cocosmacroon
door cocosmacroon Jul 22, 2014 om 20:27
Geldzaken & recht

Waarschuwen voor [edit] bewinvoerder

hier mijn relaas met [edit - red.]
hbcm te laren

waarschuwing voor iedereen
Google staat vol horror verhalen.

Goedendag

Wij hebben tel. contact gehad over het beschermde bewind voering van

hbcm te laren de heer [edit - red.].

Zon 3 jaar geleden heb ik aangeklopt bij de schuldhulp verlening

nav belasting problemen.

Ben toen na het kennismaking gesprek de schuldhulpverlening ingegaan

bij de kredietbank nederland.

Ik had geen problematische schulden en is het met een middellijke traject

opgelost.

de tijd dat ze alle schulden bijmekaar hadden en aangschreven heeft een klein jaar

geduurd en heb in die tijd met de kredietbank geld weten te sparen en is er

door middel van een sanerings credit een afkoop regeling getroffen met de

schuldeisers.

Waarna alles is afgekocht is en betaald

Daarvoor moet ik 3 jaar lang €47,00 elke maand betalen aan de kredietbank.

en daarna ben ik heerlijk schuldvrij nieuwe start nieuw leven.

2 jaar later begin dit jaar werd mij doorde kredietbank verteld dat de

gemeente Hilversum stopt met de kredietbank en dat het over genomen werd

door een ander bedrijf nml. hbcm te laren.

Er werd mij ook medegedeeld dat ik 1 keer pmnd dan mijn leefgeld zou krijgen.

Vond dat lastig en was bang dat ik de laatste 2 weken ofzo van de maand elke keer weer

zonder geld zou komen te zitten.

Toen werd mij voorgesteld om dan in een beschermings bewind te aanvragen

dan zou alles bij hetzelfde blijven alleen de post zou dan naar hbcm gestuurd worden

zodat ze de rekeningen etc helemaal uit handen zou nemen.

Daar alles was geregeld en alle betalingen al een hele lange tijd zonder

problemen verliep bij en via de kredietbank.

Had ik daar geen bezwaar tegen, leek me ook wel fijn ff.

Alle geneuzel rekeningen geregel etc zou dan uit mijn handen genomen worden.

En zag dat dus wel zitten.

Nog een ruim jaar te gaan geen zorgen, met alles loop ik keurig op tijd bij.

Nergens achterstanden geen schulden.

Had zelfs zo,n €40/€60,00 elke maand speling bedoel na mn leefgeld en vaste

betalingen hield ik dat over.

In de praktijk werd dat besteed aan reisgeld ivm bezoek internist umc

daar ik een cronische ziekte heb.

zit ook in de wao.

We hadden ook afgesproken dat alles bij het oude zou blijven.

zou mijn eigen bank houden zodat ik oa medicijnen via ideal kon blijven

kopen en betalen, mijn hobby kon blijven doen daar heb ik ook ideal voor nodig.

Hebben we allemaal afgesproken tijdens een gesprek bij mij thuis.

Heb ook en map mijn boekhouding met contracten correspondentie afrekeningen

brieven vele jaren mijn belasting aangiftes compleet met bonnetjes.

overeenkomst correspondentie contract met en van de kredietbank

[edit - red.] vroeg of hij die map mee mocht nemen naar de zaak

zodat hij het op zn gemakje kon lezen uitzoeken.

Ik had daar geen bezwaar tegen en heb hem die map met persoonlijke papieren meegegeven

in de vooronderstelling dat hij het dan sneller met de kredietbank die overstap kon maken.

alle contracten papieren met betrekking van mijn schuldsanering zat ook in die map.

aldus geschiede.

Nu zijn we een paar maanden verder

en is mijn leven een puinhoop.

Mijn eigen bank is aangeschreven en opgeheven.

Krijg de afgelopen maanden weer aanmaningen incasso kosten boze

bedreigende telefoontjes van mijn energie leveranciers.

daar zat ook een eindafrekening bij en ik heb [edit - red.] verschillende keren

gevraagd om dat te regelen en te betalen.

3969 11 Rapporteer

door 1953 - Jul 22, 2014 om 23:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als je iets wil waarschuwen, dan lijkt mij een TIP bij TIPS de geëigende plaats.

wo
door wombatjuh - Jul 24, 2014 om 07:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/dieper-in-schulden-door-slechte-bewindvoerder/speel/1/?vHash=c749c73j

tenormin
door tenormin - Jul 25, 2014 om 11:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Uw verhaal over genoemde bewindvoerder is niet nieuw en zeker niet onbekend bij Kassa.Vara. Tikt u bij Google eens in: [edit - red.], bewindvoerder, Laren en er zijn klachten. Ook een filmpje te zien met Brecht van Hulst. Krijg geen werkende link helaas.

cocosmacroon
door cocosmacroon - Jul 25, 2014 om 11:52
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 22 jul 2014, 22:34]Uw verhaal over genoemde bewindvoerder is niet nieuw en zeker niet onbekend bij Kassa.Vara. Tikt u bij Google eens in: [edit - red.], bewindvoerder, Laren en er zijn klachten. Ook een filmpje te zien met Brecht van Hulst. Krijg geen werkende link helaas.

ik heb ze gezien
ben via de gemeente Hilversum bezig.
is al in hogere kringen daar onder de loep aan het nemen
advocaat is er mee bezig.
heb goede hoop dat ie nu gestopt word.

cocosmacroon
door cocosmacroon - Jul 28, 2014 om 18:27
4 Antwoorden / 2 Vragen

als ik mijn verhuisvergoeding nog wil krijgen moet ik dit verwijderen.
zou een moderator of admin deze discussie kunnen verwijderen

wo
door wombatjuh - Jul 28, 2014 om 18:28
3 Antwoorden / 0 Vragen

vreselijk, heb je bijna je financiële leven weer op de rit...gebeurd er dit!
het erge is dat je ben en blijft eindverantwoordelijke ....
hoop wel dat je aangifte gedaan hebt?!
wens je heel veel suc6

tenormin
door tenormin - Jul 28, 2014 om 18:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=cocosmacroon schreef op maandag 28 jul 2014, 18:27]als ik mijn verhuisvergoeding nog wil krijgen moet ik dit verwijderen.
zou een moderator of admin deze discussie kunnen verwijderen

U kunt drukken op de knop: waarschuw redactie. Vraag - met uw uitleg - of ze zo vriendelijk willen zijn dit topic weg te halen. Ik weet niet of het werkt, maar proberen kan altijd. Hoop het voor u, als door dit topic uw verhuisvergoeding in gevaar komt. Succes bij de redactie!!

tenormin
door tenormin - Oct 2, 2014 om 18:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=cocosmacroon schreef op maandag 28 jul 2014, 18:27]als ik mijn verhuisvergoeding nog wil krijgen moet ik dit verwijderen.
zou een moderator of admin deze discussie kunnen verwijderen

De naam heeft de redactie verwijderd en vandaag, 2 Oktober 2014 gaat u zelf weer met deze naam quoten. Lijkt mij niet verstandig, of heeft u uw verhuisvergoeding desalniettemin wel ontvangen?

door 1953 - Oct 3, 2014 om 03:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja, er zit genoeg kaf onder de koren! Eigengewin is kattengespin! M.a.w. de bewindvoerder wil er wel beter van worden met uw misère: 'over lijken gaan'. De rotte appels in de mand; de goeden onder de kwaden lijdend.

cocosmacroon
door cocosmacroon - Oct 3, 2014 om 10:07
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 2 okt 2014, 18:35][quote=cocosmacroon schreef op maandag 28 jul 2014, 18:27]als ik mijn verhuisvergoeding nog wil krijgen moet ik dit verwijderen.
zou een moderator of admin deze discussie kunnen verwijderen

De naam heeft de redactie verwijderd en vandaag, 2 Oktober 2014 gaat u zelf weer met deze naam quoten. Lijkt mij niet verstandig, of heeft u uw verhuisvergoeding desalniettemin wel ontvangen?

na tussenkomst van mn advocaat idd.
hij had mij ook zonder dat ik het wist €1000.00 geleend en verrekend met die verhuisvergoeding.
en waarom weet ik nog steeds niet
wat de rechter zeer laakbaar vond en er niet blij mee was.

de balans na 5 mnd hbcm te laren [edit-redactie]is 2 mnd huur achterstand 1 maand gas en licht achter voor niets mijn gemeentelijke belasting betaald daar ik in aanmerking kom voor kwijtschelding.
een map met documenten zoek. mijn contracten regeling van mijn gesaneerde schulden etc.
terwijl ik al 2 jaar geleden gesaneerd was en al 2 jaar lang zonder enige problemen achterstanden te maken heb gehad.

ma
door maikel bruggink - Aug 5, 2015 om 18:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

k heb mijn mail doorgezocht maar ik kan niks trug vinden dat er wat over gemail is
mailen is tevens ook geen overleg

waarom heb ik un paar jaar geen enkele problemen gehad met het rond komen
en nu vliegt er vakantie geld en intake kosten de de kast bij jullie in
bzb heb ik wel recht op ik zit op zak en kleedgeld norm

de enige ruimte kwa geld word gewoon onzichbaar weg daar vind ik niks over trug ik vind de truggaven cjib ook nergens
trug un hoop geld word niet eens trug gevonden op de afschiften die ik maandelijks krijg vakantie geld die van mij is hebben jullie gewoon ontnomen
ik kreeg 60 leefgeld
dat is na 50 gegaan zonder enige overleg
en nu weer zonder overleg naar 40 ik kan dat niet missen dat geld
ik vraag u dit gewoon op 50 te houden ik
vind het echt niet eerlijk dat er totaal geen enige cominicatie kan zijn terwijl de rechtbank dit wel had gevraagd

waarvoor doen jullie die dingen

ik vraag u dit niet te doen

ik heb op de afschiften gekeken en daar staat dat ik altijd gewoon 50 heb gehad en daar is geen mail over geweest dat weet ik zeker en dat
is niet overleggen

dus ik vraag u met un eerlijke en un nete manier dit recht te zetten ik kan niet met 40 rond komen en dat is ook niet ooit wel zo geweest ik verwacht dat u dit trug zet eerder kreeg ik 10 keer meer endat is is nu al niet meer en dan ook zonder overleg die 20 per week afpakken
onredelijk en niet te snapen dat het gewoon gebeurt zonder te cominiceren