ma
door marjo12 May 2, 2015 om 20:07
Vakantie & reizen

Waar klacht Expedia indienen?

Ik wacht al ruim een jaar op teruggave van een geannuleerde hotelkamer. Ik heb moeten bewijzen met bankafschriften dat ik het geld daadwerkelijk niet heb ontvangen. Expedia heeft toegezegd het geld terug te betalen maar, ook na ettelijke e-mails en telefoontjes, tot op heden nog niets ontvangen. Volgens klantenservice moet Amerika de betaling verrichten. Is er in Nederland een instituut waar ik hierover een klacht kan indienen?

7318 8 Rapporteer

bo
door boiler - May 2, 2015 om 20:55
64 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft met " Amerika" helemaal niets te maken. U boekt in Nederland, dus de Nederlandse tak moet dat oplossen. Hoe is hun probleem. Als u daadwerkreijk kunt aantonen geen betaling te hebben ontvangen dan zou ik ze eenmalig vorderen het bedrag terug te storten en dat bij weigering een incassotraject wordt gestart.

ma
door marjo12 - May 2, 2015 om 21:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie boiler. Feit is dat Expedia niet is aangesloten bij een SGR of zoiets en ik heb ze al meerdere malen gesommeerd om tot betaling over te gaan. Een incassobureau inschakelen vind ik wel een risico als consument zijnde.

bo
door boiler - May 2, 2015 om 22:16
64 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn ook incassoburo's die op basis no cure no pay werken. Zoek via Google.

edrick3
door edrick3 - May 3, 2015 om 12:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marjo12,

Vervelende zaak.

Klik eens hier.

En klik eens hier.

Je bent dus de enige niet.

Suc6

ma
door marjo12 - May 3, 2015 om 12:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt Edric3. Van Consuwijzer had ik nog niet gehoord. Ik heb mijn klacht daar neergelegd. Reacties zal ik hier posten.

Het is vervelend dat Expedia niet is aangesloten bij een branchevereniging. Ik denk dat veel klanten dit niet weten. Een waarschuwing zou op zijn plaats zijn.

aurora1
door aurora1 - May 3, 2015 om 14:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor dat men een boeking ergens doet kan men controleren of de maatschappij ergens bij is aangesloten, dat staat dan op de website vermeld.

ma
door marjo12 - May 15, 2015 om 12:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Goed nieuws,

Na de tip van Edric3 heb ik de klacht bij Consuwijzer neergelegd. Ik kreeg van Consuwijzer uitgebreid advies over hoe te handelen en de mededeling dat de klacht werd gedeponeerd bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Ze kunnen niets voor jou doen als consument persoonlijk maar het is fijn dat er iets met je klacht wordt gedaan.

Vervolgens heb ik op 5 mei 2015 wederom een e-mail aan Expedia gestuurd waarin ik aan het bericht van Consuwijzer heb gerefereerd. In antwoord daarop kreeg ik van Expedia bericht dat mijn klacht werd doorgestuurd naar een klachtenafdeling (eindelijk!).

Vandaag kreeg ik (na 14 maanden!!) de restitutie op mijn bankrekening gestort! En dat binnen 2 weken nadat ik de klacht bij Consuwijzer heb neergelegd :-))

Bedankt allemaal voor de reacties en Edric3 voor de tip over Consuwijzer.

edrick3
door edrick3 - May 15, 2015 om 16:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marjo12,

Mooi zo!
Fijn dat m'n tip goed voor je heeft uitgepakt.
Soms helpt klagen dus.
Bedankt voor het terugmelden.

Goed weekend.