Wanneer contract ziekenhuis
De zorgverzekeraars zijn te laat met het afsluiten van contracten met ziekenhuizen. Ik had ergens gelezen dat jaarlijks voor 27 november alle contracten rond moeten zijn. veel verzekeraars hebben nu nog steeds maar pakweg 30 a 40 procent van de ziekenhuizen onder contract voor 2016. De consument moet dus maar in december bijna dagelijks gaan checken of zijn ziekenhuis inmiddels een contract heeft? Of wat moet je anders gaan doen? De zorgverzekeraar zegt dan maar de duurdere restitutiepolis afsluiten. Daar ben ik het als consument niet mee eens. Omdat de zorgverzekerar in gebreke blijft moet ik meer gaan betalen.... En dan nog wordt maar 100% vergoed van het marktconforme tarief. Hoe weet ik nou als consument wat het marktconforme tarief is voor een bepaalde behandeling??? Achteraf moet ik misschien wel duizenden euros bij gaan betalen voor een zware kuur. Ik vindt dit echt niet kunnen wat er nu gebeurd! Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden:
wat te doen als mijn ziekenhuis waar ik nu onder behandeling ben niet gecontracteerd wordt? Ik ben met een zware kuur bezig en deze loopt volgend jaar daar door.... Stoppen is geen optie..... Deze specifieke behandeling kan ook nog eens alleen in dat ene ziekenhuis namelijk.... Dan maar een restitutiepolis nemen met de gok dat het ziekenhuis een beetje "marktconform" (wat dat dan ook moge zijn) werkt?
JA......wanneer de contracten per 31.12.2015 nog steeds niet rond zijn........!
Als uw behandeling in een bepaald ziekenhuis loopt en dat ziekenhuis is voor dit jaar gecontracteerd, dan hebt u er recht op, tegen volledige betaling, die behandeling daar door te laten lopen. Ook al zou dat ziekenhuis volgend jaar niet meer gecontracteerd worden.
Dus wat dat betreft, hoeft u zich geen zorgen te maken.
tijger1 geeft het hierboven juist aan, aan de verzekeraar waar de behandeling ooit werd opgestart, wordt de rekening ook uiteindelijk gestuurd als pakket.
Begint u 2016 een andere nieuwe (DBC) behandeling in een ander ziekenhuis, wordt die rekening naar de nieuwe verzekeraar gestuurd.
Dus kunt uw huidige behandeling afmaken en tòch overstappen.
Mijn persoonlijke neiging om gemakshalver een restitutiepolis te nemen heeft echter ook grenzen per behandeling, die dan weer in de voorwaarden staan.
@ben151,
Dit fenomeen is elk jaar opnieuw aan de orde.
Elk jaar wordt door de verzekeraars en het ministerie beterschap beloofd, ook dit jaar weer zoals o.a. in het TV-programma van VARA-Kassa.
En net zoals elk jaar zal deze situatie ook niet op 31 december as. volledig zijn opgelost.
Geduld van de klant is een schone zaak, gedurende de komende weken zullen er steeds meer gegevens beschikbaar komen en de kans dat uw persoonlijke probleem daarmee opgelost wordt is
redelijkerwijs aanwezig.
Hoewel het niet conform de beloftes gaat, is er ook geen reden tot paniek lijkt mij.
Voor het afsluiten van passende contracten is niet alleen de zorgverzekeraar aansprakelijk, ook de zorgverleners spelen hierin een cruciale rol.
Beste ben151,
hoe het zit met uw huidige behandeling heeft u al kunnen lezen in de eerdere antwoorden, dat is gelukkig geen probleem.
Ik ben het volledig met u eens. De deadline was 19 november.
Het is een wondere wereld om als consument uit te vinden welk ziekenhuis wel en welk ziekenhuis niet is gecontracteerd door een verzekeraar.
Voor een contract zijn een zorgverlener en zorgverzekeraar nodig. Als ik het volgende artikel lees dan vraag ik me af of we in Nederland wel op de goede weg zijn, klik hier.
De politiek maakt zich er ieder jaar druk over maar er verandert helemaal niets, over een jaar zal het wel weer precies hetzelfde liedje zijn. Volgend jaar zal een zelfde artikel als het volgende verschijnen, klik hier.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer