aquarius
door aquarius Jun 29, 2015 om 16:55
Elektronica & tv

Waarvoor gebruik je een C1 module?

We hebben eindelijk een flatscreen gekocht, een Samsung UE48H6500. Wij hebben een abonnement bij UPC/Ziggo en we maken gebruik van een mediabox. Omdat dit niet bepaald een mooie aanwinst is voor het interieur en we lazen dat je met een C1+ module van Ziggo geen mediabox meer nodig hebt, ben ik vandaag naar de Ziggowinkel gegaan om de mediabox in te wisselen voor een module. De Ziggo medewerker, die duidelijk een maandaghumeur had, wilde me wel een duurder abonnement aansmeren en een duurdere mediabox met een aantrekkelijker uiterlijk, maar zei dat ik met een C1 module alleen maar TV zou kunnen kijken en ik b.v. "On Demand" "Uitzending Gemist" enz. zou moeten ontberen. Ik ben dus weer met de oude mediabox huiswaarts gegaan. Ik wil graag weten: klopt de info van de Ziggo medewerker? De medewerkster die ik eerder vandaag aan de telefoon had heeft namelijk niet gezegd dat ik On Demand e.d. zou moeten missen.

7452 18 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 29, 2015 om 17:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De winkelmedewerker had helemaal gelijk, met een gewone CI+ module kun je niet interactief kijken. Daarvoor heb je dus een interactieve CI+ module nodig. Of dat bij jouw type t.v. mogelijk is, zul je na moeten kijken.

Belangrijk is dat je CI+ televisie geschikt is voor Ziggo. Om te kunnen garanderen dat de Interactieve CI+ module goed werkt in de verschillende modellen en merken CI+ televisies, worden deze door de kabelmaatschappijen gecertificeerd. Controleer daarom voor aanschaf van een Interactieve CI+ module of je CI+ televisie door Ziggo is gecertificeerd.

Volledige informatie KLIK

Cookies
door Cookies - Jun 29, 2015 om 17:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Overigens kun je Uitzending Gemist (ook van RTL en SBS) ook terug kijken via de smartfunctie van de televisie.

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2015 om 17:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders ook nog even klik hier.

zw
door zwaardvis - Jun 29, 2015 om 17:33
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Model Samsung UE48H6500 is geschikt voor interactieve TV. Je hebt dan wel een CI+ 1.3 module nodig met smartcard en een internetverbinding, liefst bekabeld. Of het beter werkt dan met een losse mediabox is altijd de vraag. Kwestie van uitproberen.

Cookies
door Cookies - Jun 29, 2015 om 17:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 29 jun 2015, 17:28]Kijk anders ook nog even klik hier.

Da's dezelfde als mijn link;-)

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2015 om 19:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 29 jun 2015, 17:40][quote=aurora1 schreef op maandag 29 jun 2015, 17:28]Kijk anders ook nog even klik hier.

Da's dezelfde als mijn link;-)

Huh? Ik dacht dat het een andere pagina met 4 grijze vakken is die je separaat kunt aanklikken voor informatie en checken.

aquarius
door aquarius - Jun 29, 2015 om 20:32
259 Antwoorden / 63 Vragen

Bedankt voor de reacties.

carola83 en aurora1. Jullie link had ik al ontdekt. Juist vanwege die link heb ik contact opgenomen met Ziggo.

Carola 83: Pak van ons hart. Eigenlijk maken wij nauwelijks gebruik van "On Demand", hooguit een enkele keer voor "Uitzending gemist". Wat je desnoods ook via laptop of tablet kunt bekijken. Maar o.k., op een groot scherm is het natuurlijk wel leuker. Kan ik aannemen dat we de mediabox met toebehoren kunnen retourneren aan Ziggo/UPC?

Morgen wordt de nieuwe TV door een "Student aan huis" aangesloten. Zwaardvis, ik zal uw bijdrage aan hem/haar voorleggen.

Prettige avond.

pi
door pieterwolters - Jun 29, 2015 om 22:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aquarius schreef op maandag 29 jun 2015, 20:32]Eigenlijk maken wij nauwelijks gebruik van "On Demand", hooguit een enkele keer voor "Uitzending gemist". Wat je desnoods ook via laptop of tablet kunt bekijken. Maar o.k., op een groot scherm is het natuurlijk wel leuker.

Dat kun je vrij simpel oplossen door voor 35 euro een Google Chromecast te kopen. Die steek je in een HDMI poort van de TV en via je tablet of smartphone kan je programma's "casten" naar de TV. Dit werkt ook met de Uitzending Gemist app.

door 1953 - Jun 30, 2015 om 00:47
3725 Antwoorden / 95 Vragen

CI+ module!

door 1953 - Jun 30, 2015 om 01:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

CI+ gebruikt u om digitale televisie, middels een smartcard, op uw televisie te zien en daarbij de mogelijkheden heeft divers hedendaagse vernuftigheden zoals HbbTV (ARD & ZDF).

Cookies
door Cookies - Jun 30, 2015 om 02:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 29 jun 2015, 22:39][quote=aquarius schreef op maandag 29 jun 2015, 20:32]Eigenlijk maken wij nauwelijks gebruik van "On Demand", hooguit een enkele keer voor "Uitzending gemist". Wat je desnoods ook via laptop of tablet kunt bekijken. Maar o.k., op een groot scherm is het natuurlijk wel leuker.

Dat kun je vrij simpel oplossen door voor 35 euro een Google Chromecast te kopen. Die steek je in een HDMI poort van de TV en via je tablet of smartphone kan je programma's "casten" naar de TV. Dit werkt ook met de Uitzending Gemist app.

Hij hoeft helemaal geen chromecast te kopen! Zijn nieuwe t.v. heeft wifi + smartfunctie, dus alleen de apps van NPO, RTLXL en Kijk (SBS) hoeven gedownload te worden (maar zeer waarschijnlijk zijn deze al geïnstalleerd).

Ik kan zowel via mijn interactieve decoder als de smartfunctie kijken, mijn voorkeur gaat zelfs uit naar de laatste.
1. De content staat daar supersnel online
2. Gemiste uitzendingen van de commerciëlen zijn gewoon gratis, in tegenstelling tot uitzending gemist van Ziggo. Daar vragen ze rustig 1 - 1,50 om een aflevering van (bijv.) GTST te kijken.
3. Je hebt zelfs meer content beschikbaar dan via Ziggo.

Dus, je kunt volstaan met een module en de mediabox kan retour (tenzij het je eigendom is natuurlijk).

linden
door linden - Jul 1, 2015 om 15:49
24 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb ook zo'n Samsung Smart TV en alles werkt perfect met een C1+ Interactieve Module V1.3.
En die hoef je niet te kopen bij Ziggo; die is ook te koop in een electrowinkel zoal bv. BCC.
Succes.

ja
door jank - Jul 1, 2015 om 16:29
168 Antwoorden / 8 Vragen

Aanvulling op Linden.
De prijs varieert van 59 - 82 euro.
BCC zit op 69 euro.
Bron: Tweakers Pricewatch

ja
door jank - Jul 1, 2015 om 16:32
168 Antwoorden / 8 Vragen

Correctie, goedkoopste is 55 euro.
Calculeer wel eventuele verzendkosten in.

audb
door audb - Jul 1, 2015 om 17:48
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het voordeel van een media/horizon box is wel dat je kan opnemen en kijken wanneer je het uitkomt en de reclames versneld kan door spoelen wat juist niet kan bij on demand en gezien het aantal uren reclame bij de commerciële zenders ...
Aan de andere kant zo media of horizon box kan behoorlijk in de weg staan dan is een CI module wel handiger.

ya
door yaap - Jul 2, 2015 om 09:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn Samsung tv is officieel niet gecertificeerd. Toch maar eens geprobeerd met de CI+ card van UPC (Ziggo nu). Werkt perfect!
Het aanzetten (beeld hebben) duurt iets langer dan met de mediabox, omdat een autorisatie van de kaart met aanzetten tv steeds even plaats vindt.
Live tv pauzeren kan in principe niet; Dit kan weer wel als je een harddisk aan de tv hangt. (En, niet geprobeerd, wellicht ook een USB-stick.)
De mediabox, die ik een jaar geleden nog had, is echter ook in stand-by een forse energie-vreter. Dus ook dat is voorbij met gebruik van de CI+ module.

aquarius
door aquarius - Jul 2, 2015 om 11:11
259 Antwoorden / 63 Vragen

Hartelijk bedankt dat u met deze hitte de moeite heeft genomen om mij te adviseren.

Carola1, een goede aanvullende informatie!

Linden: heeft u precies dezelfde TV, de Samsung UE48H6500? Zo ja, mag ik aannemen dat deze Ziggo gecertificeerd is?

Jank: Is dit:

http://www.kieskeurig.nl/ci_module

de module die u bedoelt?

Ik wens u allen een mooie dag.

ja
door jank - Jul 2, 2015 om 18:01
168 Antwoorden / 8 Vragen

Nee, maar deze:
http://tweakers.net/pricewatch/350116/ziggo-ci+-interactieve-module-v13.html