jack1948
door jack1948 Jan 12, 2015 om 21:50
Geldzaken & recht

Waarom meten met twee maten

Waarom krijgt iemand met een WAO uitkering deze door betaald tot dat hun AOW uitkering ingaat?
Terwijl iemand met een VUT uitkering die over gaat in een AOW uitkering eerst twee of zelfs drie maanden deze moet overbruggen en zich maar moet zien te redden.
Ik vind dit geen eerlijke oplossing, wij vutters hebben er ook niet om gevraagd om de AOW leeftijd te verhogen naar 66 en later naar 67 jaar. En konden ook geen maatregelen meer treffen toen dit bekend werd.

918 15 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Jan 12, 2015 om 22:24
3610 Antwoorden / 0 Vragen

VUT-ers hebben nog lekker van de VUT regeling kunnen profiteren (veelal voor een deel betaald door ex-collega's die dat geen aanspraak meer op kunnen maken). Mensen in de WAO zijn ziek. Vind ik nogal een verschil. En die mensen hebben er zeker niet om gevraagd om ziek te worden.

jack1948
door jack1948 - Jan 12, 2015 om 23:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

HALLO, ja als je in de WAO zit hoor je ziek te zijn maar tussen ziek en ziek zijn is soms een groot verschil helaas,

valerius-2
door valerius-2 - Jan 12, 2015 om 23:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat is nu eenmaal het verschil of zou u willen dat degene die in de WAO loopt ook die jaren niets krijgt, en ook naar de bijstand moet.. Wat schiet u daar dan mee op.

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2015 om 23:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u voor 1 januari 2013 al VUT had, komt u wellicht in aanmerking voor een overbruggingsuitkering van de SVB..

pi
door pieterwolters - Jan 13, 2015 om 09:08
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jack1948 schreef op maandag 12 jan 2015, 23:12]HALLO, ja als je in de WAO zit hoor je ziek te zijn maar tussen ziek en ziek zijn is soms een groot verschil helaas,

Dat is een andere discussie. Laten we er nu voor het gemak even vanuit gaan dat mensen in de WAO daar niet voor hun lol zitten. En om het helemaal plat te slaan: WAO zou je kunnen zien alsof je tot aan je pensioendatum aan het werk bent, dus een inkomen totdat je AOW krijgt.

ma
door maarten heest - Jan 13, 2015 om 10:14
463 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jack1948 schreef op maandag 12 jan 2015, 23:12]HALLO, ja als je in de WAO zit hoor je ziek te zijn maar tussen ziek en ziek zijn is soms een groot verschil helaas,

U moet zich diep schamen voor deze opmerking.

costnix
door costnix - Jan 13, 2015 om 11:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb niet om mijn non-Hodgkin lymphoma gevraagd, waar door ik in de WAO terecht ben gekomen.
Ga uw mond spoelen met groene zeep!

ja
door janf43 - Jan 13, 2015 om 12:39
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jack1948 schreef op maandag 12 jan 2015, 21:50]
Ik vind dit geen eerlijke oplossing.

Een politieke beslissing is zelden eerlijk. Op zich kan ik de redenering voor de verhoging van de pensioengerechtigde leeftijd wel volgen. De mensen leven nu eenmaal langer en meestal in een betere gezondheid dan vroeger. Maar als je dan maatregelen neemt moet je ook aan de consequenties denken. Daar is echter politiek gezien weinig mee te scoren. Maar u mag binnenkort weer naar de stembus...

valerius-2
door valerius-2 - Jan 13, 2015 om 13:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Maar u mag binnenkort weer naar de stembus

En u denkt dat dat zal helpen? De regering zijn niet altijd de partijen. Grootsprekers die alles zullen veranderen en die dan de volgende maal weer in een andere samenstelling zitten, en met andere partijen doen precies het zelfde. Maar weten ze dan niets van. Er zijn maar heel weinig leden die dit voor de mensen zijn, belangrijk voor hun is alleen weer in de kamer komen.

pi
door pieterwolters - Jan 13, 2015 om 14:24
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=janf43 schreef op dinsdag 13 jan 2015, 12:39] Maar u mag binnenkort weer naar de stembus...

En stem dan vooral niet op een populistische partij die zegt alle gaten voor VUT-ers op te vullen. Dat kan namelijk geen enkele partij waar maken zonder ergens anders fors te bezuinigen.

Apetjoek
door Apetjoek - Jan 13, 2015 om 16:55
234 Antwoorden / 16 Vragen

Beste , eerstens ben ik het eens met een antwoord hier , maar behalve schamen of uw mond spelen met groene zeep zal dit voor U niets uitmaken omdat U een vooringenomen standpunt heeft betreffende de mensen die gebruik moeten maken van de WAO omdat zij niet meer mogen werken en dus een UITKERING genieten dit is een x aantal procent van het salaris wat deze mensen eerst verdienden door middel van werken.
Een vutter mag van zijn werkgever stoppen met werken en krijgt hiervoor een uitbetaling van de verzekering (of uit de pot met vut-uitkeringen) die hiervoor was afgesloten en is in 99 procent van de vut uitbetalingen hoger als die van de mensen in de WAO .
Als U nou jaloers bent op de mensen in de WAO zitten bedenk dan ook eens "had ik ook maar een aandoening ,protese ,kwaal ,of ziekte zodat ik ook in de WAO zat" ik gun het U niet !

anita1971
door anita1971 - Jan 13, 2015 om 18:23
102 Antwoorden / 5 Vragen

Jack1948,

Mag ik u bij deze uitnodigen met mij te ruilen?
Ik "profiteer" al 12 jaar van een WAO uitkering, ik lig tot lang in bed, feest iedere dag in de kroeg, als mijn geld op is ga ik zielig toen bij andere mensen en daar kan ik dan gaan eten........... Sorry maar ik moet hier toch even om lachen.

Ik zou willen dat ik zou kunnen werken.
Die maanden dat ik zonder VUT zit weet ik dan wel op te lossen....... ik spaar namelijk terwijl ik een WAO uitkering heb!

Laat u me even weten wanneer we kunnen gaan ruilen??

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 14, 2015 om 16:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Jack1948, je hebt toch wel altijd braaf bij de PvdA het bolletje rood gekleurd?

jack1948
door jack1948 - Jan 14, 2015 om 17:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

hallo alle mensen die reageerden op mijn vraag ik gun niemand WAO maar ik maak van dicht bij mee dat man als vrouw alle twee een uitkering hebben en alle twee tot aan hun AOW .en er maar op los geklust hebben en zat hebben bij geklust en nu dit voordeel ook nog opslokken. de mensen die echt ziek zijn wil ik daar over niet aanspreken en wens niemand iets toe maar soms erger je aan deze dingen vandaar mijn vraag.

pi
door pieterwolters - Jan 14, 2015 om 18:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als je misbruik ziet van de WAO dan is dat een ander probleem dan waar je dit topic voor hebt geopend.