ja
door jaapdik Oct 21, 2015 om 16:50
Voeding & gezondheid

Waar kan ik bij klacht terug verkeerde inf medicijn

Ik heb een medicijn voorgeschreven gekregen door de urolooog meer als probeersel was dan noodzaak. Bij eerste inname openbaarde zich een bijwerking welke door de apotheker niet aan mij gemeld is en bij navraag bij de apotheker wel had gemoeten maar daar het niet in systeem stond niet gemeld is. Nu wil ik dat ik de eigen bijdrage die ik heb moeten betalen terug en nu wijzen alle betrokken naar elkaar. Waar kan ik met deze klacht terecht?

777 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2015 om 16:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier kunt u een bijwerking melden die blijkbaar niet bekend is van dat medicijn.

http://www.lareb.nl

Uw eigen risico krijgt u natuurlijk niet terug.

getty
door getty - Oct 21, 2015 om 17:49
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Met uw klacht omtrent het eigen risico : nergens. Niemand kan vooraf weten hoe iemand op de medicatie reageert. Voor hetzelfde geld was het een prima medicijn geweest. Je kunt niet zeggen, ik wil mijn geld terug, want ik krijg bijwerkingen door dit medicijn, zo werkt het niet bij het eigen risico.
Als u vooraf al twijfelde, had u er niet aan moeten beginnen.

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2015 om 17:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zat er geen bijsluiter bij het medicijn?
Trouwens, waarom zou u medicijnen slikken als het niet noodzakelijk is?

hansje klein
door hansje klein - Oct 21, 2015 om 18:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

1 - Wanneer u weet, dat u voor bijwerkingen ontvankelijk bent en de werkstof al eerder is gelocaliseerd, moet er een vermerk staan in uw dossier bij de arts, uw ziekenhuis en bij uw apotheek. Zij zullen u meteen waarschuwen. U kunt ook zelf oppassen, want vergissingen zijn menselijk.

2 - Wanneer u experimenteert, zou de voorschrijvende arts en uw apotheek dit ook aan u moeten melden, wanneer er een, bij voorbeeld, allergie veroorzakende stof gebruikt wordt

3 - Is hier tòch een fout ingeslopen, zou ik een klacht bij de arts en/of apotheek deponeren op de oorzaak te onderzoeken en een herhaling te vermijden

4 - Is uw apotheek niet coöperatief, meld dit dan bij:

http://www.apotheek.nl/in-de-apotheek/klachten-over-uw-apotheek