ru
door ruudvos Nov 10, 2013 om 09:56
Garantie & verzekeringen

Waarde levensverzekering bij. Zwitserleven

Ik heb sinds 1964 een levensverzekering bij Zwitserleven met divind bijschrijvingen. Ik probeer nu al 3 jaar erachter te komen hoe veel de polis nu waard is. Ik heb al 4 keer een klachtenformulier ingevuld en respons ontvangen dat ik binnen 14 dagen antwoord. Krijg. Tot nu toe nog niets

1899 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 10, 2013 om 10:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoort elk jaar een opgave te krijgen van de waarde. En hoe lang loopt die polis nog? Hij is al 49 jaar oud, komt hij onderhand nog niet tot uitkering?

U kunt ook een klacht indienen bij het Kifid, zie Google voor de procedure en het adres.

ru
door ruudvos - Nov 10, 2013 om 11:10
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 10 nov 2013, 10:09]U hoort elk jaar een opgave te krijgen van de waarde. En hoe lang loopt die polis nog? Hij is al 49 jaar oud, komt hij onderhand nog niet tot uitkering?

U kunt ook een klacht indienen bij het Kifid, zie Google voor de procedure en het adres.

ru
door ruudvos - Nov 10, 2013 om 11:11
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 10 nov 2013, 10:09]U hoort elk jaar een opgave te krijgen van de waarde. En hoe lang loopt die polis nog? Hij is al 49 jaar oud, komt hij onderhand nog niet tot uitkering?

U kunt ook een klacht indienen bij het Kifid, zie Google voor de procedure en het adres.
Deze wordt uitbetaald bij overlijden

zw
door zwaardvis - Nov 10, 2013 om 11:19
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Dan is er maar een manier om er achter te komen...

ru
door ruudvos - Nov 10, 2013 om 11:44
5 Antwoorden / 1 Vragen

Leuk?

tijger1
door tijger1 - Nov 10, 2013 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus het is, wat men in de volksmond noemt, een begrafenispolis, maar dat maak verder niet uit. Als het bedrag, wat verzekerd is, elk jaar verhoogd wordt met een winstbijschrijving, hoort u daarvan een opgave te krijgen.

Dus nog een keer klagen en eisen dat men u binnen 14 dagen en huidige waarde opgeeft. Als u geen antwoord krijgt, of het antwoord is niet tot tevredenheid, dien dan een klacht in bij het Kifid.

Betaalt u nog steeds voor die polis?

zwitserleven
door zwitserleven - Nov 11, 2013 om 13:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ruud,

Vervelend om te lezen dat er niet gereageerd is op je verzoek. Kun je je gegevens (naam, adres en polisnummers) per e-mail sturen aan webcare@zwitserleven.nl? Dan zoeken wij het voor je uit en nemen contact met je op.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Zwitserleven Webcare
.

pi
door pieterwolters - Nov 11, 2013 om 15:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 10 nov 2013, 12:08]Dus het is, wat men in de volksmond noemt, een begrafenispolis, maar dat maak verder niet uit. Als het bedrag, wat verzekerd is, elk jaar verhoogd wordt met een winstbijschrijving, hoort u daarvan een opgave te krijgen.

Dus nog een keer klagen en eisen dat men u binnen 14 dagen en huidige waarde opgeeft. Als u geen antwoord krijgt, of het antwoord is niet tot tevredenheid, dien dan een klacht in bij het Kifid.

Betaalt u nog steeds voor die polis?

Een levensverzekering is niet hetzelfde als een begrafenisverzekering. De eerst kan ook bedoeld zijn om een wegvallend inkomen te compenseren.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2013 om 15:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pieterwolters

Uiteraard is een levensverzekering niet altijd een begrafenisverzekering. Maar een polis die al 49 jaar loopt en alleen uitkeert bij overlijden riekt daar toch wel sterk naar.

ru
door ruudvos - Nov 11, 2013 om 15:45
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 10 nov 2013, 12:08]Dus het is, wat men in de volksmond noemt, een begrafenispolis, maar dat maak verder niet uit. Als het bedrag, wat verzekerd is, elk jaar verhoogd wordt met een winstbijschrijving, hoort u daarvan een opgave te krijgen.

Dus nog een keer klagen en eisen dat men u binnen 14 dagen en huidige waarde opgeeft. Als u geen antwoord krijgt, of het antwoord is niet tot tevredenheid, dien dan een klacht in bij het Kifid.

Betaalt u nog steeds voor die polis?

ru
door ruudvos - Nov 11, 2013 om 15:46
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 10 nov 2013, 12:08]Dus het is, wat men in de volksmond noemt, een begrafenispolis, maar dat maak verder niet uit. Als het bedrag, wat verzekerd is, elk jaar verhoogd wordt met een winstbijschrijving, hoort u daarvan een opgave te krijgen.

Dus nog een keer klagen en eisen dat men u binnen 14 dagen en huidige waarde opgeeft. Als u geen antwoord krijgt, of het antwoord is niet tot tevredenheid, dien dan een klacht in bij het Kifid.

Betaalt u nog steeds voor die polis?ik betaal er niet meer voor, het heet levensverzekering volgens de polis

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2013 om 15:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar er komt één, in verhouding gering, bedrag tot uitkering als de verzekerde overlijdt?

zwitserleven
door zwitserleven - Nov 11, 2013 om 16:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ruud,

We hebben je gegevens ontvangen. Bedankt voor het toesturen.

Er is inmiddels ook per e-mail een reactie aan je gestuurd.

Met vriendelijke groet,
Zwitserleven Webcare