sc
door scontra Aug 14, 2014 om 10:57
Auto & vervoer

Waar een autoverzekering afsluiten.

Ik heb altijd mijn allrisk autoverzekering via een tussenpersoon afgesloten.
Op een premie vergelijkingssite komt naar voren dat ik blijkbaar altijd de hoofdprijs heb betaald.
Mijn vraag is: wat zijn de voor- en nadelen van een goedkopere verzekering (behalve de prijs) bij een internetverzekeraar.
Zijn er dingen waar ik speciaal rekening mee moet houden bij deze verzekeraars.

749 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2014 om 11:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het enige waar u rekening mee moet houden is dat alles per internet of eventueel per telefoon gaat. Die tussenpersoon kent u, en u kunt daar waarschijnlijk ook binnenlopen.

Voor de rest zit er net zoveel verschil tussen de verzekeringen via internet als die via een tussenpersoon.

Dus lees de voorwaarden goed en van te voren.

ro
door ron530 - Aug 14, 2014 om 11:34
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een tussenpersoon de naam zegt het al behartigt uw belangen, bij een goedkope internetverzekering moet u alles zelf doen en een rechtsbijstand motorvoertuigen is dan een must. Het meest handige is contact op te nemen met uw tussenpersoon die kan u dan een aanbieding doen die misschien iets hoger ligt dan de goedkoopste internetverzekering maar u blijft uw aanspreekpunt behouden.

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2014 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een verkeersrechtsbijstand verzekering is zeker aan te bevelen als men alleen WA of WA extra verzekerd is. Maar dat is ook het geval als de verzekering via een tussenpersoon loopt.

Bij een schade, bij slechts die dekkingen, is de tussenpersoon ook niet verplicht iets te doen. Sommigen doen dat overigens wel. Maar ja hij kan ook niet meer doen dan een aansprakelijkstelling sturen.

Bij een all-risk verzekering neemt, normaal gesproken, de verzekeraar ook het verhaal van het eigen risico mee bij een schade die niet uw schuld is. En dat doet een gewone verzekeraar, maar ook een internetverzekeraar.

ro
door ron530 - Aug 14, 2014 om 12:30
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Toch is een tussenpersoon te verkiezen boven een internetverzekeraar, dit is wel mijn mening maar de afhandeling bij bijvoorbeeld de aanschaf van een andere auto gaat veel sneller. Een tussenpersoon heeft meer invloed bij de verzekeraar dan een verzekerde die alles via internet in moet dienen. Ook heeft de tussenpersoon een zorgplicht jegens verzekerde om schadegevallen naar behoren af te handelen want hij ontvangt een provisie over de polis.

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2014 om 12:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron530

Uiteraard mag u de voorkeur geven aan de diensten van een tussenpersoon, maar wat gaat er dan vlugger bij de aanschaf van een nieuwe auto als dat via een tussenpersoon loopt? Een telefoontje naar de verzekeraar en alles is bekend.

Uiteraard ontvangt de tussenpersoon provisie, maar in schadegevallen bestaat zijn plicht uit niets anders dan het doorsturen van het schadeformulier. Meer mogelijkheden heeft hij niet, dan zoals eerder geschreven, het versturen van een aansprakelijkstelling

ro
door ron530 - Aug 14, 2014 om 12:55
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Wellicht ben ik ouderwets wat verzekeren betreft maar internet verzekeren gaat hem voor mij niet worden. Ik was ook te duur verzekert, na zoeken op internet vond ik een goedkopere verzekering en was één telefoontje naar de tussenpersoon genoeg om op zoek te gaan naar de goedkoopste verzekering die hij kon bieden. M.a.w. zelf actie ondernemen richting tussenpersoon en vragen naar de mogelijkheden.

ekiem
door ekiem - Aug 14, 2014 om 16:13
676 Antwoorden / 100 Vragen

Mijn persoonlijke ervaring met een tussen persoon is eerlijk gezegd maar zo zo. In de eerste plaats betaal je de hoofdprijs en daarnaast zijn ze niet objectief. Kan ook niet want ze werken met provisies.

Daarom heb ik internet verzekeringen en mijn ervaringen zijn prima. Het is natuurlijk zo dat je er geen kantoor hebt waar je binnen kunt lopen. Maar bellen kan altijd, ook op Zaterdag en meestal ook in de avond.
En ook bij internet verzekeringen bestaat er een zorgplicht.

Waarmee ik maar wil zeggen, het hangt gewoon van je eigen voorkeur af ,waar je voor kiest.

ekiem

valerius-2
door valerius-2 - Aug 14, 2014 om 16:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Kijk eens bij polis direct, die hebben geen tussen persoon. Zij zijn zullen via internet u een offerte geven vrijblijvend.

door 1953 - Aug 14, 2014 om 18:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Je kunt allicht divers websites van autoverzekeringen proberen met het opstellen van een conceptpolis. Zelf bij AllSecur verzekerd. Je zit nog nergens aan vast. Misschien komt er nog een beter aanbod?

Erg belangrijk is de eigen risico die men wenst dan wel ongewenst acht.

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2014 om 18:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts heeft wel een probleem. Hij is boven de 65.

mebo
door mebo - Aug 18, 2014 om 14:23
153 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 aug 2014, 18:39]De Ts heeft wel een probleem. Hij is boven de 65.

@tijger1,

Is het een probleem als je als 65+ van autoverzekering zou willen wisselen.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=mebo schreef op maandag 18 aug 2014, 14:23][quote=tijger1 schreef op donderdag 14 aug 2014, 18:39]De Ts heeft wel een probleem. Hij is boven de 65.

@tijger1,

Is het een probleem als je als 65+ van autoverzekering zou willen wisselen.

Ja, veel autoverzekeraars willen je dan niet meer.