Wanneer gaat Tele2 haar klanten serieus nemen?
Ik heb mijn abonnement bij Tele2 verlengd en heb bij deze verlenging een nieuwe SIM-kaart gekregen. Deze werkt alleen niet. Nu wil ik dus graag een nieuwe bestellen alleen staat de contractverlenging open en kunnen ze blijkbaar tot 5-12-2015 niks voor mij doen. Dit probleem speelt al sinds 18-7-2015. Inmiddels 9 keer ruim een halfuur met de klantenservice gebeld die niks kunnen doen en waar je wordt voorgelogen en afgescheept met 'oprechte' excuses. Inmiddels wordt ik al ruim een maand van het kastje naar de muur gestuurd en wordt elke keer beloofd dat er binnen enkele werkdagen contact met mij wordt opgenomen. Dit is echter tot het heden nog nooit gebeurd.
Ik wil graag de diensten krijgen waarvoor ik wel betaal(want de automatische incasso loopt door).
Hoe kan ik tot Tele2 doordringen dat er daadwerkelijk iets gedaan wordt zonder dat ik wordt afgescheept door een student met een bijbaantje?
Ik snap niet wat u bedoelt met een contractverlenging die open staat.
Maar wat u in ieder geval moet doen is een ingebrekestelling sturen per aangetekende brief. Daarin stel u een termijn waarbinnen dit probleem met de simkaart moet zijn opgelost. Doen ze dat niet, zo stelt u, dan ...
Ja, wat wilt u eigenlijk? Ontbinden overeenkomst?
Met de verlenging die open staat wordt vanuit Tele2 gezegd dat er een order in de wacht staat (aangezien dit nieuwe abonnement 5 december ingaat en dus nog niet van kracht is). Als er een order open staat kan er geen nieuwe geplaatst worden, zodoende kan volgens Tele2 geen simkaart besteld worden.
Als oplossing wil ik graag mobiel internet op mijn telefoon. Als Tele2 mij dit niet kan bieden zou ik het contract graag ontbinden en naar een provider gaan die de diensten wel kan leveren.
Dank voor uw reactie!
Tele2! Breek mij de bek niet open.
Met mijn innige deelneming. Het was een onverstandig besluit om het contract te verlengen.
Beste hesselw,
u heeft wel erg ver van tevoren uw contract verlengd als de verlenging pas per 5.12.2015 ingaat.
Aangezien dit al vanaf 18 juli speelt is dat bijna 5 maanden voordat uw huidige abonnement afloopt.
U geeft aan dat uw nieuwe sim kaart niet werkt en dat u graag mobiel internet op uw telefoon heeft.
U kunt ook niet bellen met uw nieuwe sim kaart, uw oude sim kaart doet het nog wel ?
Heeft u ook een nieuwe telefoon gekregen bij uw verlenging en beschikt u met uw huidige abonnement niet over internet op uw telefoon ?
U geeft aan dat uw automatische incasso wel doorloopt maar dat u niet de diensten krijgt waarvoor u betaalt. Dat is zowel bellen als internet ?
Als u een klacht heeft over uw telecom provider leest u hier wat u kunt doen, klik hier.
Stel Tele2 in gebreke zoals zoekster ook al aangeeft, door niet te leveren komt Tele2 de contractuele verplichtingen met u niet na. Geef ze 14 dagen de tijd om het voor u te herstellen.
Als het binnen de 14 dagen niet is opgelost dan annuleert u in ieder geval de verlenging (dat zou u overigens nu al kunnen doen).
Als u geen gebruik kunt maken van de dienst waarvoor u wel betaalt dan kunt vervolgens de overeenkomst ontbinden omdat Tele2 haar verplichtingen niet nakomt. Hier leest u daar meer over, klik hier.
Alle communicatie zwart op wit (papier/email) zodat u er later nog bewijs van heeft.
Hoop dat het snel wordt opgelost voor u.
Heeft u een contractverlenging om en met een nieuwe telefoon en kan het zijn dat de nieuwe simkaart dan voor die telefoon bestemd is en pas tegen het ingaan van de nieuwe termijn - 5 december - of kort tevoren pas geactiveerd kan worden?
Loopt uw oude contract nog tot 5 december?
Werkt de simkaart van dat oude contract in uw "oude" telefoon dan niet meer?
Als u een nieuwe telefoon ontvangen heeft en uw oude simkaart werkt daarin niet wegens ander type sim (micro bijv.) en uw wilt uw oude simkaart dan laten vervangen door een micro versie dan zal dat niet werken omdat het nieuwe abonnement nog niet ingegaan is dus die sim nog niet geactiveerd is.
Bedankt voor alle reacties!
Tele2 heeft het beleid dat je bij een contractverlenging automatisch een nieuwe simkaart krijgt. Deze wordt geactiveerd op het moment dat ik bij de voordeur bij de koerier teken voor ontvangst. Op ditzelfde moment wordt mijn oude Tele2 kaart geblokkeerd (omdat nummerbehoud van toepassing is). Maar sinds deze nieuwe simkaart kan ik dus wel bellen en smsen (wat ik bijna niet doe, maar het is een verplicht onderdeel in een bundel) maar mobiel internet functioneert niet.
Dus op deze nieuwe simkaart is mijn huidige abonnement overgezet, alleen heb ik dus geen internet verbinding door waarschijnlijk een fout in de simkaart. Maar deze valt 'helaas niet voor 4december te bestellen door mijn openstaande contractverlenging'.
Ik ben nu bezig mijn verlenging te annuleren, wat Tele2 kennende, ook een hele strijd zal worden. In de hoop dat ik daarna een nieuwe simkaart kan bestellen voor de periode tot 4 december. Ook zal ik zoals door meerdere reacties voorgesteld ern ingebreke stelling opsturen naar Tele2.
Ik wil alle bovenstaanden hartelijk bedanken voor het meedenken, goede tips blijven altijd welkom!
Ik lees het klik hier toch iets anders.
En tekenen voor een simkaart? Die gaan toch gewoon per brievenbuspost? Of gaat het toch om een nieuw toestel met een daarbij passende (ander type) simkaart?
Ik dacht dat sprake van nummerbehoud is bij het overstappen naar een andere provider en dat dat dan erbij aangevraagd moet worden.
Als u met de nieuwe simkaart wel kunt bellen en sms'en dan zou mobiel internet ook mogelijk moeten zijn omdat er een verbinding met het mobiele netwerk is. Het kan zijn dat uw smartphone niet juist is ingesteld voor mobiel internet want de simkaart is wel geactiveerd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer