dutch99
door dutch99 Jan 13, 2013 om 20:11
Vrije tijd & tuin

Waardebon ongeldig

We hadden maart 2012 een tegoedbon gekocht bij een turksrestaurant van 60,euro deze bon was tot 15 februari 2013 geldig. Nu is het restaurant van eigenaar gewisseld in mei 2012, (wat wij niet wisten) Op 8 januari 2013 het resaurant bezocht met 5 personen. Bij afrekenen werd de tegoedbon niet geaccepteerd, omdat de oude eigenaar deze uitgeschreven had, en hun daar niet verantwoordelijk voor zijn. Kan dit zomaar!!? wij zijn dus gewoon 60 euro kwijt.

5324 20 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 13, 2013 om 20:28
468 Antwoorden / 16 Vragen
0

Ja en nee om precies te zijn.

De nieuwe eigenaar had bij de overname twee mogelijkheden: hij gaat verder met de bedrijfsvoering onder dezelfde naam, neemt de complete inventaris en voorraad over van de vorige eigenaar en daarmee ook de rechten en plichten; of de nieuwe eigenaar gaat niet verder onder de zelfde naam, gaat een ander concept aan en inventaris en voorraad wordt niet overgenomen.

Het is zuur en wrang dat uw tegoedbon nu niets meer waard is.

Hetzelfde zou ook bij een faillissement een waardeloze tegoedbon zijn geweest.

edrick3
door edrick3 - Jan 13, 2013 om 20:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo dutch99,

Ja, helaas.
Jammer. Zonde geld.
Je kunt een nieuwe eigenaar natuurlijk niet aansprakelijk stellen voor iets wat de vorige eigenaar betreft.
Voor een eventuele schadevergoeding moet je dus bij de vorige eigenaar zijn.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jan 13, 2013 om 20:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ja dat kan zomaar. De nieuwe eigenaar is tot niets verplicht. Zulke tegoedbonnen moet men ook niet aanschaffen.

diumenge
door diumenge - Jan 13, 2013 om 21:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Oude eigenaar opzoeken en je 60 euro ophalen.

dutch99
door dutch99 - Jan 14, 2013 om 10:02
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=sweeterlake schreef op zondag 13 jan 2013, 20:28]Ja en nee om precies te zijn.

De nieuwe eigenaar had bij de overname twee mogelijkheden: hij gaat verder met de bedrijfsvoering onder dezelfde naam, neemt de complete inventaris en voorraad over van de vorige eigenaar en daarmee ook de rechten en plichten; of de nieuwe eigenaar gaat niet verder onder de zelfde naam, gaat een ander concept aan en inventaris en voorraad wordt niet overgenomen.

Het is zuur en wrang dat uw tegoedbon nu niets meer waard is.

Hetzelfde zou ook bij een faillissement een waardeloze tegoedbon zijn geweest.


hallo, dank voor je reaktie,
Het bedrijf is met het excact hetzelfde verder gegaan alleen nieuwe eigenaar, m.i. zoals u ook aangeeft blijven er rechten/plichten bestaan. Maar het punt is natuurlijk hoe krijg je het recht, de nieuwe eigenaar zegt van niets te weten "wat ook begrijpelijk is" over deze bon. De oude eigenaar opsporen en dit soort bonnen niet kopen, ja als je alles vantevoren weet dan dan had ik deze 60 euro niet eens gemist..;-)

mr
door mrmitu - Jan 14, 2013 om 13:56
14 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tip voor iedereen: meld van te voren dat je (een deel van) de rekening met een waardebon gaat betalen.

ikbenik
door ikbenik - Jan 14, 2013 om 14:24
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

[quote=dutch99 schreef op maandag 14 jan 2013, 10:02]
Het bedrijf is met het excact hetzelfde verder gegaan alleen nieuwe eigenaar,
Dus is er spraken van een totaal andere onderneming.

[quote=dutch99 schreef op maandag 14 jan 2013, 10:02]
m.i. zoals u ook aangeeft blijven er rechten/plichten bestaan.
Toch niet.
Als een onderneming een andere eigenaar krijgt, kan het heel goed zijn dat die de rechten en plichten niet overneemt.

Het kan wel zijn dat de nieuwe eigenaar de lopende garanties overneemt.

[quote=dutch99 schreef op maandag 14 jan 2013, 10:02]
Maar het punt is natuurlijk hoe krijg je het recht, de nieuwe eigenaar zegt van niets te weten "wat ook begrijpelijk is" over deze bon. De oude eigenaar opsporen en dit soort bonnen niet kopen, ja als je alles vantevoren weet dan dan had ik deze 60 euro niet eens gemist..;-)
Al zou de oude eigenaar bekend zijn, dan nog kan men bij die oude eigenaar niet meer aankloppen.
Men heeft zaken gedaan met de onderneming en niet met de eigenaar persoonlijk.

mi
door mieskassa - Jan 14, 2013 om 16:23
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Altijd bij reservering (en ik neem aan dat u dat hebt gedaan) melden dat u een kado- of tegoed bon heeft. Dan komt u bij het afrekenen niet voor een verrassing te staan. Wel zo prettige voor beide partijen.

dearagain
door dearagain - Jan 14, 2013 om 16:30
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*het belangrijkste blijft echter, dat je lekker gegeten hebt

*overigens had ik de nieuwe eigenaar wel even ingepeperd, dat dit het laatste bezoek aan zijn restaurant was

ikbenik
door ikbenik - Jan 14, 2013 om 16:33
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

[quote=dearagain schreef op maandag 14 jan 2013, 16:30]
*overigens had ik de nieuwe eigenaar wel even ingepeperd, dat dit het laatste bezoek aan zijn restaurant was
Ik vind dat persoonlijk totaal nergens op slaan.

edrick3
door edrick3 - Jan 14, 2013 om 16:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=ikbenik schreef op maandag 14 jan 2013, 16:33][quote=dearagain schreef op maandag 14 jan 2013, 16:30]
*overigens had ik de nieuwe eigenaar wel even ingepeperd, dat dit het laatste bezoek aan zijn restaurant was
Ik vind dat persoonlijk totaal nergens op slaan.



Helemaal mee eens.
Nieuwe eigenaar heeft hier niets mee te maken.

ikbenik
door ikbenik - Jan 14, 2013 om 17:01
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op maandag 14 jan 2013, 16:44][quote=ikbenik schreef op maandag 14 jan 2013, 16:33][quote=dearagain schreef op maandag 14 jan 2013, 16:30]
*overigens had ik de nieuwe eigenaar wel even ingepeperd, dat dit het laatste bezoek aan zijn restaurant was
Ik vind dat persoonlijk totaal nergens op slaan.



Helemaal mee eens.
Nieuwe eigenaar heeft hier niets mee te maken.
Precies.

dutch99
door dutch99 - Jan 14, 2013 om 17:14
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=dearagain schreef op maandag 14 jan 2013, 16:30]*het belangrijkste blijft echter, dat je lekker gegeten hebt

*overigens had ik de nieuwe eigenaar wel even ingepeperd, dat dit het laatste bezoek aan zijn restaurant was

Dat lekkere eten was helaas ook niet het geval verschillende gerechten niet voorradig, dus ons zien ze daar toch al niet meer, maar wat mij het meeste steekt was de starre houding gelijk van de eigenaresse? Toen wij kenbaar maakten dat wij niet wisten van nieuwe eigenaren, en dat het ons billijk leek om samen de bon te delen, werden wij in het turks!!? verstond er geen reet van :-( verbaal aangevallen en stonden er ineens nog 4 mensen bij die ook allemaal even duidelijk kwamen maken dat de bon ongeldig was. Ze zeiden zelfs dat wij die bon misschien wel zelf gemaakt hadden, alsof wij enveloppen/stempels van het bedrijf hebben.

dearagain
door dearagain - Jan 14, 2013 om 17:17
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

[quote=ikbenik schreef op maandag 14 jan 2013, 17:01][quote=edrick3 schreef op maandag 14 jan 2013, 16:44][quote=ikbenik schreef op maandag 14 jan 2013, 16:33][quote=dearagain schreef op maandag 14 jan 2013, 16:30]
*overigens had ik de nieuwe eigenaar wel even ingepeperd, dat dit het laatste bezoek aan zijn restaurant was
Ik vind dat persoonlijk totaal nergens op slaan.



Helemaal mee eens.
Nieuwe eigenaar heeft hier niets mee te maken.
Precies.

*onzin!!! als nieuwe eigenaar had hij op zijn minst een gebaar kunnen maken, per slot doe je aan klantenbinding of je doet het niet

*en als je het niet doet, dan ben je nmm dom bezig

dearagain
door dearagain - Jan 14, 2013 om 17:27
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

[quote=dutch99 schreef op maandag 14 jan 2013, 17:14][quote=dearagain schreef op maandag 14 jan 2013, 16:30]*het belangrijkste blijft echter, dat je lekker gegeten hebt

*overigens had ik de nieuwe eigenaar wel even ingepeperd, dat dit het laatste bezoek aan zijn restaurant was

Dat lekkere eten was helaas ook niet het geval verschillende gerechten niet voorradig, dus ons zien ze daar toch al niet meer, maar wat mij het meeste steekt was de starre houding gelijk van de eigenaresse? Toen wij kenbaar maakten dat wij niet wisten van nieuwe eigenaren, en dat het ons billijk leek om samen de bon te delen, werden wij in het turks!!? verstond er geen reet van :-( verbaal aangevallen en stonden er ineens nog 4 mensen bij die ook allemaal even duidelijk kwamen maken dat de bon ongeldig was. Ze zeiden zelfs dat wij die bon misschien wel zelf gemaakt hadden, alsof wij enveloppen/stempels van het bedrijf hebben.

*hieruit blijkt wel, dat dutch en vier andere personen op het verkeerde moment in de verkeerde toko te gast waren bij de verkeerde (Turkse) personen

*advies: geef je negatieve ervaringen ook door in je eigen netwerk (wie per slot van rekening niet horen wil, moet maar voelen)

dutch99
door dutch99 - Jan 15, 2013 om 09:56
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

Allen dank voor de discussie/opmerkingen.
De bon kan ik verscheuren das wel duidelijk. Maar onderstaande alinea dat zit me nog het meeste dwars. En of het nu wel of niet mogelijk had geweest de bon inleveren, normaal Nederlands communiceren lijkt mij ook in de horeca een vereiste.

Maar wat mij het meeste steekt was de starre houding gelijk van de eigenaresse? Toen wij kenbaar maakten dat wij niet wisten van nieuwe eigenaren, en dat het ons billijk leek om samen de bon te delen, werden wij in het turks!!? verstond er geen reet van :-( verbaal aangevallen en stonden er ineens nog 4 mensen bij die ook allemaal even duidelijk kwamen maken dat de bon ongeldig was. Ze zeiden zelfs dat wij die bon misschien wel zelf gemaakt hadden, alsof wij enveloppen/stempels van het bedrijf hebben.

mvrgr.

Redacteur
door Redacteur - Jan 15, 2013 om 16:15
1053 Antwoorden / 62 Vragen
0

Een aantal reacties die in strijd waren met de forumregels zijn weggehaald. Graag alleen ingaan op het aan de orde gestelde.
De redactie

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 18, 2013 om 23:04
468 Antwoorden / 16 Vragen
0

[quote=dutch99 schreef op maandag 14 jan 2013, 10:02][quote=sweeterlake schreef op zondag 13 jan 2013, 20:28]Ja en nee om precies te zijn.

De nieuwe eigenaar had bij de overname twee mogelijkheden: hij gaat verder met de bedrijfsvoering onder dezelfde naam, neemt de complete inventaris en voorraad over van de vorige eigenaar en daarmee ook de rechten en plichten; of de nieuwe eigenaar gaat niet verder onder de zelfde naam, gaat een ander concept aan en inventaris en voorraad wordt niet overgenomen.

Het is zuur en wrang dat uw tegoedbon nu niets meer waard is.

Hetzelfde zou ook bij een faillissement een waardeloze tegoedbon zijn geweest.



Als de nieuwe eigenaar onder dezelfde bedrijfsnaam voortgaat en er qua bedrijfsvoering niets is veranderd dan is die nieuwe eigenaar verplicht om die bon aan te nemen. De nieuwe eigenaar heeft de rechten & plichten van de oude eigenaar overgenomen qua bedrijfsvoering. Weinig investeringskosten!
hallo, dank voor je reaktie,
Het bedrijf is met het excact hetzelfde verder gegaan alleen nieuwe eigenaar, m.i. zoals u ook aangeeft blijven er rechten/plichten bestaan. Maar het punt is natuurlijk hoe krijg je het recht, de nieuwe eigenaar zegt van niets te weten "wat ook begrijpelijk is" over deze bon. De oude eigenaar opsporen en dit soort bonnen niet kopen, ja als je alles vantevoren weet dan dan had ik deze 60 euro niet eens gemist..;-)

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 18, 2013 om 23:34
468 Antwoorden / 16 Vragen
0

[quote=dutch99 schreef op maandag 14 jan 2013, 10:02][quote=sweeterlake schreef op zondag 13 jan 2013, 20:28]Ja en nee om precies te zijn.

De nieuwe eigenaar had bij de overname twee mogelijkheden: hij gaat verder met de bedrijfsvoering onder dezelfde naam, neemt de complete inventaris en voorraad over van de vorige eigenaar en daarmee ook de rechten en plichten; of de nieuwe eigenaar gaat niet verder onder de zelfde naam, gaat een ander concept aan en inventaris en voorraad wordt niet overgenomen.

Het is zuur en wrang dat uw tegoedbon nu niets meer waard is.

Hetzelfde zou ook bij een faillissement een waardeloze tegoedbon zijn geweest.



Nogmaals ...

Als de nieuwe eigenaar onder dezelfde bedrijfsnaam voortgaat en er qua bedrijfsvoering niets is veranderd dan is die nieuwe eigenaar verplicht om die bon aan te nemen. De nieuwe eigenaar heeft de rechten & plichten van de oude eigenaar overgenomen qua bedrijfsvoering. Weinig investeringskosten!
hallo, dank voor je reaktie,
Het bedrijf is met het excact hetzelfde verder gegaan alleen nieuwe eigenaar, m.i. zoals u ook aangeeft blijven er rechten/plichten bestaan. Maar het punt is natuurlijk hoe krijg je het recht, de nieuwe eigenaar zegt van niets te weten "wat ook begrijpelijk is" over deze bon. De oude eigenaar opsporen en dit soort bonnen niet kopen, ja als je alles vantevoren weet dan dan had ik deze 60 euro niet eens gemist..;-)

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 18, 2013 om 23:35
468 Antwoorden / 16 Vragen
0

[quote=dutch99 schreef op maandag 14 jan 2013, 10:02][quote=sweeterlake schreef op zondag 13 jan 2013, 20:28]Ja en nee om precies te zijn.

De nieuwe eigenaar had bij de overname twee mogelijkheden: hij gaat verder met de bedrijfsvoering onder dezelfde naam, neemt de complete inventaris en voorraad over van de vorige eigenaar en daarmee ook de rechten en plichten; of de nieuwe eigenaar gaat niet verder onder de zelfde naam, gaat een ander concept aan en inventaris en voorraad wordt niet overgenomen.

Het is zuur en wrang dat uw tegoedbon nu niets meer waard is.

Hetzelfde zou ook bij een faillissement een waardeloze tegoedbon zijn geweest.


hallo, dank voor je reaktie,
Het bedrijf is met het excact hetzelfde verder gegaan alleen nieuwe eigenaar, m.i. zoals u ook aangeeft blijven er rechten/plichten bestaan. Maar het punt is natuurlijk hoe krijg je het recht, de nieuwe eigenaar zegt van niets te weten "wat ook begrijpelijk is" over deze bon. De oude eigenaar opsporen en dit soort bonnen niet kopen, ja als je alles vantevoren weet dan dan had ik deze 60 euro niet eens gemist..;-)

Driemaal scheeprecht ...

Als de nieuwe eigenaar onder dezelfde bedrijfsnaam voortgaat en er qua bedrijfsvoering niets is veranderd dan is die nieuwe eigenaar verplicht om die bon aan te nemen. De nieuwe eigenaar heeft de rechten & plichten van de oude eigenaar overgenomen qua bedrijfsvoering. Weinig investeringskosten!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Pa
Paulus1234 - Apr 24, 2024 om 17:46
Huishouden & energie

Energie label

Ik heb 1,5 jaar geleden voor € 400,- een energielabel laten maken, nu heb ik naar aanleiding van dit label extra energie besparende maatregelen laten aanbrengen.
Nu wil ik graag m'n label laten aanpassen.
Wat schetst mijn verbazing dat ik weer een nieuwe  "enegrie" rapport moet laten maken om een nieuwe label te krijgen, en dus weer moet betalen, klopt dit wel?

Je zou to ... Lees meer

Sp
Sportfan1998 - Apr 24, 2024 om 07:51
Huishouden & energie

Onderbuurman haalt stroom eraf

Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.  Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer