mathijs_b
door mathijs_b Apr 19, 2015 om 22:59
Geldzaken & recht

Waar vind ik PDF van m'n aangifte op m'n PC?

Tijdens het invullen van het on-line belastingformulier kan ik klikken op "Afdrukken (PDF)". Ik heb geen printer en verwacht dat de PDF ergens op m'n PC terechtkomt, maar hoe ik ook zoek, nergens te vinden. Wie kan me helpen?

8499 11 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Apr 19, 2015 om 23:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al gekeken via Start - zoeken en dan pdf invullen?
Kijk anders eens naar dit filmpje klik hier het laatste stukje. Het opslaan (pdf) e.d. zou via Correspondentie onderaan moeten.

mathijs_b
door mathijs_b - Apr 19, 2015 om 23:44
641 Antwoorden / 77 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 19 apr 2015, 23:37]Heeft u al gekeken via Start - zoeken en dan pdf invullen?
Kijk anders eens naar dit filmpje klik hier het laatste stukje. Het opslaan (pdf) e.d. zou via Correspondentie onderaan moeten.

Zo'n filmpje had ik al gezien. Helaas opent er GEEN PDF formulier.
Zoeken op de PC levert ook niets op.

tenormin
door tenormin - Apr 20, 2015 om 00:04
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Heb ook geen printer en kan ook geen PDF openen in jouw link, aurora1. Desalniettemin namens mij wel dank voor de moeite.

aurora1
door aurora1 - Apr 20, 2015 om 00:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat ik begrijp uit dat filmpje (na ca 3 minuten) is dat u de pdf online eerst moet openen (zie onder correspondentie) en daarna opslaan. Werkt dat niet?
Heeft u wel een pdf reader op de pc staan, bijv. de Foxit Reader of de Adobe Acrobat Reader?
Als het ook niet via Start - Zoeken en bijv. Aangifte intikken te zien is als pdf bestand dan is het kennelijk toch niet op de pc opgeslagen.

aurora1
door aurora1 - Apr 20, 2015 om 00:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier staat nog eens de omschrijving van de BD wat betreft versturen en opslaan e.d.:
-------------------------------
[Klikken op 'Ondertekenen'] Klik op 'Verzenden'. [Klikken op 'Verzenden'] U krijgt van ons een ontvangstbevestiging. ['Correspondentie' gemarkeerd] Als u het formulier hebt verstuurd, ziet u dit onder 'Correspondentie'. [Ikoontje 'PDF' gemarkeerd] U kunt uw aangifte openen als pdf-bestand. Daarna kunt u het opslaan op uw eigen computer. En printen als u dat wilt. ['mijn aangifte wijzigen' gemarkeerd]
--------------------------------
Heeft u wel een ontvangstbevestiging gezien?

emcede
door emcede - Apr 20, 2015 om 01:00
960 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien heb je er iets aan: wat ik zo'n geval doe is vanuit een willekeurig document dezelfde printopdracht te geven en dan te kijken in welke map het document opgeslagen wordt. Dit willekeurige document hoef je natuurlijk niet daadwerkelijk op te slaan/als pdf te printen, maar als het goed is weet je nu wel in welke map je moet zoeken.

Echter, als je na de printopdracht van he aangifte geen scherm met de locatie gezien hebt, ben ik bang dat het document niet opgeslagen is...

mathijs_b
door mathijs_b - Apr 20, 2015 om 02:11
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik heb de aangifte nog niet verstuurd. Ik wil het eerst vooraf rustig kunnen bekijken. Maar als ik op PDF klik, gebeurt er gewoon helemaal niets. Ik krijg dus niets te zien. Ik heb de hele harde schijf afgezocht, maar hij is inderdaad nergens opgeslagen. Misschien iets met firewall of zo? of moeilijke settings in Windows veranderen? Anti Virus programma uitschakelen? Ik vind het maar erg ingewikkeld!
Ik zal morgen de belastingdienst bellen, maar verwacht er niet veel van.

ph
door philip36 - Apr 20, 2015 om 08:35
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u online bij de beladtingdienst het belastingformulier invult blijft alle informatie ook het pdf-bestand op uw pagina bij de belastingdienst.
Pas na het ondertekenen en versturen krijgt u de kans om een kopie van de aangifte op uw computer af te drukken of als pdf-file op te slaan.

door 1953 - Apr 20, 2015 om 09:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het .pdf bestand wordt op uw computer opgeslagen onder documenten.

mathijs_b
door mathijs_b - Apr 20, 2015 om 14:11
641 Antwoorden / 77 Vragen

Iedereen hartstikke bedankt! Ik heb het gevonden!

Het stond bij:

>Overzicht bekende onvolkomenheden >onvolkomenheden met afdrukken >Naar overzicht bekende onvolkomenheden >Problemen met afdrukken

4 maart 2015
Als u opdracht geeft om uw online aangifte af te drukken, wordt daarvoor een nieuw scherm geopend. Dat kan alleen als uw browser een pop-up accepteert. Anders wordt het nieuwe scherm geblokkeerd.

Hebt u problemen met het afdrukken van uw online aangifte? Ga dan naar de pop-upinstellingen van uw browser en zet de pop-upblokkering voor mijn.belastingdienst.nl uit. Op deze manier blijft de pop-upblokkering voor andere websites in stand.

aurora1
door aurora1 - Apr 20, 2015 om 14:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan. Zo ziet u maar, de aanhouder wint (met ook enig geduld).
Dank voor het melden en hoe het opgelost is.