ch
door charmainefung Nov 15, 2014 om 20:34
Geldzaken & recht

Wanprestatie aannemer

Wij laten onze woonkamer uitbouwen, echter met een moeilijke start, want zodra wij het contract hadden getekend kwamen de problemen.
1) wij hebben duidelijk aangegeven dat er geheid moet worden
2) wij hebben duidelijk aangegeven dat de buren geen toestemming geven om iets aan hun muur of fundering te bevestigen.
Echter heeft de aannemer zonder ons akkoord zijn eigen plannetje gevolgd die hij ons heeft gemaild, maar waarvoor wij allebei niet in de gelegenheid waren om die te bespreken. Deze plannen hadden als gevolg dat hij wilde stekken in de fundering van mijn buren. Dit heb ik recht moeten trekken en aangegeven dat wij bij het originele plan moeten blijven. Hij zou 2 heipalen slaan, nu heb ik er een voor terug en wil hij meer kosten voor rekenen.

Het 2e voorval is dat hij een stalen kolom van 319 kg heeft geplaatst boven de doorgang en die rusten op 2 houten balkjes van 4,5 cm. Meerdere malen hebben wij gevraagd hoe hij dit gaat bevestigen en verstevigen. Hij heeft ons meerdere malen aangegeven dat er geen stalen kolommen er onder komen, de houten balkjes zijn voldoende dit heeft hij door een instructeur laten berekenen en dit is goed. Wij hebben meerdere malen gevraagd naar berekeningen en tekeningen, nooit wat mogen zien.

Het 3e voorval is nu dat wij voor wij hadden getekend, onze wensen duidelijk kenbaar hebben gemaakt omtrent de schuifpui. Wij hebben een prachtige schuifpui gezien die wij willen hebben en dit hebben wij aan hem doorgegeven. Hij is geweest om te kijken bij het bedrijf en heeft mijn man naar een ander bedrijf gebracht om dezelfde schuifpui te bezichtigen van hetzelfde merk. Wij hebben nog een offerte gevraagd om te weten wat het gaat kosten, en de aannemer gaf aan dat hij deze zelf kon plaatsen en dit was absoluut geen probleem voor hem.

Bij het onderhandelen met de aannemer voor deze klus hebben wij als voorwaarden aangegeven dat wij een budget hebben voor de aanbouw, dakkapel, en de schuifpui die wij wensen.

Eerst moest hij erover nadenken en kwam een week terug en gaf aan dat hij het voor ons bedrag allemaal wilde doen.
Wij tekende het contract en heel blij keken wij naar foto's die hij had toegevoegd en vroegen hem nog of dit de schuifpui is die wij hem hadden gevraagd, hij gaf dat het voorbeelden waren en het komt allemaal goed. Wij gaven hem nog aan dat wij nog moeten zitten voor hij de schuifpui zou bestellen, omdat wij enkele wensen hadden zoals wat voor handvat.

Nu de aanbouw vordert en wij heel blij uitkijken naar de aanbouw met schuifpui, geeft hij aan dat de schuifpui volgende week moet komen. Heel blij vroegen wij is het allemaal gelukt met de aanvraag bij het bedrijf die wij in gedachte hadden. De aannemer zegt gewoon tegen ons dat hij het niet meer daar heeft besteld maar ergens anders. Toen ging het lichtje bij ons branden dat wij onze wensen niet meer hadden doorgegeven over de handvaten ed. Ne een mailtje om wat meer gegevens kreeg ik geen reactie. Na een belletje kreeg ik te horen dat wij al ervoor hadden getekend en dat we niet meer terug kunnen. Wij krijgen een schuifpui niet naar onze wens en merk maar een besluit van de aannemer zelf. Hij heeft dit zelf besloten zonder overleg. En de schuifpui komt over een week!!! De schuifpui die wij willen is van het merk Profel en nu moeten we het maar doen met een mindere keuze die hij zelf voor ons heeft gemaakt!!!
AUB Help ons, wij willen niet dat dit ons kapot maakt.

1066 4 Rapporteer

ch
door charmainefung - Nov 15, 2014 om 21:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste swat1500 dank je voor je reactie, dat is 'm nou juist. Er staat in de overeenkomt geen merk alleen een beschrijving met de hoogte en breedte. Wij hebben een aperte offerte van de schuifpui leverancier, met alle details, wij gingen er ook vanuit dat hij daarmee aan de slag zou gaan aangezien hij ons zelf die leverancier had voorgesteld. Vandaag belde ik de leverancier om te achterhalen wat er precies aan de hand is. Hij gaf ons aan dat de aannemer had afgezegd en de bouw niet door zou gaan. Ik sta er helemaal versteld van dat dit ons zo is overkomen en ondanks er duidelijke afspraken zijn. Ik begrijp niet hoe, en nu hoe verder. We hebben hem alle vertrouwen gegeven.

sw
door swat1500 - Nov 15, 2014 om 22:43
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Van belang is wat in de overeenkomst met de aannemer is afgesproken. Als in de overeenkomst staat dat de schuifpui van een bepaald merk, type en leverancier moeten zijn dan mag de aannemer daar nietvan af wijken.

ch
door charmainefung - Nov 15, 2014 om 23:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste zoekster, dank je voor je reactie, ik heb het meteen op de site van rechtswinkel gedaan. Dank je voor de tip, had er zelf nog niet aan gedacht. Ik vrees ook dat wij niet alleen met de aannemer uit zullen komen. Hij komt zo vriendelijk en vrolijk over. Maar aan de andere kant toen er woorden vielen zag ik zijn ware aard.

zoekster
door zoekster - Nov 15, 2014 om 23:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft een ramp-aannemer, dat is wel duidelijk. U kunt het beste een jurist inschakelen, die dit met hem gaat uitonderhandelen. Met deze vent komt u er alleen niet uit. Gewoon keihard erin vliegen, want deze aannemer neemt een loopje met u. Als hij eenmaal door heeft dat u hem er niet mee weg laat komen, dan kan het nog zijn dat hij bijdraait.

U moet absoluut niet akkoord gaan met een pui die niet naar uw zin is.

Misschien is het beter de overeenkomst helemaal met hem op te zeggen.

Zet uw verhaal nog eens gratis op
rechtswinkel.nl en vraag wat u nu het beste kunt doen vanuit juridisch oogpunt.

klik HIER