berlynhof26
door berlynhof26 Mar 31, 2011 om 14:16
Auto & vervoer

Waarom TomTom wel gratis upload software heeft?

Wij hebben een Mio moov 330 uit 2008! Ik ben al een tijdje aan het prutsen om de kaart die standaard erin zit te updaten! Het lukt niet en ik baal daar wel van want een nieuwe kaart kost 99,95 euro! Eigenlijk hoeft hij alleen maar ge-upload worden. Bij een Tom Tom navigatie systeem kun je software GRATIS downloaden waardoor je route planners van bijv. de ANWB in je navigatie kan invoeren! Bij Mio dus niet! Vreemd en niet echt klantvriendelijk! Wie ondervind ook dit probleem? Misschien heeft iemand een tip voor ons om toch boven genoemde te kunnen doen!

28576 43 Rapporteer

rj
door rjw - Mar 31, 2011 om 15:20
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Over het algemeen zijn die Mio doosjes een stuk goedkoper. Dat verschil moet dan ergens vandaan komen, want het kaartmateriaal is in principe even kostbaar om te maken.

de motormuis
door de motormuis - Mar 31, 2011 om 15:25
598 Antwoorden / 13 Vragen

Mio is niet het enige merk dat kosten in rekening brent voor nieuwe up-date's.
Je kunt beter zeggen dat Tom-Tom denk ik de enigste is die dat gratis geeft.Maar ofdat bij de goedkopere modellen ook is weet ik niet.
De meeste merken willen toch wel graag hun nieuwe kaartgegevens betaald hebben.Anders is het een keer geld beuren bij aankoop van de navigatie,en verder zou er niets meer aan verdiend zijn.Alleen als je weer een nieuwe zou kopen.En als je gratis kunt up-daten hoef je geen nieuwe te kopen,dus afgelopen met hun verdienste.

fa
door fa - Mar 31, 2011 om 16:28
107 Antwoorden / 53 Vragen

Heb ook tomtom maar ik betaal voor vier kaart up-date''s per jaar 27.80

de motormuis
door de motormuis - Mar 31, 2011 om 16:33
598 Antwoorden / 13 Vragen

@ fa

Even een vraagje, heeft U een duur of goedkoop navigatiesysteem van Tom-Tom ?
Dan bedoel ik dus, een klein model en dus niet zo duur, of zo'n grote met veel extra's erop en dus een stuk duurder.
Want ik dacht dat je bij die kleine ook veel duurder uit was om een nieuwe up-date te krijgen/kopen.

wolfenjong
door wolfenjong - Mar 31, 2011 om 17:22
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Meestal is het zo bij Tom Tom als je een ouder type navigatie hebt en je kunt hem aan de pc aansluiten, en je maakt een account aan bij tom tom dan kun je zien of er een kaart beschikbaar is voor jou tom tom, dan moet je eerst de laatste kaart kopen p.m 69,- euro en alleen dan kun je daarna voor deze kaart updaten kopen.
En koop je een nieuwe tom tom dan krijg je binnen een aantal weken de laatste kaart update eenmalig gratis, en dan kun je geloof ik binnen 3 maanden een update abonnement aangaan om je kaart geupdate te houden voor 2 jaar of korter.
En nog een tip, koop je nieuwe kaart net voor de zomer of winter vakantie dan heeft tom tom vaak een aanbieding met de nieuwe kaarten en updates.

Succes er mee.

berlynhof26
door berlynhof26 - Apr 1, 2011 om 12:51
31 Antwoorden / 22 Vragen

RJW,
Ja die zijn goedkoper! Maar ik kreeg een nieuwsbrief van mio met echt het bedrag van 99,95! (zeker een typfoutje?) Ik moet dus ook bij aanschaf van de Mio voor 3 maanden gratis kaart updates hebben gehad? Nooit gezien(wolvenjong) of gekregen. Beter opletten! :-) Bedankt voor jullie tips! We gaan een nieuwe kopen maar wel een TomTom i.p.v Mio! N.B veel sneller dan zijn Belgische broertje hebben we wel gezien!

wolfenjong
door wolfenjong - Apr 1, 2011 om 13:21
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Navigatiesystemen van Navigon komen nu ook goed uit de test van de de Consumentenbond en vooral wat updaten betreft scoort dit merk goed, en koop je een duurder type dan krijg je er 2 jaar updaten bij.

Succes met je keus verder.

jk
door jkoops - Apr 4, 2011 om 12:46
51 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=fa schreef op donderdag 31 mrt 2011, 16:28]Heb ook tomtom maar ik betaal voor vier kaart up-date''s per jaar 27.80

Tom Tom biedt vaak driemaandelijkse updates aan voor de periode van 6 kwartalen en dan betaal je maar de prijs van 1 jaar.

Je krijgt automatisch een mail als er een nieuwe update is.

J.Santman
door J.Santman - Apr 4, 2011 om 12:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben navigatie van Blaupunkt/ford, maar ook wij kunnen alleen nieuwe software kopen bij Ford en niet downloaden.

an
door antros28 - Apr 4, 2011 om 13:00
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een Mio maar het is mij opgevallen dat het bij Mio zeer slecht geregeld is met het update.Vaak krijg je bericht dat er nieuwe kaarten beschikbaar zijn en dan kan men ze weer niet vinden laat staan update.
Ook op vragen via email krijg je geen antwoord.

ma
door margreet1000 - Apr 4, 2011 om 13:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een Garmin Nuvi. Het navigatiesysteem gaf aan dat ik moest uploaden. Op de site van Garmin krijg ik melding er is geen update beschikbaar voor dit type. Nou de volgende wordt dus een Tom Tom. In het geval van de verschillende systemen is inderdaad goedkoop is duurkoop.

gj
door gjs - Apr 4, 2011 om 13:14
35 Antwoorden / 23 Vragen

als je een garmin koopt betaal je 1maal +- 90 euro dan ben je zolang als de garmin in je bezit is verzekerd van 4 updates per jaar.

berlynhof26
door berlynhof26 - Apr 4, 2011 om 13:17
31 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo, Wij zouden dus een nieuwe kopen maar we wachten toch maar even tot alle snel(weg)en naar behoren worden aan gegeven op alle navigatie systemen! Ik woon in woerden en we worden over voorheen randwegen (nu fietspaden) geleid!
Je wordt gek van KEER OM INDIEN MOGELIJK! Kortom de sateliet verbinding werkt niet naar behoren wie de schuldige is? Misschien een leuk onderwerp voor kassa?

pi
door pido - Apr 4, 2011 om 13:37
4 Antwoorden / 0 Vragen

berlynhof26
Als je pas een nieuwe navigatie wil kopen als alle wegen er op staan, zal je nooit een nieuwe hoeven te kopen,het wegen net veranderd constant,dus je zal altijd moeten blijven update

ge
door geniaaltje - Apr 4, 2011 om 14:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

De updates van TomTom zijn helemaal niet gratis hoor. Alleen het eerste jaar.
Daarna kost het 100 euro voor een nieuwe update.

jb
door jbieleveldt - Apr 4, 2011 om 14:16
3 Antwoorden / 6 Vragen

=gjs schreef op maandag 4 apr 2011, 13:14: als je een garmin koopt betaal je 1maal +- 90 euro dan ben je zolang als de garmin in je bezit is verzekerd van 4 updates per jaar.[/quote

=margreet1000 schreef op maandag 4 apr 2011, 13:10: Ik heb een Garmin Nuvi. Het navigatiesysteem gaf aan dat ik moest uploaden. Op de site van Garmin krijg ik melding er is geen update beschikbaar voor dit type. Nou de volgende wordt dus een Tom Tom. In het geval van de verschillende systemen is inderdaad goedkoop is duurkoop.

Ook ik bezit een Garmin 2620., voor het uploaden - eens per twee jaar - moet ik wel betalen. Van gratis uploaden heb ik echter nooit iets gehoord.
Hoe is dat te regelen.? Graag even een reactie / advies.
groet josbieleveldt@hotmail.com

ta
door tamara81 - Apr 4, 2011 om 14:28
11 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag,

Als verkoopster van navigatie systemen moet ik op al deze antwoorden reageren.
Er zit namelijk een groot verschil tussen updates en upgrades.
Een update is ten alle tijden gratis en zorgt voor een snellere navigatie, beter gps ontvangst en tussentijdse wijzigingen gemaakt met Map Share.
Dit doet dus niks met kaartmateriaal.
Een upgrade kost ten alle tijden geld en is een complete nieuwe kaart voor je navigatie.
Bij TomTom kost deze € 69,- per jaar of € 72,50 voor 4 x per jaar.
Bij Garmin kost deze € 80,- per jaar.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!

Tamara

andregld
door andregld - Apr 4, 2011 om 14:44
20 Antwoorden / 6 Vragen

Als je een garmin aanschaft (nuvi 1690) en bij garmin aanmeld betaal je eenmalig een bedrag van circa 100 euro. En kunt dan updaten net zo vaak als je wilt. Ook is het zo dat zolang je dezelfde gps in bezit hebt je ook net zolang gratis kunt updaten. Het is dus geen jaarlijks terug kerend bedrag. Gemiddeld komen er 4 updates per jaar uit.

Groet Andre

djbierdrager
door djbierdrager - Apr 4, 2011 om 15:02
12 Antwoorden / 2 Vragen

dirk
We hebben een tom tom one gekocht in mei 2008 bj de ANWB.Ik had toen een account aangemaakt.Sommige wegen stonden er niet goed meer opaangegeven.
Dus geen kenner van computers de tom tom aangesloten en het spul werkte.
Na enige tijd was het klaar en bij controle bleek dat de tom tom keurig was bijgewerkt en wel gratis.Dat is inderdaad service.

an
door antzan - Apr 4, 2011 om 16:00
21 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb dus een Tom Tom home , al 4 jaar . intussen 2 x gratis een ander merk gehad bij een nieuwe autoverzekering !
Maar die heb ik alletwee kado kunnen doen , want als je eenmaal Tom Tom gewend bent , ........
Maar ja , de meeste nieuwe rotondes etc. stonden er niet op ,
dus de aanbieding genomen deze week !. [ E. 68 ]
Nieuwe kaart en updates voor 18 maanden .
Perfect . Het meeste nieuwe staat er nu op en
waarschuwing voor flitspalen vast en mobiel , en bij overschreiding van de toegestane snelheid op de weg waar je bent .
Jawel , voor mij is de Tom Tom de beste , en natuurlijk
navigeren naar postcode [ in Nederland ] is ook wat waard .
Anton

frits
door frits - Apr 4, 2011 om 16:28
146 Antwoorden / 5 Vragen

Let op ! Ook als je een nieuwe auto koopt mijn zoon kocht jl een nieuwe Volkswagen Touran en incl. navigatie systeem aan boord,RNS 510, en jawel hoor sterk verouderde kaarten zeker 2 jaar oud en dat bij een nieuwe auto ! Dit accepteerde hij dus uiteraard niet en vroeg voor Updates daar deed men zeer moeilijk over hij heeft nog niet.

ro
door rosenthal - Apr 4, 2011 om 16:53
53 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn dealer had In mijn vorige auto had ik een Daytona met radio in mijn volkswagen ingebouwd. Helaas voldeed deze niet geheel aan mijn verwachtingen. Dit navigatie systeem wilde ik bij mijn nieuwe volkswagen door de dealer laten overzetten, maar om technische redenen lukte dit niet. De volkswagendealer vond dit voor mij heel erg vervelend en kreeg ik geheel gratis een Tomtom cadeau. Deze tomtom heb ik nu 2 jaar en ik zou deze voor geen goud meer willen missen.
Iedere week aansluiten op de pc voor updates, snelle herbereking als je van de route afwijkt, waarschuwing als je de toegestane snelheid overschrijd en flitspalen.
Kortom als je van een ander merk overstapt naar een tomtom dan blijkt tomtom, althans voor mij de beste, maar ook de goedkoopste te zijn.

yz
door yzerboud - Apr 4, 2011 om 17:23
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Vatoslocos,
Volgens mij bestaat ( www.ttinternetclub.info (forum) ) niet meer en heet nu www.ttnaviwereld.nl. :-)
Groeten Ing.

th
door thefuture - Apr 4, 2011 om 18:00
31 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is het probleem nou eigenlijk? Dat je bij een goedkope navigatie geen gratis updates krijgt? Informeer je vooraf en klaag niet achteraf.

lapjeskat
door lapjeskat - Apr 4, 2011 om 18:05
90 Antwoorden / 40 Vragen

Ik heb zelf een Garmin navigatie. Voor een eenmalige betaling van € 89,00 krijg ik zolang ik dit apparaat heb 4 x per jaar een update.Tot nu toe werken de updates perfect.

dirck
door dirck - Apr 4, 2011 om 18:13
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Beste berlynhof26,

Software update's voor je Mio Moov 330 zijn gratis.
Update's voor de MioMore Desktop zijn ook gratis.

Kaarten van België, Nederland en Luxemburg kosten: €39,99

Kaarten van West-Europa kosten: €49,99

Kaarten van Europa Plus kosten: €59,99

Wat je daarom bedoelt met €99,95 snap ik niet helemaal?

Groet, Dirck

st
door stdancer - Apr 4, 2011 om 19:25
8 Antwoorden / 2 Vragen

hallo, ik heb de meest uitgebreide de mio C700

via MIO kreeg ik netjes een verzoek de navigatie na 3 jaar in te leveren voor een nieuwe, omdat ze met de kaartenleverancier ruzie hadden en zijn overgegaan naar een andere.

je zou zeggen opsturen en ge-update weer terug krijgen, dat zou een goede service zijn geweest.
maar nee hoor, na 3 jaar kan dus het apparaat van €499,= weg gegooid worden.
milieu vriendelijk is het niet, dit kan nooit de bedoeling zijn.
bedrijven zoals MIO zouden geweerd moeten worden door de regering o.i.d.
in ieder geval een berisping krijgen om zo te handelen.

ik zou het advies willen geven koop geen MIO meer.
koop een navigatie waarbij de software ge update kan worden.
in dit geval Tom Tom.

gunung
door gunung - Apr 4, 2011 om 21:40
6 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo, Ik heb ook een Mio type: C510e Op zich best een handig apparaatje in gebruik en je kunt er met bleutooth je mobile telefoon op aansluiten en is het een carkit.
Helaas heb ik daar nog nooit een update van kunnen downloaden simpelweg omdat ze die voor mijn apparaat niet hadden. Dat is pas fijn.

Nu vertelde iemand mij dat het mogelijk was om de Mio te "kraken" zodat er dan de kaarten van Tom Tom op gezet kunnen worden. Of dit ook echt mogelijk is weet ik natuurlijk niet. Maar ik zou graag iemand willen leren kennen die dat kan.

Wat we in een ieder geval allemaal wel geleerd hebben is dat je vooral GEEN Mio moet kopen.....

wimmi20
door wimmi20 - Apr 4, 2011 om 22:34
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tomtom belooft nieuwste kaart garantie als je hem koopt.
VERGEET HET MAAR !!
Ik kocht het grote model live een jaar geleden RECHTSTREEKS bij tomtom via het internet.
Ik kreeg dat aanbod omdat ik het oude model ook heb en dat apparaat is geregistreerd bij tomtom via het internet.
Met de nieuwste kaart garantie, binnen te halen via het internet als je de TT aan de computer koppelt met een kabeltje.
Ik probeerde de nieuwste kaarten binnen te slepen, maar kreeg de mededeling dat mijn kaarten MEER DAN EEN HALF JAAR OUD WAREN.
Nota bene : rechtstreeks uit het magazijn van tomtom !
En dat ik dik moest betalen voor de nieuwste kaarten.
Nixxx laatste kaart garantie.
Betalen moet je !
Klagen bij tomtom via de klantenonservice hielp echt niet.
De software van mijn oude TT is nog beter dan de nieuwe.
De nieuwe TT laat je gewoon omrijden zonder noodzaak.
En hij valt regelmatig van het raam als je in de zon rijdt, het zuigertje is gewoon te klein.
Het is te hopen dat de andere merken wel beloven wat er in hun advertenties staat

ikbenik
door ikbenik - Apr 4, 2011 om 22:38
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Zowel Google als Nokia hebben een gratis navigatie met gratis updates en upgrades van zowel de software als de kaarten.

Zelf maak ik gebruik van Nokia Ovi Maps en ben er zeer tevreden over.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 5, 2011 om 01:50
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb op een Nokia telefoon met ovi maps.
Knudde.
Ik heb een Samsung Galaxy S telefoon met Google navigatie.
Google stuurt je echt de verkeerde kant op.
De slechtste navigatie die ik ooit gezien heb.
De telefoon is top.
De navigatie met Google is superknudde.

=ikbenik schreef op maandag 4 apr 2011, 22:38: Zowel Google als Nokia hebben een gratis navigatie met gratis updates en upgrades van zowel de software als de kaarten.

Zelf maak ik gebruik van Nokia Ovi Maps en ben er zeer tevreden over.

ikbenik
door ikbenik - Apr 5, 2011 om 01:58
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Waarom knudde?

fr
door fransevers53 - Apr 5, 2011 om 08:02
5 Antwoorden / 1 Vragen

Heb Tom Tom GO LIVE 900, en betaal voor up-date, of nieuwe kaarten.
Ik denk niet dat er ergens kaarten te up-daten zijn waar je niet voor hoeft te betalen. Ja, illegaal. Maar dat gaat me iets te ver.

ac
door acvaneijk - Apr 5, 2011 om 10:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben in het bezit van een garmin streetpilot 2610 en kan nu geen kaarten meer kopen want het kaartensysteem is verandert dus dikke pech of een nieuw apparaat kopen,conlusie na 5 jaar gebruiken weggooien is voor mij geen optie en rijdt nu met een verouderde kaart rond.
of heeft iemand hier een andere oplossing voor?mijn leverancier van het apparaat in iedergeval niet

andregld
door andregld - Apr 5, 2011 om 10:58
20 Antwoorden / 6 Vragen

Voor ACVANEIJK.

Heb je al contact gehad met Waypoint te Notter. Dit is de specialist van Garmin. Het webadres is www.gps.nl. Vragen kan nooit geen kwaad. Ik ben van de SP2610 overgegaan naar een NUVI 1690 bevalt mij goed. Ook het voordeel van deze is (wel met abonnement van 80 euro per jaar) kun je verschillende dingen opzoeken via google. Bijvoorbeeld je hebt een aanhangwagen nodig je tikt het in en de dichtbijzijnde verhuurder laat ie zien. Aangeven dat je daar naartoe wilt en klaar.
Over de updates hiervan staat inmiddels genoeg beschreven.

Succes verder.

pb
door pbarendse - Apr 5, 2011 om 12:29
406 Antwoorden / 1 Vragen

Waypoint kan in dit geval helaas ook niet veel doen. De Streetpilot 2610 gebruikt de CityNavigator kaarten en die worden door Garmin USA niet meer ondersteund. Nieuwere apparaten gebruiken de CityNavigator NT kaarten, die worden nog wel bijgewerkt.

je
door jen876 - Apr 5, 2011 om 21:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb twee jaar geleden een garmin nuvi 775 gekocht voor de vakantie in de usa.
Nu wilde ik een update doen omdat we dit jaar weer gaan en omdat we in de buurt van Eindhoven wonen en hier ook alles verbouwd is dacht ik een liftime update te doen voor beide.
Maar dat is dus apart € 99 voor de usa en voor europa €89 euro.
Ik vind het echt van de zotte die prijzen ook al omdat er bij staat dat dit geldt zolang garmin updates maakt voor dit specifiek model hoe lang is dit ?
4 jaar misschien 6 jaar?
Ga maar op zoek naar een illegale versie of zet een navigatie van de usa op mijn telefoon.
Ik vind dit dus een knap staaltje van garmin van hoe prijs ik mezelf de markt uit.

js
door jsmit - Apr 10, 2011 om 23:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon met je gezonde verstand blijven rijden. Weet waar je naar toe gaat.
Wat kan er anders zijn. Een nieuwe rotonde, een nieuwe weg.
Ga dus niet blind op het apparaat af maar hou je verstand erbij.

rm
door rma070 - May 3, 2011 om 03:55
52 Antwoorden / 1 Vragen

er zijn zat navigatie forums te vinden met methodes voor nieuwere kaarten.

Bij tomtom zit de update IN de prijs van de kaart en na 18 maanden moet je gewoon weer betalen voor een nieuwe kaart

ci
door cian - May 22, 2011 om 16:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan best de reactie van wimmi20 begrijpen ik heb sinds Januari de TomTom1005
dat is pure ellende,ik heb al van Januari 1x een kaartupdate gekregen, er werkt echt niets op dit model geen flitspalen update geen mapshare niets.
Ze denken dat de gebruikers niet volwaardig zijn in hun denken je kan niet zien wat er voor update's voor je klaar staan je kan geen gesproken waarschuwingen er op zetten alleen die domme piepjes, ik had hiervoor de 950 daar had je tenminsten met mijn TomTom home de controlle over je navigatiesysteem. ik heb heel veel spijt dat ik dit aparaat heb.Dan heb ik het niet gehad over de beloftes die gedaan worden door dat bedrijf we zijn er mee bezig u krijgt bericht als het op gelost is wij hopen voor de vakantie. Ik wacht al vanaf Januari 2011 op een oplossing en zal nog wel langer moeten wachten,ik raad ook iedereen af om de 1000 serie te kopen het is pure ellende met deze serie.

börgemeister
door börgemeister - May 22, 2011 om 17:11
506 Antwoorden / 25 Vragen

Gebruik TomTom Via 125 en daar krijg ik sinds mijn aankoop vanmaart jl. nog regelmatig een update.

ci
door cian - May 23, 2011 om 10:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste borgemeister,
Wat bedoelt u met Gebruik TomTom Via 125 dit is mij totaal onbekent,het is mogelijk dat u niet weet dat je met de 1005 niet meer gebruik kan maken van TomTom Home voor updates en als er een update komt dat je niet kan zien wat voor update het is ze denken zeker dat wij niet voor ons zelf kunnen denken wat we er wel en niet op willen hebben.
Als je op het forum kijkt bij TomTom dan kom je er achter dat het een wereldwijd probleem is met de 1005,ik zeg zorg eerst dat je alles op orde hebt voor je een nieuw product op de markt brengt en niet scoren met iets wat niet werkt en voor de prijs van €349.00 mag het wel goed werken.

de motormuis
door de motormuis - Jun 14, 2013 om 16:47
598 Antwoorden / 13 Vragen

Misschien kunt U Open Street Map installeren.
Gratis via Google te downloaden.