ba
door bartrhoon Mar 15, 2015 om 18:41
Auto & vervoer

Vve

Mijn vriendin heeft 2 jr geleden een huis gekocht toen was er door de vorige bewoners dubbelglas ingezet nu blijkt dat dit niet goed is gedaan en hebben we lekkage binnen maar de vraag is nu valt dit onder de vve reglementen? Heb de reglementen gelezen maar het is mij niet duidelijk. Het kozijn valt onder de vve maar valt zo'n lekkage met eventuele reparatie ook onder de vve? B.v.d Bart

1167 12 Rapporteer

getty
door getty - Mar 15, 2015 om 19:15
4179 Antwoorden / 10 Vragen

dubbelpost

uwjurist
door uwjurist - Mar 15, 2015 om 19:15
1043 Antwoorden / 0 Vragen

In de statuten staat vermeld of dit een aangelegenheid is voor de appartementgerechtigden zelf of voor de VvE. Het is overigens vreemd dat de bewoners zelf dubbel glas zouden hebben gezet. In de regel geschiedt iets dergelijks nl. door de VvE.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

uwjurist
door uwjurist - Mar 15, 2015 om 19:17
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij het meest logische handigste als de tweede post de dubbelpost is, niet de eerste.

getty
door getty - Mar 15, 2015 om 19:21
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De ander staat in de juiste categorie, deze niet.

uwjurist
door uwjurist - Mar 15, 2015 om 19:28
1043 Antwoorden / 0 Vragen

oke.

h.
door h.terpstra - Apr 26, 2015 om 01:15
202 Antwoorden / 1 Vragen

Barthoon,

Mijn ervaring is dat er standaard 10 jaar garantie op dubbel/ thermo glas zit.

Kijk eens goed aan de binnenkant van het glas op het aluminium profiel. Daar staat een datum van productie.

Dit lijkt vergezocht, maar verbaas u nimmer.

Het isolatie glas gemaakt in de jaren 1995 -2000 is van slechte kwaliteit.Gaat voortijdig lekken.

Als er hier gebruik is gemaakt van een partij uit die jaren heb je de verklaring. Onzin ? lees verder.

Mijn buurman koopt in 1998 een nieuw huis van Plecht Vos. Twee jaar geleden komt hij met zijn probleem bij me met een storing. Blijkt hij de zelfde ketel te hebben van het bedrijf uit Beilen welke ook in 1977 in mijn nieuwbouw huis was geplaatst. Nefit, een goed merk.Geen HR.!
Maar de over produkten van deze ketels zijn gedropt in de woningen van een Drents bouw bedrijf.
Decennia later. Ons bint zunig. Niets mis mee, maar,...., kijk terug naar het glas.
Ik heb meer feiten, maar dit mag voldoende zijn..
Groet en sterkte, Henk

h.
door h.terpstra - Apr 26, 2015 om 01:24
202 Antwoorden / 1 Vragen

BartRhoon,

Ik heb niet goed gelezen. U heeft lekkage rondom het glas.? Waterlakkage van buiten naar binnen.

Roep de glaszetter op en laat het probleem oplossen. Dit is gratis.

Zet een kan koffie en voldoende gevulde koeken neer en uw probleem is opgelost.

Groet, Henk.

ja
door janf43 - Apr 26, 2015 om 11:24
733 Antwoorden / 0 Vragen

Als er lekkage is, geen condensvorming tussen de ruiten, is het een kwestie van afkitten van de glaslatten aan de buitenkant.

diumenge
door diumenge - Apr 26, 2015 om 11:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=h.terpstra schreef op zondag 26 apr 2015, 01:24]BartRhoon,

Ik heb niet goed gelezen. U heeft lekkage rondom het glas.? Waterlakkage van buiten naar binnen.

Roep de glaszetter op en laat het probleem oplossen. Dit is gratis.

Zet een kan koffie en voldoende gevulde koeken neer en uw probleem is opgelost.

Groet, Henk.

Een glaszetter die voor koffie en gevulde koeken werkt, geloof je het zelf?

door 1953 - Apr 26, 2015 om 13:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dit is onroerend goed en valt onder opstalverzekering van de VvE.

Er zit een maar aan, door de vorige bewoners dubbelglas geplaatst, wel of zonder toestemming van de VvE gebeurd. Op eigen initiatief iets plaatsen zonder de toestemming van het bestuur van de VvE of de algemene ledenvergadering van de VvE, wordt per definitie uitgesloten van de opstalverzekering. Praat eerst met het bestuur, wat bestuur hierin kan betekenen.

door 1953 - Apr 26, 2015 om 13:13
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=h.terpstra schreef op zondag 26 apr 2015, 01:15]Barthoon,

Mijn ervaring is dat er standaard 10 jaar garantie op dubbel/ thermo glas zit.

Kijk eens goed aan de binnenkant van het glas op het aluminium profiel. Daar staat een datum van productie.

Dit lijkt vergezocht, maar verbaas u nimmer.

Het isolatie glas gemaakt in de jaren 1995 -2000 is van slechte kwaliteit.Gaat voortijdig lekken.

Als er hier gebruik is gemaakt van een partij uit die jaren heb je de verklaring. Onzin ? lees verder.

Mijn buurman koopt in 1998 een nieuw huis van Plecht Vos. Twee jaar geleden komt hij met zijn probleem bij me met een storing. Blijkt hij de zelfde ketel te hebben van het bedrijf uit Beilen welke ook in 1977 in mijn nieuwbouw huis was geplaatst. Nefit, een goed merk.Geen HR.!
Maar de over produkten van deze ketels zijn gedropt in de woningen van een Drents bouw bedrijf.
Decennia later. Ons bint zunig. Niets mis mee, maar,...., kijk terug naar het glas.
Ik heb meer feiten, maar dit mag voldoende zijn..
Groet en sterkte, Henk

Thermische breuk niet!

koekeloer
door koekeloer - Apr 29, 2015 om 12:35
562 Antwoorden / 18 Vragen

in "mijn" VVE is dit soort zaken altijd een punt van discussie: Wat hoort nu wel bij VVE en wat niet. Voorbeelden zijn o.a. problemen met de ventilatieroosters in de ramen.

Ook een probleem was eens het laten repareren van een lekkage. De bewoner had zelf iemand laten komen en de rekening vaan de VVE gestuurd. De vraag was nu, als de VVE betaalt, moet de VVE dan ook de reparateur uitzoeken (zodat er bv korting kan worden bedongen bij meerdere klussen per jaar) of niet. Dit soort zaken staan maar zelden in de statuten.

Bij mij zijn er maar 7 leden, dus valt het nog te overzien, maar bij grote VVE kan het lastig zijn dit te regelen.