he
door hesselw Aug 21, 2015 om 21:51
Computers & telefonie

Wanneer gaat Tele2 haar klanten serieus nemen?

Ik heb mijn abonnement bij Tele2 verlengd en heb bij deze verlenging een nieuwe SIM-kaart gekregen. Deze werkt alleen niet. Nu wil ik dus graag een nieuwe bestellen alleen staat de contractverlenging open en kunnen ze blijkbaar tot 5-12-2015 niks voor mij doen. Dit probleem speelt al sinds 18-7-2015. Inmiddels 9 keer ruim een halfuur met de klantenservice gebeld die niks kunnen doen en waar je wordt voorgelogen en afgescheept met 'oprechte' excuses. Inmiddels wordt ik al ruim een maand van het kastje naar de muur gestuurd en wordt elke keer beloofd dat er binnen enkele werkdagen contact met mij wordt opgenomen. Dit is echter tot het heden nog nooit gebeurd.

Ik wil graag de diensten krijgen waarvoor ik wel betaal(want de automatische incasso loopt door).
Hoe kan ik tot Tele2 doordringen dat er daadwerkelijk iets gedaan wordt zonder dat ik wordt afgescheept door een student met een bijbaantje?

3879 15 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Aug 21, 2015 om 23:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik snap niet wat u bedoelt met een contractverlenging die open staat.
Maar wat u in ieder geval moet doen is een ingebrekestelling sturen per aangetekende brief. Daarin stel u een termijn waarbinnen dit probleem met de simkaart moet zijn opgelost. Doen ze dat niet, zo stelt u, dan ...
Ja, wat wilt u eigenlijk? Ontbinden overeenkomst?

he
door hesselw - Aug 22, 2015 om 00:07
4 Antwoorden / 1 Vragen

Met de verlenging die open staat wordt vanuit Tele2 gezegd dat er een order in de wacht staat (aangezien dit nieuwe abonnement 5 december ingaat en dus nog niet van kracht is). Als er een order open staat kan er geen nieuwe geplaatst worden, zodoende kan volgens Tele2 geen simkaart besteld worden.
Als oplossing wil ik graag mobiel internet op mijn telefoon. Als Tele2 mij dit niet kan bieden zou ik het contract graag ontbinden en naar een provider gaan die de diensten wel kan leveren.

Dank voor uw reactie!

door 1953 - Aug 22, 2015 om 02:24
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Tele2! Breek mij de bek niet open.

Met mijn innige deelneming. Het was een onverstandig besluit om het contract te verlengen.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 22, 2015 om 06:00
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat de simkaart pas vanaf 5-12 werkt?

ho
door hopetobehelping - Aug 22, 2015 om 07:52
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hesselw,

u heeft wel erg ver van tevoren uw contract verlengd als de verlenging pas per 5.12.2015 ingaat.
Aangezien dit al vanaf 18 juli speelt is dat bijna 5 maanden voordat uw huidige abonnement afloopt.

U geeft aan dat uw nieuwe sim kaart niet werkt en dat u graag mobiel internet op uw telefoon heeft.
U kunt ook niet bellen met uw nieuwe sim kaart, uw oude sim kaart doet het nog wel ?
Heeft u ook een nieuwe telefoon gekregen bij uw verlenging en beschikt u met uw huidige abonnement niet over internet op uw telefoon ?
U geeft aan dat uw automatische incasso wel doorloopt maar dat u niet de diensten krijgt waarvoor u betaalt. Dat is zowel bellen als internet ?

Als u een klacht heeft over uw telecom provider leest u hier wat u kunt doen, klik hier.
Stel Tele2 in gebreke zoals zoekster ook al aangeeft, door niet te leveren komt Tele2 de contractuele verplichtingen met u niet na. Geef ze 14 dagen de tijd om het voor u te herstellen.
Als het binnen de 14 dagen niet is opgelost dan annuleert u in ieder geval de verlenging (dat zou u overigens nu al kunnen doen).
Als u geen gebruik kunt maken van de dienst waarvoor u wel betaalt dan kunt vervolgens de overeenkomst ontbinden omdat Tele2 haar verplichtingen niet nakomt. Hier leest u daar meer over, klik hier.

Alle communicatie zwart op wit (papier/email) zodat u er later nog bewijs van heeft.
Hoop dat het snel wordt opgelost voor u.

ltmvz
door ltmvz - Aug 22, 2015 om 17:45
949 Antwoorden / 18 Vragen

Heeft u uw probleem al geplaatst op het Tele2-forum? Dat is meestal de beste oplossing.

aurora1
door aurora1 - Aug 22, 2015 om 18:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u een contractverlenging om en met een nieuwe telefoon en kan het zijn dat de nieuwe simkaart dan voor die telefoon bestemd is en pas tegen het ingaan van de nieuwe termijn - 5 december - of kort tevoren pas geactiveerd kan worden?
Loopt uw oude contract nog tot 5 december?
Werkt de simkaart van dat oude contract in uw "oude" telefoon dan niet meer?
Als u een nieuwe telefoon ontvangen heeft en uw oude simkaart werkt daarin niet wegens ander type sim (micro bijv.) en uw wilt uw oude simkaart dan laten vervangen door een micro versie dan zal dat niet werken omdat het nieuwe abonnement nog niet ingegaan is dus die sim nog niet geactiveerd is.

he
door hesselw - Aug 22, 2015 om 18:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties!

Tele2 heeft het beleid dat je bij een contractverlenging automatisch een nieuwe simkaart krijgt. Deze wordt geactiveerd op het moment dat ik bij de voordeur bij de koerier teken voor ontvangst. Op ditzelfde moment wordt mijn oude Tele2 kaart geblokkeerd (omdat nummerbehoud van toepassing is). Maar sinds deze nieuwe simkaart kan ik dus wel bellen en smsen (wat ik bijna niet doe, maar het is een verplicht onderdeel in een bundel) maar mobiel internet functioneert niet.

Dus op deze nieuwe simkaart is mijn huidige abonnement overgezet, alleen heb ik dus geen internet verbinding door waarschijnlijk een fout in de simkaart. Maar deze valt 'helaas niet voor 4december te bestellen door mijn openstaande contractverlenging'.

Ik ben nu bezig mijn verlenging te annuleren, wat Tele2 kennende, ook een hele strijd zal worden. In de hoop dat ik daarna een nieuwe simkaart kan bestellen voor de periode tot 4 december. Ook zal ik zoals door meerdere reacties voorgesteld ern ingebreke stelling opsturen naar Tele2.

Ik wil alle bovenstaanden hartelijk bedanken voor het meedenken, goede tips blijven altijd welkom!

aurora1
door aurora1 - Aug 23, 2015 om 00:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik lees het klik hier toch iets anders.
En tekenen voor een simkaart? Die gaan toch gewoon per brievenbuspost? Of gaat het toch om een nieuw toestel met een daarbij passende (ander type) simkaart?
Ik dacht dat sprake van nummerbehoud is bij het overstappen naar een andere provider en dat dat dan erbij aangevraagd moet worden.

ro
door ron530 - Aug 23, 2015 om 10:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als u met de nieuwe simkaart wel kunt bellen en sms'en dan zou mobiel internet ook mogelijk moeten zijn omdat er een verbinding met het mobiele netwerk is. Het kan zijn dat uw smartphone niet juist is ingesteld voor mobiel internet want de simkaart is wel geactiveerd.

he
door hesselw - Aug 23, 2015 om 13:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mijn verlenging heb ik de Samsung Galaxy S6 edge 64 gb gedaan. Dit alles kwam tegelijk binnen per pakketpost aangezien de waarde van het toestel alleen al op €950,- ligt. Hierdoor is het aangetekend verstuurd en op het moment dat ik getekend heb voor ontvangst is mijn oude simkaart geblokkeerd (stond vermeld in de brief die bij de simkaart zat). Mijn oud simkaart was micro formaat en mijn nieuwe heeft een nano simkaart nodig.

De telefooninstellingen voor 3g/4g heb ik meerdere malen herhaald met de klantenservice van Tele2 en gekeken van de website (dit is overigens het enige wat de klantenservice kan doen, voorlezen wat op de website staat en berichtjes naar andere afdelingen doen).

aurora1
door aurora1 - Aug 23, 2015 om 14:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Per wanneer liep uw oude contract af?
Ik lees klik hier dat verlengen pas kan vanaf 4 maanden voordat het oude contract afloopt. Zit daar dan mogelijk het probleem?

he
door hesselw - Sep 3, 2015 om 18:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo iedereen,

Even een korte update over Tele2. Ga nooit, maar dan ook NOOIT met Tele2 in zee.

Ik heb 25 augustus eindelijk toestemming gekregen om mijn toestel terug te sturen zodat mijn verlenging geannuleerd wordt. Dan denk je dat het hele drama bijna voorbij is, maar niets is minder waar. 'Binnen 5 werkdagen wordt uw bestelling geannuleerd en kunt u een nieuwe simkaart krijgen!' Inmiddels is het de 6e werkdag en staat er een vriendelijke meneer van PostNL op de stoep. Hij komt opnieuw het toestel wat ik met moeite terug heb kunnen sturen (pakketwaarde van €1000,-+). Waarschijnlijk hebben de tikaapjes bij het ordermanagement 'order annuleren' gelezen als 'nieuw toestel sturen'.

Het is inmiddels een uitzichtloze situatie geworden, dat zelfs het klantenservice personeel al opmerken dat ze mij voor een tweede of derde keer deze week aan de telefoon hebben. Daarom nogmaals als tip voor iedereen die denkt dat Tele2 een mooie aanbieding heeft?

DOE HET NIET. Je krijgt er spijt van en ze jagen je op een hoop kosten die ze niet vergoeden (telefoonkosten, pakketkosten, etc)

ho
door hopetobehelping - Sep 3, 2015 om 18:33
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hesselw,

wat triest om te horen hoe het vergaat met Tele2.

In de volgende link vind u welk pad u kunt volgen, klik hier.
Aangezien Tele2 nu in gebreke blijft en haar contractuele verplichtingen niet nakomt zou ik (nogmaals) een klacht indienen bij Tele2. Geef ze een ultimatum (bijvoorbeeld 7 dagen) om het in orde te maken en geef daarbij aan dat als ze het niet binnen de door u gestelde termijn oplossen u de overeenkomst wilt ontbinden omdat Tele2 haar contractuele verplichtingen niet nakomt (internetten kunt u immers niet met uw mobiel). Is het binnen die 7 dagen niet opgelost en weigert Tele2 de overeenkomst te ontbinden dan stapt u naar de geschillencommissie. Heeft u dit al zo gedaan dan stapt u meteen naar de geschillencommissie.
Als u op deze manier behandeld wordt dan bent u waarschijnlijk wel klaar met Tele2, tijd voor een andere telecomaanbieder zou ik zeggen.

tele2webcare
door tele2webcare - Sep 5, 2015 om 11:12
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Hessel,
Wat irritant dat je simkaart niet werkt en dat daar nog geen duidelijkheid over is. Ik wil je graag helpen. Laat je anders even een berichtje achter op ons forum: tele2.nl/forum of onze Facebook wall: https://www.facebook.com/Tele2Nederland ? Ik zie je bericht daar graag tegemoet. Groetjes, Petra van Tele2