da
door damaya Aug 28, 2015 om 15:47
Computers & telefonie

Waar op de externe schijf vind ik de emails terug

Hallo,,
Hoop dat jullie mij kunnen helpen?
Gaat om 64 bits Desktop, waar, ondanks dat het uit stond, toch een update door Windows heeft plaatsgevonden, maar degene die de computer ooit gebouwd heeft, heeft het adres van de provider via office gekoppeld aan Hotmail, en door de update is alle email weg.De emails zijn erg belangrijk ivm met de afhandeling van een nalatenschap. Nu is er een backup van enkele maanden geleden op een externe harde schijf.
Ik weet dat ik moet zoeken naar Outlook en PST, en dan zou ik de emails terug moeten kunnen vinden, alleen tot op heden niet gelukt, en als ik ze vind, kan ik de emails dan kopieren, of doorsturen?? Wie weet raad???

568 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 28, 2015 om 16:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier door.
Kijk anders eens via webmail of de mails nog bij de provider staan.
Of misschien werkt systeemherstel eventueel in veilige modus?

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 28, 2015 om 16:55
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Damaya,
Als u de update verwijdert zou u de mails terug kunnen vinden.

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2015 om 17:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo damaya,

Vreemd dat dat door een update gekomen zou zijn.
Probeer eerst eens systeemherstel met een datum vóór die update.
Kun je altijd weer ongedaan maken.

Klik op Start > Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven achter 'Weergeven op' op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op Systeemherstel.
Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
Klik op Sluiten.
Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
Klik op Voltooien.
Klik op Ja. Het systeem wordt herstelt. Dit kan enige tijd duren.
(Bron:seniorweb)

Suc6

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 28, 2015 om 18:02
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Als diegene het goed gefixt heeft, staan al jouw e-mails nog gewoon online. Mocht dit onverhoopt niet zo zijn, stel dit dan zo in, heb je altijd een back-up zonder dat je ook maar iets hoeft te doen.

reflecs
door reflecs - Aug 29, 2015 om 11:09
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik moet zeggen dat toen ik ongewenste update en Win 7 zag eigenlijk dacht aan de upgrade :) Zal wel komen door alle recente topics hierover.

Het kan inderdaad zijn dat de map wel op de harde schijf staat, maar verborgen is; zie de link van aurora1.

Wanneer het alleen om een selectie van de e-mails gaat kunt u ook het zoekvak van Windows 7 gebruiken om te zoeken naar b.v. onderwerp van de mail, of e-mail adres.
Als u dan kiest voor Meer resultaten weergeven, wordt een nieuw venster geopend en kunt u (rechtsklikken) kopiëren of doorsturen.

reflecs
door reflecs - Aug 30, 2015 om 14:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Is het al gelukt?

Als u toch de back-up nodig heeft en deze met Windows is gemaakt kiest u voor:
Configuratiescherm >Back-up maken en terugzetten > Mijn bestanden terugzetten > >Bladeren naar bestanden.

Back-up van C: (C is standaard)
>Users >Gebruiker >AppData >Local >Microsoft >Outlook >Outlook.pst > Volgende.

reflecs
door reflecs - Aug 30, 2015 om 15:03
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De laatste zin is van toepassing op Outlook 2007.

crewmember
door crewmember - Aug 31, 2015 om 13:02
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je niet gewoon naar www.hotmail.com gaan, daar inloggen en daar je mail zoeken?