Waar klacht Expedia indienen?
Ik wacht al ruim een jaar op teruggave van een geannuleerde hotelkamer. Ik heb moeten bewijzen met bankafschriften dat ik het geld daadwerkelijk niet heb ontvangen. Expedia heeft toegezegd het geld terug te betalen maar, ook na ettelijke e-mails en telefoontjes, tot op heden nog niets ontvangen. Volgens klantenservice moet Amerika de betaling verrichten. Is er in Nederland een instituut waar ik hierover een klacht kan indienen?
U heeft met " Amerika" helemaal niets te maken. U boekt in Nederland, dus de Nederlandse tak moet dat oplossen. Hoe is hun probleem. Als u daadwerkreijk kunt aantonen geen betaling te hebben ontvangen dan zou ik ze eenmalig vorderen het bedrag terug te storten en dat bij weigering een incassotraject wordt gestart.
Bedankt voor uw reactie boiler. Feit is dat Expedia niet is aangesloten bij een SGR of zoiets en ik heb ze al meerdere malen gesommeerd om tot betaling over te gaan. Een incassobureau inschakelen vind ik wel een risico als consument zijnde.
Bedankt Edric3. Van Consuwijzer had ik nog niet gehoord. Ik heb mijn klacht daar neergelegd. Reacties zal ik hier posten.
Het is vervelend dat Expedia niet is aangesloten bij een branchevereniging. Ik denk dat veel klanten dit niet weten. Een waarschuwing zou op zijn plaats zijn.
Voor dat men een boeking ergens doet kan men controleren of de maatschappij ergens bij is aangesloten, dat staat dan op de website vermeld.
Goed nieuws,
Na de tip van Edric3 heb ik de klacht bij Consuwijzer neergelegd. Ik kreeg van Consuwijzer uitgebreid advies over hoe te handelen en de mededeling dat de klacht werd gedeponeerd bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Ze kunnen niets voor jou doen als consument persoonlijk maar het is fijn dat er iets met je klacht wordt gedaan.
Vervolgens heb ik op 5 mei 2015 wederom een e-mail aan Expedia gestuurd waarin ik aan het bericht van Consuwijzer heb gerefereerd. In antwoord daarop kreeg ik van Expedia bericht dat mijn klacht werd doorgestuurd naar een klachtenafdeling (eindelijk!).
Vandaag kreeg ik (na 14 maanden!!) de restitutie op mijn bankrekening gestort! En dat binnen 2 weken nadat ik de klacht bij Consuwijzer heb neergelegd :-))
Bedankt allemaal voor de reacties en Edric3 voor de tip over Consuwijzer.
@marjo12,
Mooi zo!
Fijn dat m'n tip goed voor je heeft uitgepakt.
Soms helpt klagen dus.
Bedankt voor het terugmelden.
Goed weekend.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag,
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer