HappyHenny
door HappyHenny Aug 13, 2014 om 15:58
Computers & telefonie

Waar vind ik het symbool voor IS NIET (gelijk)

Er bestaat een symbool voor IS NIET, het = teken met een slash erdóór, en dat heb ik in een digitale tekst nodig. Is er iemand die weet waar ik dat vandaan kan halen?

16789 28 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Aug 13, 2014 om 16:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

?

Heb je hem vaak nodig? Ik heb hem nu even gekopieerd uit deze tekst, daar vragen ze het zich ook af. En wordt aangegeven hoe je het teken onder een sneltoets kunt plaatsen.
Als je hem niet vaak nodig hebt, kopieer je hem gewoon even.

klik HIER

Er is geen alt-code voor.

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2014 om 16:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens klik hier.

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2014 om 16:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of tik via start bij zoeken: speciale tekens.

HappyHenny
door HappyHenny - Aug 13, 2014 om 16:32
199 Antwoorden / 73 Vragen

Allebei bedankt. Voor nu heb ik hem even naar mijn tekst gekopieerd en kan verder. Maar ik heb hem vaker nodig. Zo ook het symbool voor vrouw, die O met een + eronder. Maar.... nu heb ik voor nù dat ? teken, maar voor in het vervolg:
ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik iets 'onder een sneltoets moet plaatsen'.
Kunnen een van jullie me dat ook uitleggen? Of allebei?

zoekster
door zoekster - Aug 13, 2014 om 16:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@aurora, ik krijg hem niet met alt 8800

Jij?

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2014 om 16:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier en dan de cursor even boven de zin: speciale tekens invoegen, daar staat het uitgelegd.

gerbera
door gerbera - Aug 13, 2014 om 16:49
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Klik op invoegen, symbool (geheel rechts) meer sybolen dan vindt je hem op de 2e rij. Klik deze aan zodat deze blauw is. Klik vervolgens op sneltoets (links onder in dat vak) er verschijnt dan een vak met boven het teken en daaronder de regel "druk op nieuwe sneltoets"kies een combinatie bv ctrl a. Klik op toewijzen en vervolgens op sluiten. Bij gebruik van ctrl a ziet u dan het teken. Dit werkt zo in Word 2007 maar denk ook in 2010 suc6

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2014 om 16:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@zoekster, ik heb geen numeriek deel op mijn toetsenbord, maar "gewoon" Alt + 8800 in een mail proberen lukte niet.

zoekster
door zoekster - Aug 13, 2014 om 16:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

?

Alt12 deze is makkelijk.

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 16:49
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Om er echt wat van te begrijpen moet je eerst weten dat er codepages bestaan (UTF-8, Latin-1 etc)
Dan krijg je nog opmaak-talen als HTML.
Wat er uiteindelijk wordt geïnterpreteerd is volledig afhankelijk van de ontvanger.
En voor programmeurs en database specialisten is dit zelfs een crime.
Denk bijv. aan die chinese websites ...

Het is dus de ontvanger die bepaalt wat hij er van bakt.

Maar in de praktijk werkt knippen&plakken wel aardig als je een tekstje schrijft in Word of zo.
Op websites gaat die vlieger zeker niet altijd op, dan dien je HTML-codering te nemen.

ph
door philip36 - Aug 13, 2014 om 16:53
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Op Windows startknop klikken en bij zoeken: Speciale tekens invoeren

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2014 om 16:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

PS, misschien moet je ook eerst numlock aanzetten? Ik zag die 8800 overigens ook nergens in de overzichten staan.

tenormin
door tenormin - Aug 13, 2014 om 16:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=happyh schreef op woensdag 13 aug 2014, 16:32]Allebei bedankt. Voor nu heb ik hem even naar mijn tekst gekopieerd en kan verder. Maar ik heb hem vaker nodig. Zo ook het symbool voor vrouw, die O met een + eronder. Maar.... nu heb ik voor nù dat ? teken, maar voor in het vervolg:
ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik iets 'onder een sneltoets moet plaatsen'.
Kunnen een van jullie me dat ook uitleggen? Of allebei?

Vrouw ? = alt key 12

tenormin
door tenormin - Aug 13, 2014 om 16:56
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry zoekster, zag niet dat jij mevrouw al had neergezet. Dat = ding krijg ik niet. Alt ` geeft dit bij mij aan. En op lijst van aurora1, die ik hier geprint heb (al langer) kan ik hem ook niet vinden.

ph
door philip36 - Aug 13, 2014 om 17:02
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Dan ? selecteren en kopiëren en je kunt met ctrl V het in de tekst kopiëren.
Je moet in de lijst van de speciale tekens wel een eind naar beneden scrollen.

ph
door philip36 - Aug 13, 2014 om 17:31
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Op Windows startknop klikken en bij zoeken: Speciale tekens invoeren.

Zie juist dat, als je geavanceerde weergave aanvinkt en in het zoekvenster de omschrijving invoert het teken sneller gevonden wordt.

ph
door philip36 - Aug 13, 2014 om 17:48
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ben erg onduidelijk, hoop het nu wat duidelijker te maken.

Op Windows startknop klikken en bij zoeken: Speciale tekens invoeren.
Als het scherm met de speciale tekens verschijnt kunt u hierin Geavanceerde weergave aanklikken en in het Zoeken naar: venster,de betekenis van het gezochte symbool invoeren waarna het symbool afgebeeld wordt.
Na het Selecteren en Kopiëren kan het met Ctrl V in de tekst geplakt worden.

HappyHenny
door HappyHenny - Aug 13, 2014 om 17:49
199 Antwoorden / 73 Vragen

Aan Philip36 .....als je geavanceerde weergave aanvinkt....

WAAR vink ik die aan?

door 1953 - Aug 13, 2014 om 18:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Sneltoets Tekencode: 2260; Alt-X

ph
door philip36 - Aug 13, 2014 om 18:39
2275 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=happyh schreef op woensdag 13 aug 2014, 17:49]Aan Philip36 .....als je geavanceerde weergave aanvinkt....

WAAR vink ik die aan?

In het schermpje met de speciale tekens staat bij links onder (Windows 7) een blokje met daarachter Geavanceerde weergave.
Als u het blokje aanvinkt wordt het schermpje vergroot en ziet u de regel Zoeken naar: staan

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 13, 2014 om 19:03
7155 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 13 aug 2014, 16:38]@aurora, ik krijg hem niet met alt 8800

Jij?

@Zoekster,
in word 2003 is het teken ? met de altcode 8800 weer te geven.

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2014 om 23:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@sjoppie, dan zijn we daar ook uit (dank). Ik heb Word niet maar had nog wel gekeken in Word Pad.

door 1953 - Aug 14, 2014 om 00:35
3725 Antwoorden / 95 Vragen
pb
door pbarendse - Aug 14, 2014 om 06:30
406 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt het ook veel makkelijker doen. In veel wiskundige notaties wordt gebruikt als 'is niet gelijk aan'. Als het namelijk groter dan is, of kleiner dan, is het per definitie niet gelijk!

diumenge
door diumenge - Aug 14, 2014 om 07:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=pbarendse schreef op donderdag 14 aug 2014, 06:30]Je kunt het ook veel makkelijker doen. In veel wiskundige notaties wordt gebruikt als 'is niet gelijk aan'. Als het namelijk groter dan is, of kleiner dan, is het per definitie niet gelijk!Maar dat is niet de vraag.

Voor de mensen waarbij het met alt niet lukt. Dit soort codes werken, voor zover ik weet, maar met één ALT-toets. De linker.

pb
door pbarendse - Aug 14, 2014 om 10:03
406 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 14 aug 2014, 07:10]Maar dat is niet de vraag.

Dat weet ik, maar het biedt wel een oplossing voor als het gefreubel met ALT-codes niet werkt...

HappyHenny
door HappyHenny - Aug 14, 2014 om 12:26
199 Antwoorden / 73 Vragen

Wat de wiskundige symbolen voor 'groter dan' en 'kleiner dan' betreft: zeg dit niet tegen een wiskundige (dat die uitwisselbaar zijn met ? ) want dat zijn heel verschillende betekenissen!
Je hebt geen ongelijk dat kleiner of groter automatisch niet gelijk zijn maar dat is ver verwijderd van wiskundige logica vrees ik.
? had ik overigens niet bij de wiskundige symbolen kunnen vinden. Ik vraag me daarom af of dat in de wiskunde überhaupt gebruikt wordt.

Maar.... dit was allemaal niet mijn vraag. En die is al opgelost. Dank aan iedereen die me daarbij op de goede weg heeft gebracht.

door 12hoog - Aug 15, 2014 om 15:43
5 Antwoorden / 2 Vragen

Klik op START, je ziet nu Alle Programma's staan klik daar op. Kies nu door een klik Bureau Assessoires, in de lijst programma's staan staat 'Speciale tekens". Kies bovenin het scherm het Letterttype Times New Roman. Scroll net zo lang naar beneden tot het ? teken tevoorschijn komt. Klik op het teken en klik vervolgens op Kopieren. Druk nu op de rechtermuisknop, in het te voorschijn komende menu klik je op Plakken en het teken staan er nu!

Trouwens, niet in elk Lettertype staat het ? teken! maar het staat zeker in Times New Roman.

Veel succes