we
door wennepen79 Nov 12, 2014 om 18:26
Geldzaken & recht

Waardebon

Ik heb een waardebon (iets op uder dan een jaar, maar staat geen einddatum op) van een sportzaak in ons dorp. Deze is de laatste maanden met een opheffingsuitverkoop bezig. Ze zouden in juni de deuren sluiten om hun winkel in een andere gemeente voort te zetten. Toch zijn ze nog steeds de woensdagmiddag en de zaterdag open. Nu was ik er vanmiddag om iets te kopen en mijn waardebon in te leveren. Nu wilde ze mijn waardebon niet aannemen, want daar zijn ze sinds juni mee gestopt. Dus gestopt met het aannemen van waardebonnen. Kan dit zomaar?

713 5 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Nov 12, 2014 om 18:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Is het nog wel hetzelfde bedrijf, of is een ander de boel aan het leegverkopen in opdracht van een curator?

we
door wennepen79 - Nov 12, 2014 om 18:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja is nog steeds hetzelfde bedrijf. Zijn ook helemaal niet failliet, gingen alleen ergens anders ook een sportwinkel beginnen en hebben besloten die in ons dorp te sluiten. Maar de aanloop blijft dus ze blijven gewoon de woensdag middag en zaterdag open. Nu nemen ze alleen geen waardebonnen meer aan, omdat ze in juni zouden sluiten.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 12, 2014 om 19:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dan hadden zij dit via een openbare gratis blad moeten doen, omdat zij natuurlijk geen adressen hebben van mensen die een waarde bon hebben.

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2014 om 20:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wennepen79,

.....maar staat geen einddatum op.....
Waardebon? Tegoedbon? Cadeaubon?

Lees even wat Consuwijzer er over schrijft: klik hier.

Hoelang is een cadeaubon geldig?

Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Vaak staat op de bon een uitgiftedatum. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig.

Hoelang is een tegoedbon geldig?

Er bestaan geen regels voor hoelang een tegoedbon geldig moet zijn. De verkoper moet wel van tevoren melden hoelang de tegoedbon geldig is. Staat er alleen een uitgiftedatum op de tegoedbon? Dan is de tegoedbon vijf jaar geldig.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Nov 12, 2014 om 20:24
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ze kunnen dat vanaf juni 2014 op de deur/raam publiceren (kennelijk bent u er meer dan 6 maanden niet geweest).

Ze kunnen het op internet zetten,
ze kunnen het in elke krant tegen een betaalde advertentie 4 weken lang na elkaar publiceren,
ze kunnen op alle tv zenders dagelijks meerdere keren een spotje laten draaien,
ze kunnen op elke radiostation in die regio die te ontvangen is spotjes laten uitzenden,
ze kunnen een bord van 4 x 4 meter bij wijze voor iemands deur zetten.

En dan nog krijg je als winkel het commentaar: "Ik wist het niet, is dat bekend gemaakt?"

Ik bedoel hiermee te zeggen, als er geen administratie is wie welke waardebon dan ook heeft, is het onmogelijk om iemand te waarschuwen. Als er wel een administratie zou zijn, en ze zouden u een email of brief/kaart sturen kan die nog zoekraken bij tante pos, of u zou het alsnog kunnen vergeten en/of als reclame kunnen aanzien.

Gelet op de geldigheid, waarom gaat u niet naar de andere vestiging?