kloske
door kloske Oct 23, 2014 om 21:25
Computers & telefonie

Waarom valt Facebook steeds uit op mijn tablet?

Ik heb sinds 3 maanden een Samsung Tab3 tablet. Ik heb er niet veel op staan, ik gebruik m hoofdzakelijk voor Facebook. Dat ging prima tot een paar weken geleden, toen gebeurde het steeds vaker dat FB doodgewoon uitviel en het tablet terugviel op t bureaublad. Geen idee waarom. Deze week werd er om een update gevraagd, dat heb ik dus gedaan, ook in de hoop dat het probleem daardoor opgelost zou zijn. Maar het tegengestelde gebeurde: hij valt steeds vaker uit. Niet t tablet maar FB. Vanmiddag FB eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd, maar nu doet hij t zelfs al na een paar seconden! Ik kan er niets mee, althans, met de snelkoppeling van FB niet. Ik hoorde al van iemand anders die hetzelfde probleem heeft. Weet iemand de oplossing?

31922 20 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 23, 2014 om 22:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier.

door 1953 - Oct 24, 2014 om 00:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Waarschijnlijk ligt het aan uw tablet?

Misschien moet u uw instelling van de tablet wijzigen in 'nooit' zetten van de instelling dat uw tablet uitgaat qua zicht?.

kloske
door kloske - Oct 24, 2014 om 00:22
150 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 24 okt 2014, 00:19]Waarschijnlijk ligt het aan uw tablet?

Misschien moet u uw instelling van de tablet wijzigen in 'nooit' zetten van de instelling dat uw tablet uitgaat qua zicht?.

Mijn tablet gaat niet 'uit'. Alleen FB. U kunt FB wel haten, maar daar gaat het niet om. Het zou ook om een andere applicatie kunnen gaan.

aurora1
door aurora1 - Oct 24, 2014 om 00:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al mijn linkje aangeklikt en de daar gegeven tips gelezen?

kloske
door kloske - Oct 24, 2014 om 00:29
150 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 24 okt 2014, 00:25]Heeft u al mijn linkje aangeklikt en de daar gegeven tips gelezen?

Jawel. Maar ik gebruik nauwelijks apps, alleen FB en daarbij behorend CC.
Heb ook het ding helemaal uitgezet, even gewacht en opnieuw opgestart. Zelfs de FB-app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik kan FB wél openen via URL. Dan blijft-ie ook gewoon staan. Alleen niet via de snelkoppeling op het bureaublad.

aurora1
door aurora1 - Oct 24, 2014 om 00:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lukt het ook niet met wat @emcede zegt met 2 x de thuisknop etc.?

kloske
door kloske - Oct 24, 2014 om 00:49
150 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 24 okt 2014, 00:44]Lukt het ook niet met wat @emcede zegt met 2 x de thuisknop etc.?

Uhm....... wat is de 'thuisknop'?

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Oct 24, 2014 om 09:50
152 Antwoorden / 5 Vragen

Helaas, mijn man heeft ook een tab3 en heeft hetzelfde probleem. Ik heb zelf een galaxy note 10.1 en ik heb er een poos terug last van gehad, maar om de een of andere reden nu ineens niet meer.

Het lijkt mij een compatibliteitsprobleem (10 keer letterwaarde en 2 keer woordwaarde).

Ik denk dat er gewacht moet worden op nog een nieuwe update!

succes!

costnix
door costnix - Oct 24, 2014 om 11:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@kloske
Bij je Samsung is het één keer op de Start-toets drukken. Bij een Apple iPad is het twe keer op de "thuistoets".

kloske
door kloske - Oct 24, 2014 om 11:21
150 Antwoorden / 33 Vragen

Helaas, ook dat helpt niet.

gisela_1
door gisela_1 - Oct 24, 2014 om 12:24
136 Antwoorden / 33 Vragen

Een oplossing weet ik ook niet, ik had hetzelfde! Ik open nu Facebook in Chrome en dat lukt prima op de Samsung!

kloske
door kloske - Oct 24, 2014 om 12:25
150 Antwoorden / 33 Vragen

Ik heb net contact gehad met Samsung. Er is net een software-update geweest voor hun tablets, dat klopt, die heb ik ook gehad en geïnstalleerd. Zij zeggen dat Facebook met een update moet komen om weer te kunnen werken op die nieuwe software. En wanneer die komt.....? Hopelijk snel...

vr1944
door vr1944 - Oct 24, 2014 om 12:47
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien ben je geholpen door je in te loggen op www.facebook.com ipv met de facebook app .

kloske
door kloske - Oct 24, 2014 om 12:52
150 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=vr1944 schreef op vrijdag 24 okt 2014, 12:47]Misschien ben je geholpen door je in te loggen op www.facebook.com ipv met de facebook app .

Ja, zoals ik al aangaf doet ie t dan wél. Dus dan maar even zó facebooken. Tot FB met een update komt. Volgens Samsung zou ie t dan weer gewoon moeten doen via de app.

vr1944
door vr1944 - Oct 24, 2014 om 13:50
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb mijn Samsung 3 tablet ook deze week geüpdatet.Bij mij werkt Facebook nog steeds perfect. Misschien helpt het om bij applicatie beheer >cache legen> gegevens wissen > verwijderen in deze volgorde en daarna de tablet opnieuw opstarten en dan Facebook opnieuw te installeren

=kloske schreef op vrijdag 24 okt 2014, 12:25: Ik heb net contact gehad met Samsung. Er is net een software-update geweest voor hun tablets, dat klopt, die heb ik ook gehad en geïnstalleerd. Zij zeggen dat Facebook met een update moet komen om weer te kunnen werken op die nieuwe software. En wanneer die komt.....? Hopelijk snel...

kloske
door kloske - Oct 24, 2014 om 16:13
150 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=vr1944 schreef op vrijdag 24 okt 2014, 13:50]Ik heb mijn Samsung 3 tablet ook deze week geüpdatet.Bij mij werkt Facebook nog steeds perfect. Misschien helpt het om bij applicatie beheer >cache legen> gegevens wissen > verwijderen in deze volgorde en daarna de tablet opnieuw opstarten en dan Facebook opnieuw te installeren [quote=kloske schreef op vrijdag 24 okt 2014, 12:25]Ik heb net contact gehad met Samsung. Er is net een software-update geweest voor hun tablets, dat klopt, die heb ik ook gehad en geïnstalleerd. Zij zeggen dat Facebook met een update moet komen om weer te kunnen werken op die nieuwe software. En wanneer die komt.....? Hopelijk snel...

Gedaan. Helaas...... werkt ook niet.....

vr1944
door vr1944 - Oct 24, 2014 om 20:58
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Terugzetten naar fabrieksinstelling is dan nog een optie.
Uiteraard de systeem update niet uitvoeren.Wel eerst een
systeem backup maken .

labren
door labren - Oct 24, 2014 om 22:04
862 Antwoorden / 0 Vragen

heb je je beveiliging niet te hoog staan , bij die rot tablet zit meestal een beveileging ingebouwt die moet je uitschakelen

kloske
door kloske - Oct 25, 2014 om 00:37
150 Antwoorden / 33 Vragen

@vrt1944
Systeem-update was van de week al, heb ik gedaan dus is te laat om t niet meer te doen ;)

@labren
Ik ga geen beveiliging eraf gooien. Zoals ik zei heeft ie t ruim 2 maanden goed gedaan dus daar zal t vast niet aan liggen. Wellicht heeft Samsung gelijk en moet ik gewoon wachten op de update van Facebook.

vr1944
door vr1944 - Oct 25, 2014 om 09:44
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik bedoel na het terugzetten in de fabrieksinstelling niet updaten met de laatste systeemupdate . Het ligt zeker niet aan de beveiliging .U hebt overigens een hoop lotgenoten met hetzelfde probleem.

=kloske schreef op zaterdag 25 okt 2014, 00:37: @vrt1944
Systeem-update was van de week al, heb ik gedaan dus is te laat om t niet meer te doen ;)

@labren
Ik ga geen beveiliging eraf gooien. Zoals ik zei heeft ie t ruim 2 maanden goed gedaan dus daar zal t vast niet aan liggen. Wellicht heeft Samsung gelijk en moet ik gewoon wachten op de update van Facebook.