.

diumenge

waarschuw redactie
zondag 1 feb 2015, 11:32

Het is investeringsfonds Kohlberg Kravis Roberts dat Vendex KBB heeft gesloopt, investeringsfonds Sun Capital zit nu met V&D in hun maag.

V&D: Vakkundig gesloopt door durfkapitalisten

wat je dan maar ook vakkundig noemt het gaat alleen maar om de poen, en zo is het dat is toch geen echt probleem? kapitalistme mensen daar kiezen we voor..., en wat dan nog die lege panden zijn in not time gevuld met items die de mensen wel willen kopen dus iedereen weer blij...

reflecs
door reflecs - Feb 1, 2015 om 14:42
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Voor de duidelijkheid, het was niet de bedoeling de laatste reactie te plaatsen.
Zou de webredacteur deze willen verwijderen?

reflecs
door reflecs - Feb 1, 2015 om 15:13
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op zondag 1 feb 2015, 06:17][quote=edrick3 schreef op zaterdag 31 jan 2015, 12:31][quote=carola.83 schreef op zaterdag 31 jan 2015, 12:27]@kamphuysen: wij zijn zelf ook in staat het nieuws te volgen.

Nou ..... ;-)

Heeft waarchijnlijk niet anders te doen de hele dag dan .........................?? ga toch werken ....bij V & D
Als je een grapje moet uitleggen is de lol er af.
Voor toekomstige lezers:dit speelt zich af ten tijde van de gijzeling in het NPO gebouw waardoor de uitzending tijdelijk gestaakt werd.

diumenge
door diumenge - Feb 1, 2015 om 15:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op zondag 1 feb 2015, 14:09]...
wat je dan maar ook vakkundig noemt het gaat alleen maar om de poen, en zo is het dat is toch geen echt probleem? kapitalistme mensen daar kiezen we voor..., en wat dan nog die lege panden zijn in not time gevuld met items die de mensen wel willen kopen dus iedereen weer blij...

Ja, vakkundig dus. Als je een bedrijf kan kopen dat in onderdelen meer waard is dan als geheel, dan ga je dat daarna vakkundig opdelen en verkopen. Door alleen de panden al te verkopen werd de aankoopprijs terugverdient, de rest is winst.

kamphuysen
door kamphuysen - Feb 1, 2015 om 16:30
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op zondag 1 feb 2015, 16:25]Het begint een aardige discussie te worden deze vraag.
Ik ben wel benieuwd hoeveel het huidige investeringsfonds er qua geld heeft ingestopt.
Las gisteren het bericht dat men er 40 miljoen extra in wilde stoppen om de banken over de streep te trekken.
De problemen waar V&D nu mee kampt daar kampt men al 10 jaar mee (geen duidelijke doelgroep). De wisselingen van eigenaar en een falend management in de afgelopen 10 jaar zorgen er nu voor dat V&D zo goed als ten dode is opgeschreven.
Investeringsfondsen willen uiteraard geld verdienen, niet meer dan logisch.
Alleen de termijn waarop is erg bepalend voor de koers van een bedrijf. Soms moet er eerst geld bij voordat er een aantal jaren later wat uit gehaald kan worden.
Zovele winkelketens kunnen het tij wel keren maar V&D lijkt het maar niet te lukken. De directies van V&D van de afgelopen jaren zijn te weinig ondernemend geweest, men heeft gefaald. Deels uiteraard door de regels/eisen die het investeringsfonds oplegt, maar als je als directielid aantreed krijg je er dik voor betaald en moet je ook staan voor je zaak.
Het personeel is nu gewoon echt de dupe en dat vind ik erg zuur om te zien. De falende ex-directie leden zitten warm en droog daar hoeft niemand zich zorgen om te maken.
De 40 miljoen die de investeringsmaatschappij er nu in wil steken is vooral om de banken over de streep te trekken zodat men hun eigen verlies kan minimaliseren.
Koop overigens nog steeds graag bij V&D maar voor nu geen producten meer waarvoor de garantie erg belangrijk is.

kamphuysen
door kamphuysen - Feb 1, 2015 om 16:54
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op zondag 1 feb 2015, 16:25]Het begint een aardige discussie te worden deze vraag.
Ik ben wel benieuwd hoeveel het huidige investeringsfonds er qua geld heeft ingestopt.
Las gisteren het bericht dat men er 40 miljoen extra in wilde stoppen om de banken over de streep te trekken.

De problemen waar V&D nu mee kampt daar kampt men al 10 jaar mee (geen duidelijke doelgroep). De wisselingen van eigenaar en een falend management in de afgelopen 10 jaar zorgen er nu voor dat V&D zo goed als ten dode is opgeschreven.
Investeringsfondsen willen uiteraard geld verdienen, niet meer dan logisch ?

Alleen de termijn waarop is erg bepalend voor de koers van een bedrijf. Soms moet er eerst geld bij voordat er een aantal jaren later wat uit gehaald kan worden.
Zovele winkelketens kunnen het tij wel keren maar V&D lijkt het maar niet te lukken. De directies van V&D van de afgelopen jaren zijn te weinig ondernemend geweest, men heeft gefaald. Deels uiteraard door de regels/eisen die het investeringsfonds oplegt, maar als je als directielid aantreed krijg je er dik voor betaald en moet je ook staan voor je zaak.
Het personeel is nu gewoon echt de dupe en dat vind ik erg zuur om te zien. De falende ex-directie leden zitten warm en droog daar hoeft niemand zich zorgen om te maken.
De 40 miljoen die de investeringsmaatschappij er nu in wil steken is vooral om de banken over de streep te trekken zodat men hun eigen verlies kan minimaliseren.
Koop overigens nog steeds graag bij V&D maar voor nu geen producten meer waarvoor de garantie erg belangrijk is.

beste hopetobehelping,
De problemen waren er al in en rond de jaren 1985...tot aan de overname door Maxeda, het hoofdkantoor van de firma Vendex KBB aan de klencke 10 en 11 amsterdam bevolkt door de heer proff. mr .dr.. ing. antonn dreesmann opper baas van de holding vendex en zijn neef anton dreesmann als de voorzitter van de raad bestuur van vroom en dreesmann met kantoor op de spaklerweg 5e etage wisten toen al niet hoe het hoofd van de warenhuizen boven water gehouden moesten worden, ton dreesmann had geen bal verstand van leiding geven en nam mensen aan alleen al op hun leuke verhaal lijn, alle zestig warenhuizen door het land hadden wel een aantal zorgen etages, en door uitbreidingen te doen en geld te steken in andere doelgroepen oa de bijenkorf kbb siebel confendex hilversum holding jack and jean hunckemoller lexis hollenkamp vanden brull nieuw engeland kreymborg lindor franck and jean praxis de ven en nog andere bouwmarkten een vliegmaatschappij en branches in belgie enzovoorts konden de banken steeds nog dan maar met goed fatsoen geld blijven schieten naar antonn en ton de dreesmannen. Maar iedereen wist dat de '' oude grijze heer'' zo heten de warenhuizen namelijk aan hun eind waren, toen dus al, en de inkopers als eerste die konden de klappen opvangen (waren vaak opgeklommen afdeling chefs of merchandising managers, de zgn mm,s.) vanuit de spaklerweg was er uitzicht op de panden van blokker en daar werd met ontzag naar gekeken immers blokker had de hele huishoud afdeling van v&d overgenomen, de j.groep. Dat was al zo dus in de jaren 80 enzovoorts..tot aan nu, eigenlijk is dit wel heel erg triest..het heeft alles te maken met een felcibel reageren op de vragen in de markt daar ontbreekt het aan bij de opeenvolgende direktie want waarom kan het bij andere nu opkomende bedrijven wel goed gaan? ....personeel zoals al eerder gezegd is de dupe hiervan van het geld wegknijpen en uitzuigen als het ware een melkkoe die nu naar de slacht mag....

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=reflecs schreef op zondag 1 feb 2015, 14:42]Voor de duidelijkheid, het was niet de bedoeling de laatste reactie te plaatsen.
Zou de webredacteur deze willen verwijderen?

Die houden week-end. Maakt toch niet uit?

pi
door pieterwolters - Feb 1, 2015 om 23:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op zondag 1 feb 2015, 16:54]...personeel zoals al eerder gezegd is de dupe hiervan van het geld wegknijpen en uitzuigen als het ware een melkkoe die nu naar de slacht mag....

Maar je gelooft toch niet echt dat de formule van V&D (en vergelijkbare warenhuizen in andere landen) nog wel goed had gelopen als investeerders er geen geld uit hadden gehaald? Het is gewoon op en einde verhaal. Alleen een nieuw concept (en dat zal zeker niet op de huidige schaalgrootte gebeuren) heeft kans van slagen.

Kijk naar de winkel(keten)s die nu succesvol zijn. Die doen wat totaal anders dan wat de oude winkels doen. Mensen willen gewoon geen "alles in 1"-winkels meer. Dat blijkt wel.

ho
door hopetobehelping - Feb 1, 2015 om 23:32
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Het begint een aardige discussie te worden deze vraag.
Ik ben wel benieuwd hoeveel het huidige investeringsfonds er qua geld heeft ingestopt.
Las gisteren het bericht dat men er 40 miljoen extra in wilde stoppen om de banken over de streep te trekken.
De problemen waar V&D nu mee kampt daar kampt men al 10 jaar mee (geen duidelijke doelgroep). De wisselingen van eigenaar en een falend management in de afgelopen 10 jaar zorgen er nu voor dat V&D zo goed als ten dode is opgeschreven.
Investeringsfondsen willen uiteraard geld verdienen, niet meer dan logisch.
Alleen de termijn waarop is erg bepalend voor de koers van een bedrijf. Soms moet er eerst geld bij voordat er een aantal jaren later wat uit gehaald kan worden.
Zovele winkelketens kunnen het tij wel keren maar V&D lijkt het maar niet te lukken. De directies van V&D van de afgelopen jaren zijn te weinig ondernemend geweest, men heeft gefaald. Deels uiteraard door de regels/eisen die het investeringsfonds oplegt, maar als je als directielid aantreed krijg je er dik voor betaald en moet je ook staan voor je zaak.
Het personeel is nu gewoon echt de dupe en dat vind ik erg zuur om te zien. De falende ex-directie leden zitten warm en droog daar hoeft niemand zich zorgen om te maken.
De 40 miljoen die de investeringsmaatschappij er nu in wil steken is vooral om de banken over de streep te trekken zodat men hun eigen verlies kan minimaliseren.
Koop overigens nog steeds graag bij V&D maar voor nu geen producten meer waarvoor de garantie erg belangrijk is.

fl
door flessebon - Feb 3, 2015 om 11:25
418 Antwoorden / 7 Vragen

Dat valt te betwijfelen. Er zijn zoveel Nederlandse bedrijven die financieel zijn leeggezogen die nog steeds bestaan zoals bijv. de kranten van PCM.

kamphuysen
door kamphuysen - Feb 9, 2015 om 16:16
252 Antwoorden / 68 Vragen

Oplossing, nee hoor het is voor de Buhne...De ketens oa shop in the shop en oa hunckemuller enz. die bij V&D vierkante meters 'inhuren' zijn allen voornamelijk afkomstig uit de holding van ConVendex uit Hilversum d.i. een voormalige staak van Vendex. Door de nu uitgewerkte plannen gaat de winkel formule V&D naar de derde en de daarboven gelegen etage,s verhuizen, en de onderste lagen komen ter beschikking van nieuwe firma,s met moderne look en potentie. Op die manier zal V&D uit het beeld verdwijnen en op den duur ophouden te bestaan, ook zullen met spoed veel B vestigingen in het land worden gesloten. Het is onjuist te mogen veronderstellen dat Sun er nog 60 zestig ! miljoen in gaat steken dat is evident minder en wellicht wordt dat nul cent. Huur omlaag was de focus.