co
door correl Jun 21, 2015 om 14:02
Computers & telefonie

Wachtwoord

mijn computer houdt sinds kort het ww van mijn internetbankieren vast.aangezien dat ik mijn wachtwoord niet op mijn computer opgeslagen wil hebben is mijn hoe kan ik dit deactiveren?

5476 21 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 21, 2015 om 14:16
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Correl,
als u uitlogt of van site wisselt hoort uw wachtwoord verdwenen te zijn.

jantje7
door jantje7 - Jun 21, 2015 om 14:16
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Gewoon uw wachtwoord wijzigen. Dan bij de vraag of dit opgeslagen moet worden nee aanklikken.

edrick3
door edrick3 - Jun 21, 2015 om 14:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo correl,

Opgeslagen wachtwoorden wissen in Internet Explorer 11

Klik rechtsboven op de knop met het tandwiel.
Klik op Internetopties.
Een venster met instellingen opent. U bent op het tabblad 'Algemeen'. Dat is goed. Klik onder het kopje 'Browsegeschiedenis' op Verwijderen.
Zet een vinkje voor Wachtwoorden en haal desgewenst de vinkjes voor de andere opties weg.
Klik op Verwijderen.
Klik op OK.

Opgeslagen wachtwoorden wissen in Chrome

Klik rechtsboven op de knop met de drie streepjes.
Klik op Instellingen.
Blader naar onderen en klik op de blauwe link Geavanceerde instellingen weergeven.
Klik onder het kopje 'Privacy' op Browsegegevens wissen.
In het nieuwe venster staat een rijtje met zaken die verwijderd kunnen worden. Zet een vinkje voor Wachtwoorden en haal desgewenst de vinkjes voor de andere opties weg.
Klik op Browsegegevens wissen.

Opgeslagen wachtwoorden wissen in Firefox

Klik rechtsboven op de knop met de drie streepjes.
Klik op Opties.
Klik op het tabblad Beveiliging.
Klik op Opgeslagen wachtwoorden.
Klik op Alles verwijderen.
Klik op OK om het instellingenvenster te sluiten.
(Bron:seniorweb)

Met vr.gr.

co
door correl - Jun 21, 2015 om 14:35
5 Antwoorden / 2 Vragen

hallo edrick3,
bedankt voor de tip heeft gewerkt

edrick3
door edrick3 - Jun 21, 2015 om 15:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@correl,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

gompy2
door gompy2 - Jun 21, 2015 om 17:46
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=correl schreef op zondag 21 jun 2015, 14:35]hallo edrick3,
bedankt voor de tip heeft gewerkt
Klopt, en al je andere wachtwoorden zijn nu ook weg...

tijger1
door tijger1 - Jun 21, 2015 om 23:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kan dan toch geen rekening bij de ING zijn.

macwouter
door macwouter - Jun 22, 2015 om 04:18
825 Antwoorden / 9 Vragen

Beetje een vreemde vraag want bij welke bank heb je een gebruikersnaam en wachtwoord ? De Rabo in iedergeval niet.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 22, 2015 om 07:32
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Het ging blijkbaar om het internetbankierwachtwoord dat sinds kort bij de andere bewaarde wachtwoorden opgeslagen was.

zoekster
door zoekster - Jun 22, 2015 om 09:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=macwouter schreef op maandag 22 jun 2015, 04:18]Beetje een vreemde vraag want bij welke bank heb je een gebruikersnaam en wachtwoord ? De Rabo in iedergeval niet.
ING

zoekster
door zoekster - Jun 22, 2015 om 09:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 21 jun 2015, 17:46][quote=correl schreef op zondag 21 jun 2015, 14:35]hallo edrick3,
bedankt voor de tip heeft gewerkt
Klopt, en al je andere wachtwoorden zijn nu ook weg...
Ja, lekker slim. Terwijl het heel makkelijk is om 1 wachtwoord weg te halen.

zoekster
door zoekster - Jun 22, 2015 om 09:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 21 jun 2015, 23:16]Kan dan toch geen rekening bij de ING zijn.
Waarom niet?

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2015 om 09:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 22 jun 2015, 09:34][quote=tijger1 schreef op zondag 21 jun 2015, 23:16]Kan dan toch geen rekening bij de ING zijn.
Waarom niet?

Bij mij staat, bij ING, alleen de vraag of je de gebruikersnaam wilt bewaren, niet het wachtwoord.

edrick3
door edrick3 - Jun 22, 2015 om 09:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 22 jun 2015, 09:34][quote=tijger1 schreef op zondag 21 jun 2015, 23:16]Kan dan toch geen rekening bij de ING zijn.
Waarom niet?

U bent nu ingelogd. Deze handeling voert u elke keer uit als u inlogt op Mijn ING. Uw gebruikersnaam kan worden bewaard op uw computer, als u het daarvoor bestemde hokje in het inlogscherm aanvinkt. Uw wachtwoord wordt uiteraard niet opgeslagen, dat moet u elke keer handmatig invoeren.
(Bron:seniorweb)

zoekster
door zoekster - Jun 22, 2015 om 09:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 22 jun 2015, 09:39][quote=zoekster schreef op maandag 22 jun 2015, 09:34][quote=tijger1 schreef op zondag 21 jun 2015, 23:16]Kan dan toch geen rekening bij de ING zijn.
Waarom niet?

U bent nu ingelogd. Deze handeling voert u elke keer uit als u inlogt op Mijn ING. Uw gebruikersnaam kan worden bewaard op uw computer, als u het daarvoor bestemde hokje in het inlogscherm aanvinkt. Uw wachtwoord wordt uiteraard niet opgeslagen, dat moet u elke keer handmatig invoeren.
(Bron:seniorweb)
Gebruik jij alleen het seniorweb voor je antwoorden? Firefox vraagt naar het opslaan van je wachtwoord als je inlogt op ING.
Dat kun je uitzetten, maar je kunt hem ook gebruiken.

jantje7
door jantje7 - Jun 22, 2015 om 09:56
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ook W7 vraagt bij een nieuw wachtwoord of dit moet worden opgeslagen. Ook bij het inloggen bij ING internetbankieren. Alleen is het dan niet wijs om ja aan te klikken, vandaar mijn advies om een nieuw wachtwoord te genereren.

edrick3
door edrick3 - Jun 22, 2015 om 10:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zoekster,

..... Firefox vraagt naar het opslaan van je wachtwoord als je inlogt op ING.
Dat kun je uitzetten, maar je kunt hem ook gebruiken.
....
Klopt; heb je helemaal gelijk in.
Aangezien ik dat uiteraard uitgeschakeld heb staan niet meer aan gedacht.

@@@,
Ter info: wachtwoordenbeheer Firefox: klik hier.

Met vr.gr.

linden
door linden - Jun 22, 2015 om 12:27
24 Antwoorden / 7 Vragen

Bij (spaar)banken zoals NIBC en MoneYou log je in met gebruikersnaam en wachtwoord.
Je moet er echt voor zorgen dat bij uitloggen het wachtwoord verdwijnt.

me
door menno1 - Jun 22, 2015 om 18:22
29 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 21 jun 2015, 23:16]Kan dan toch geen rekening bij de ING zijn. bij ing altijd wachtwoord invullen gebruikers naam kan je op slaan als je hem aanvinkt.

HappyHenny
door HappyHenny - Jul 1, 2015 om 13:22
199 Antwoorden / 73 Vragen

Tot mijn schrik bemerk ik nù dat ook mijn wachtwoord was opgeslagen!
Ik gebruik Firefox en als ik rechtstreeks op ING iets doe is het wel in orde maar ik kocht een deal bij GROUPON en ik werd voor de betaling via iDeal naar mijn betaalrekening gesluisd waar mijn wachtwoord OPGESLAGEN stond! Ik schrok hier erg van, temeer ik onlangs nogal geplaagd ben door Dregol dat zich op mijn PC had genesteld. Ik heb dat toen met hulp via dit forum, maar kon dit nog een héél vervelend gevolg daarvan zijn?!!! Ik herinnertde me deze discussievraag van CORREL van 21 juni nog goed. Maar het kan dus wel degelijk. HOE in hemelsnaam kan dat want ik sla wachtwoorden NOOIT op... Ik heb het verwijderd en mijn ww alsnog zelf ingevuld, maar toen kreeg ik meldingen dat mijn ww niet klopte! Na overleg met GROUPON (die voorstelde via een andere browser alsnog die deal te betalen, want dat het aan de browser kon liggen; die kon instabiel zijn. Zover kwam het niet, want bij een hernieuwde poging in Firefox kon ik de deal alsnog sluiten & betalen; geen enkel probleem. Wel werd opnieuw GEVRAAGD òf ik mijn wachtwoord wilde opslaan. NEEEEEEEEE dus.
Heel erg alert blijven. Dank aan Edrick3 (alsnog) voor het stappenplan om in Firefox wachtwoorden te verwijderen.

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2015 om 15:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@happy

Ik zou mijn wachtwoord dan maar wijzigen. Better safe than sorry.