od
door oda1 Jan 11, 2015 om 23:27
Elektronica & tv

Vvv bonnen

ik heb twee keer een senseo sarista gekocht en waren allebei niet goed
dus retour gebracht aan de verlengde hereweg te groningen
heb hem betaald met 140 vvv bonnen en 40 contact
ik heb gekeken als er een vergelijkbaar apparaat was ,maar kon geen vinden ookal deed de zaak erg zijn best om mij wat aan te prijzen
wou mij geld terug om in een andere zaak te kijken
maar kreeg mijn contant geld weer en een blokkerbon
ik wou geen blokker bon want die hebben niet wat ik eigenlijk wil
heb met vvv bonnen betaald en daar kan ik overal mee terecht
nadat de medewekster met het hoodkantoor had gebeld deelde ze meede dat dat niet kon alleen een blokkerbon
heb gezegt dat ik het daar niet mee eens was en zelf naar hoofdkantoor gebeld kreeg een mederwerker eraan die niet al te vriendelijk was
moest ff wachten en kwam met de zelfde mededeling
heb gezegt dat ik het er niet mee eens was en dat dit een stukje voor radar of kassa was
ik moest maar doen wat ik wou
nou heb de bon maar aangenomen maar je koopt niet alle dagen iets van 140 euro

wil er wel bij zeggen dat de medewerkers erg vriendelijk waren

1929 21 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2015 om 23:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is uw vraag?

Cookies
door Cookies - Jan 11, 2015 om 23:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 11 jan 2015, 23:33]En wat is uw vraag?

Mag dat zomaar? Antwoord: ja, dat mag zomaar.

Cookies
door Cookies - Jan 11, 2015 om 23:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je iets hebt gekocht met kadobonnen en je stuurt het retour, krijg je geen cashgeld terug. Dat is ook zo bij andere winkels.

od
door oda1 - Jan 12, 2015 om 00:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

ja maar ik vind als ze geen alternatief hebben .en dus niet anders kan dat ik dan naar n andere winkel kan gaan
wat koop je nu bij blokker voor 140 zo ff

mahadma
door mahadma - Jan 12, 2015 om 01:07
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Houdt de geldigheidsduur van de bonnen in de gaten. Doe anders voor mensen uit je omgeving wat boodschappen bij de blokker en vraag aan die mensen cash. Waarschijnlijk kan je het bedrag in delen besteden.

Los van alles: Een kadobon accepteren betekent voor een verkoper, dat hij/zij geen 100% van de waarde krijgt (denk even aan creditcard kosten 2,5 tot 5 %) en dan wel 100% zou moeten terug betalen, kost die transactie dus geld. Nu draaien ze quitte, en logisch.

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2015 om 09:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=oda1 schreef op maandag 12 jan 2015, 00:50]ja maar ik vind als ze geen alternatief hebben .en dus niet anders kan dat ik dan naar n andere winkel kan gaan
wat koop je nu bij blokker voor 140 zo ff

U had tenslotte ook € 180 besteed, dus zo ongebruikelijk is dat bedrag niet.

uwjurist
door uwjurist - Jan 12, 2015 om 09:28
1043 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft aan dat de apparaten niet goed waren. In het geval van beschadigde / niet werkende artikelen is er recht op reparatie of vervanging of, als de winkel dat niet kan/wil regelen, uw geld terug.
Men kan dan niet met een tegoedbon volstaan.

uwjurist
door uwjurist - Jan 12, 2015 om 09:29
1043 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft aan dat de apparaten niet goed waren. In het geval van beschadigde / niet werkende artikelen is er recht op reparatie of vervanging of, als de winkel dat niet kan/wil regelen, uw geld terug.
Men kan dan niet met een tegoedbon volstaan.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2015 om 09:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@uwjurist

De Ts kreeg geen tegoedbon. Ze kreeg deels bonnen terug, omdat er met bonnen was betaald.

zoekster
door zoekster - Jan 12, 2015 om 10:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, maar jullie gaan nu wel even voorbij aan het feit dat er met vvv cadeaubonnen is betaald en dat hij/zij er Blokker bonnen voor terug kreeg. Met een VVV bon kun je bijna overal terecht en met een Blokker bon alleen bij Blokker.
Blokker zou dus de vraagsteller een vvv bon moeten geven, om de situatie weer te maken zoals die was voor de overeenkomst.
Nu is de vraagsteller in feite de dupe van het niet kunnen leveren van een goed product door Blokker.

VVV bonnen zijn geen Blokker bonnen.

crewmember
door crewmember - Jan 12, 2015 om 10:14
1040 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is of zij het product niet goed vond, of dat het product tot 2 maal kapot was.

In dat tweede geval moeten ze of VVV bonnen of beter terug geven. In het eerste geval moet je a al lang blij zijn dat je iets krijgt.

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2015 om 10:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar goe Blokker verkoopt geen VVV bonnen, kan ze dus ook niet teruggeven.

Dat hele systeem van cadeaubonnen is waardeloos.

crewmember
door crewmember - Jan 12, 2015 om 10:21
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 12 jan 2015, 10:16]Maar goe Blokker verkoopt geen VVV bonnen, kan ze dus ook niet teruggeven.

Dat hele systeem van cadeaubonnen is waardeloos.

Mee eens, cadeaubonnen zijn de domste uitvinding van de eeuw.

Maar in dat geval moeten ze beter aanbieden (Cash dus)

ph
door philip36 - Jan 12, 2015 om 10:32
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou toch maar even naar Blokker teruggaan en vragen of het bedrag van de tegoedbonnen op een cadeaukaart gezet kan worden.
Het tegoed op de cadeaukaart is namelijk onbeperkt geldig.

uwjurist
door uwjurist - Jan 12, 2015 om 10:46
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Tegoedbonnen, cadeaubonnen, hoe je het ook wil noemen, de winkelier kan er niet mee volstaan in de situatie die ik schetste (gebrekkig product), maar moet contant geld teruggeven of dezelfde soort bonnen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 12, 2015 om 13:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U zou ook bijvoorbeeld de Blokkerbonnen kunnen verkopen voor een iets lager bedrag, bv € 125. Zo heeft u cash geld en de koper een voordeeltje. Heb ik in het verleden met platenbonnen ook weleens gedaan. Ik kon niets met die bonnen maar wel met cash. Zo waren we allebei blij.
U heeft de VVV bonnen waarschijnlijk gehad, dus als u iets in moet leveren doet het niet zoveel pijn.

Diewilik

od
door oda1 - Jan 13, 2015 om 00:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

nou de apparaten waren na de eerste keer gebruiken kapot
dus had geen geloof er meer in
wou wel een ander maar zoiets hadden ze niet

door 1953 - Jan 13, 2015 om 03:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Kende dat probleem ook, Blokkertegoedbon van € 15,00 en slechts 1 maand geldig! Betaalde destijds toen met Rocks-vijfjes!

Het is geen Senseo® Sarista®, Senseo® is apart koffiezetten met koffiepads en Sarista® wordt middels een verwisselbare bonencassette uw kopje(s) koffie vervaardigd.

In feite heeft Blokker gelijk, koop=koop! Je bent aan de grillen en grollen van Blokker overgeleverd in deze situatie. Blokker moet waarschijnlijk een percentage aan kosten van het innen de bonnen aan de organisatie vergoeden en dat kost het Blokker geld.

Vind wel dat Blokker dan duidelijk naar haar klanten moet communiceren, duidelijke waarschuwing bij de kassa's.

diumenge
door diumenge - Jan 13, 2015 om 06:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Speciaal voor 1953: Senseo Sarista...

ph
door philip36 - Jan 13, 2015 om 10:54
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Blokker heeft zelf ook cadeaukaarten die in elke Blokker winkel kunt gebruiken om aankopen te doen.
U kunt vragen of ze het bedrag van de tegoedbonnen op zo'n Blokker cadeaukaart willen zetten.
Het tegoed op deze cadeaubonnen is onbeperkt geldig.
Dan hoeft u ook niet de vervaldatum van de tegoedbon in de gaten te houden.
Bij een aankoop wordt de cadeaukaart gescanned en het aankoopbedrag van het tegoed op de cadeaukaart afgeboekt.

door 1953 - Jan 13, 2015 om 11:24
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 13 jan 2015, 06:34]Speciaal voor 1953: Senseo Sarista...

Wist het nog niet, weer wat bijgeleerd.

Anders was Sarista® aan een stille eind gekomen. Nu met deze mogelijkheid zal het wel een mogelijke opleving krijgen of niet.