sj
door sjaaknap1991 Feb 24, 2015 om 20:22
Geldzaken & recht

Waar zijn de kosten van herkansingen op gebaseerd?

Beste Kassa,

Aan de NCOI volg ik een volledig HBO-Bachelor. Om deze studie te behalen, moet ik theorietoetsen en opdrachten maken. Wanneer deze niet worden behaald, komt er een prijskaartje aan het vervolg te hangen. De kosten voor een 'simpele' herkansing is bijvoorbeeld €195,- excl. BTW.

Daarom mijn vraag:
"Waar zijn de kosten voor herkansingen/toetsen (aan de NCOI) op gebaseerd"?

Met vriendelijke groet,
Sjaak Nap

5613 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2015 om 20:33
11532 Antwoorden / 51 Vragen

Wat schrijft/zegt het NCOI hiervan, heb je het ze gevraagd?

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2015 om 20:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sjaaknap1991,

Heb je dat al eens aan het NCOI gevraagd?

En gewoon in één keer alles goed doen, dan heb je die extra kosten niet! ;-)

pi
door pieterwolters - Feb 24, 2015 om 20:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het kost NCOI geld en tijd. Logisch dus dat ze hier wat voor vragen.

sj
door sjaaknap1991 - Feb 24, 2015 om 21:46
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb de NCOI gebeld en mij werd vermeld dat de NCOI een commercieel opleidingsinstituut is. Ofwel, daar wordt (flink) geld aan verdiend. De toetsen die ik als herkansing krijg zijn, in mijn ogen, niet tijdrovend en daarom ook niet prijzig.
Voor mijn gevoel rekenen ze ook maar wat. Ze kunnen deze prijs ook vragen, want de toets moet ik toch herkansen om een papiertje te mogen krijgen.

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2015 om 21:55
11532 Antwoorden / 51 Vragen

Ofwel, daar wordt (flink) geld aan verdiend. De toetsen die ik als herkansing krijg zijn, in mijn ogen, niet tijdrovend en daarom ook niet prijzig.

Dat is uw mening, en niet de mening van de NCOI.

Gewoon de goede actie ondernemen en doen wat er verlangd wordt.

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2015 om 21:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Voor uw gevoel en in uw ogen."

U studeert waarschijnlijk geen economie.

me
door mein33 - Feb 25, 2015 om 11:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@sjaaknap1991,

Uiteraard worden er voor de, zoals u het zelf noemt, "simpele herkansing", kosten gemaakt en die komen gewoon voor uw rekening.
Ik zou, als ik u was, die "herkansing" maar niet te "simpel" inschatten.
De herkansingstoets wordt natuurlijk gecontroleerd door een bevoegd leerkracht op HBO niveau en de onderwijsinstelling moet er ook nog iets aan verdienen, want ze zijn commercieel, vandaar een dergelijk tarief.
Van iemand op HBO niveau mag toch wel verwacht worden dat hij/zij weet dat inmiddels alleen de "zon" nog dagelijks opkomt zonder dat daar iets voor hoeft te worden betaald.
Succes met uw "herkansing".