co
door coswagen May 13, 2014 om 16:03
Voeding & gezondheid

Waar kan ik Patria of Jacobs Cream Crackers kopen?

Het wil niet lukken om hier in Goor Patria of Jacobs Cream Crackers te kopen niet bij Jumbo A.H. en Emte weet iemand misschien waar wel of bestellen eventueel?

13213 20 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - May 13, 2014 om 18:16
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Coswagen,
gewoon bij AH

KLIK

Vr. Gr. sjoppie.

tenormin
door tenormin - May 13, 2014 om 19:48
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nee sjoppie, dat is het huismerk van Appie, dat bedoelt coswagen niet. En verder op Google zie ik het ook niet zo gauw, verder zoeken....

tenormin
door tenormin - May 13, 2014 om 19:52
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Raar, zie dat ze alleen nog in Engeland (e.o.) te koop zijn. Kan toch niet waar zijn? Heb ze vroeger ook gegeten dus conclusie: waarschijnlijk van de markt gehaald.

Cookies
door Cookies - May 13, 2014 om 20:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

DeliXL (waarom AH onder valt) heeft nog wel de Patric crackers in het assortiment. Zou AH ze ook nog moeten hebben. Niet alle producten staan op de site van AH, dus dat ze daar niet bij staan, zegt niks.

Cookies
door Cookies - May 13, 2014 om 20:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Correctie: DeliXL (waarom AH onder valt) = waar AH onder valt).

Vermoed dat de AH in Goor een kleine vestiging is, waardoor ook het assortiment minder uitgebreid is dan bij bijv. een AH XL vestiging. Bovendien: als er in Goor weinig of geen vraag naar die crackers is, verdwijnt het natuurlijk uit het assortiment.

pi
door pieterwolters - May 13, 2014 om 21:52
3610 Antwoorden / 0 Vragen

ALbert Heijn valt niet onder DeliXL. Beide zijn ondernemingen van Ahold waarbij AH voor de consumenten is en DeliXL voor zakelijke gebruikers. Niet met elkaar te vergelijken dus.

pi
door pieterwolters - May 13, 2014 om 21:55
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht dat Marks & Spencer het verkoopt. Het meeste wat ze verkopen is weliswaar eigen merk, maar soms hebben ze A-merken, en soms zijn hun eigen merken hetzelfde als de bekende merken. Je moet alleen even naar Amsterdam....

Als de AH in de buurt een franchiser is kan hij het wellicht bestellen (AH franchisers hebben enige vrijheid qua assortiment t.o.v. de filialen van AH zelf).

tenormin
door tenormin - May 13, 2014 om 22:20
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 13 mei 2014, 21:55]Wellicht dat Marks & Spencer het verkoopt. Het meeste wat ze verkopen is weliswaar eigen merk, maar soms hebben ze A-merken, en soms zijn hun eigen merken hetzelfde als de bekende merken. Je moet alleen even naar Amsterdam.... ......en nu ook in:

Den Haag. Ben er een paar weken geleden weer geweest, hebben ook food: natuurlijk niet op gelet of er Jacobs Cream Crackers waren, maar kon me na jaren weer heerlijk uitleven om heerlijke (ongezonde) porc pie's in te slaan. Wel bere-duur, maar ja.

co
door coswagen - May 14, 2014 om 09:40
7 Antwoorden / 11 Vragen

Beste reageerders hartelijk dank voor jullie reacties
Vermoedelijk moet ik het hier in Goor zonder Cream Crackers stellen,jammer.

Cookies
door Cookies - May 14, 2014 om 10:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 13 mei 2014, 21:52]ALbert Heijn valt niet onder DeliXL. Beide zijn ondernemingen van Ahold waarbij AH voor de consumenten is en DeliXL voor zakelijke gebruikers. Niet met elkaar te vergelijken dus.

Je hebt gelijk, schreef het verkeerd: beide vallen onder Ahold. Dat DeliXL voor de zakelijke markt is, is mij bekend.

Zal vanmiddag eens kijken of het bij 'mijn' AH XL verkrijgbaar is. Zo ja, kan TS desgewenst een XL winkel zoeken in wijdere omgeving.

l.
door l.c. - Sep 5, 2014 om 08:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem. Niet te koop bij AH, Jumbo, Plus in Den Haag. Heel vervelend. De vakkenvuller vertelde mij dat er veel vraag is naar deze crackers, maar dat er gewoon niet meer geleverd wordt.

gompy2
door gompy2 - Sep 5, 2014 om 13:08
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=l.c. schreef op vrijdag 5 sep 2014, 08:58]Ik heb hetzelfde probleem. Niet te koop bij AH, Jumbo, Plus in Den Haag. Heel vervelend. De vakkenvuller vertelde mij dat er veel vraag is naar deze crackers, maar dat er gewoon niet meer geleverd wordt.
Het schijnt toch een enorm wereldprobleem te worden als ik het zo lees ;-) :

Het mysterie van de cream crackers
Het cream cracker mysterie
Er is iets vreemds gaande.
De cream crackers verdwijnen namelijk uit de schappen van de supermarkten. Eerst verdween het vakje van de patria crackers bij de ah en moest ik het doen met de euroshopper cream crackers. Speelde er weer een machtsspelletjes tussen leveranciers, fabrikant en ah? Was er een tekort aan grondstoffen?
Ik wachtte af.
Toen verdween ook de euroshopper cream cracker. Geen kaartje met 'dit artikel is tijdelijk niet leverbaar' of 'dit merk gaat uit het assortiment'. Nee, ze verdwenen geruisloos, het vakje werd opgeslokt door andere producten.
Even was er nog de uitwijk van de Jumbo, zij hadden tijdelijk het merk Barber in de schappen, maar ook daar was er op een kwade dag geen spoor meer van te bekennen. Van geen enkel merk of verpakking. Ze leken te verdwijnen in een groot gat. Alsof ze er nooit geweest waren.

Wat is hier aan de hand? Is er iemand die besloten heeft dat er in Nederland geen cream crackers meer gegeten mogen worden? Is er geen markt voor en was ik de enige afnemer? Dat kan ik me toch niet voorstellen. Niks lekkerder dan een dubbele cracker met kaas om die knagende trek te stillen.

Een rondje over het web leerde dat ik niet de enige was met dit probleem. Op diverse fora kwam ik de vraag tegen 'waar kan ik cream crackers krijgen?' Dus ook elders in het land stagneerde de aanvoer van cream crackers. Waar blijft het schip met de cream crackers!
Wat verder speuren leerde me dat de jacob's crackers in Liverpool worden gemaakt en dat deze fabriek lange tijd stil had gelegen wegens stakingen. Na het beëindigen van de stakingen zouden ze de vraag naar cream crackers niet hebben kunnen bijbenen. (Zie je wel: iedereen zit te springen om cream cracker! Kom onmiddellijk tegemoet aan de eisen van het personeel, ze zijn goud waard!)
Waar de fabriek van Patria staat heb ik niet kunnen achterhalen.
Maar nu alle uitvoeringen cream crackers uit de schappen verdwenen zijn, geeft me dat te denken. Zou er maar één cream cracker fabriek zijn? Komen al die verschillende merken uit die ene fabriek in Liverpool? Dat vind ik toch ècht onverantwoord. Zouden ze nooit van risicospreiding gehoord hebben?

Eureka
Opeens kreeg ik een ingeving. Een oplossing zo simpel dat ik niet snapte waarom ik daar niet eerder op gekomen was, maar ja, dat heb je wel vaker met zaken die eigenlijk heel logisch zijn.
Ik ging zelf cream crackers maken!
Tenslotte was er uit menig Britse keuken zo'n lekker krokant kaakje gekomen, lang voordat iemand bedacht daar fabrieksmatig iets mee te gaan doen.

Een tijd terug zag ik op de BBC een programma over de productie van etenswaren waarvan de naam allang niet meer de ingrediënten dekt. Volgens dat programma zit er in cream crackers al jaren geen cream meer, maar is de naam een soortnaam geworden en mag het daarom zo genoemd worden.

Het recept dat ik gebruikt heb, bevatte wel degelijk cream! Ik gebruikte slagroom en nog een restje mascarpone. De volgende keer doe ik alleen slagroom en maak ik de crackers iets platter.

Het recept komt van food.com en geeft ook linkjes naar de betekenis van de ingrediënten, bijvoorbeeld uit hoeveel procent vet heavy cream bestaat.

Verder lezen? Klik-> Hier

tenormin
door tenormin - Sep 5, 2014 om 13:54
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@gompy2, op de foto lijken het Digestives. En vet heavy cream ken ik daar alleen onder de naam double clotted cream; ook al niet te koop hier. D.w.z. alleen bij Marks & Spencer.

duif2
door duif2 - Sep 5, 2014 om 13:57
371 Antwoorden / 116 Vragen

Clotted Cream kan je bij de Jumbo kopen.
De echte uit Devon

gompy2
door gompy2 - Sep 5, 2014 om 14:05
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin.

Dat zég ik, een wereldprobleem, hele volksstammen gaan er van op tilt.

Moet echter wel bekennen dat ik ze vroeger ook veel gegeten heb, en zeker die van Jacobs Cream Crackers. ;-)

tenormin
door tenormin - Sep 5, 2014 om 14:55
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@duif2, da's nog eens fijn om te weten, bij de Jumbo. Lekker dichtbij. Echt double clotted cream? Kan ik weer eens een ouderwetse High Tea maken. Krijg 't wel eens opgestuurd van dochter die in North Devon woont (lang houdbaar), maar dit is echt fijn. Kom n.l. nooit bij Jumbo.

jg
door jgb - Sep 5, 2014 om 17:27
9 Antwoorden / 0 Vragen

Kelly's heeft 2 winkels (Den Haag en Wassenaar) maar ook een webwinkel, zij verkopen Jacobs Cream Crackers.

gompy2
door gompy2 - Sep 5, 2014 om 17:37
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jgb schreef op vrijdag 5 sep 2014, 17:27] Kelly's heeft 2 winkels (Den Haag en Wassenaar) maar ook een webwinkel, zij verkopen Jacobs Cream Crackers.
Klopt, klik-> Hier
Jacob’s Cream Crackers 300g
€2.25
Brrrr...

zoekster
door zoekster - Sep 5, 2014 om 17:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jgb schreef op vrijdag 5 sep 2014, 17:27] Kelly's heeft 2 winkels (Den Haag en Wassenaar) maar ook een webwinkel, zij verkopen Jacobs Cream Crackers.
Hartstikke goed gevonden!

(na 4 maanden komt dan toch iemand met de gouden tip)

tenormin
door tenormin - Sep 5, 2014 om 19:09
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Zeker goed. Valt gompy2 wel door de mand met "zijn" Crackers. Kon me alleen herinneren dat die dingen zo vierkant als wat waren.