an
door annekedekorver Jun 28, 2011 om 19:29
Computers & telefonie

Wanprestatie telefoonaanbieder

Jarenlang abonnement bij Tele2. In mei gevraagd door een frisse fruitige medewerker callcenter of verlenging akkoord was. Ja, natuurlijk. Bij ontevredenheid zou ik wel zijn overgestapt.
Nu blijken de nota's toch ineens een stuk hoger te zijn. Daarom navraag gedaan. Wat blijkt: gratis bellen in het weekend en 's avonds na 19.00 uur is geheel vervallen...........
Volgens de medewerker Tele2, die ik aansprak over de hogere nota's, waarop gesprekken worden berekend in de volgens mij gratis periode, vertelde mij 'dat dit mijn eigen schuld is'........ Ik heb getekend voor de overstap en had uit de voorwaarden kunnen lezen wat de huidige regels nu zijn.
Wanneer men mij gezegd zou hebben dat het abonnement gewoon 'uitgekleed' werd, zou ik nooit akkoord zijn gegaan maar overgestapt naar een andere provider. Nu kan ik pas per medio 2012 'weg'. Eerdere ontbinding van het contract kost mij € 269,--. Wie is hiervan ook de dupe geworden???
Graag bekend maken.
Met vriendelijke groet,
Anneke de Korver-Blazer

3160 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

herrdroetker
door herrdroetker - Jun 28, 2011 om 22:09
275 Antwoorden / 10 Vragen
0

Liebe Anneke,

Dit lijkt een nieuwe Telepiraterij truc. Maar ik mag nog niet te voorbarig zijn. Heeft u na het telefoongesprek nog op de een of andere manier kennis kunnen nemen van de details en de voorwaarden van de 'nieuwe uitgeklede overeenkomst', die u 'kennelijk' bij het verkoopgesprek hebt gesloten?

Zo ja (Tele2 heeft u een brief gezonden met de nieuwe onvoordelige voorwaarden, maar die heeft u niet gelezen), dan zit u er eigenlijk wel aan vast. U had na ontvangst van die brief 7 werkdagen bedenktijd, waarin u de nieuwe overeenkomst had kunnen beëindigen. U kunt uiteraard wel een klacht indienen bij Consuwijzer. Want de zaak riekt weldegelijk naar oneerlijke handelspraktijken, waarbij de verkoper zijn werkelijke bedoelingen (het aansmeren van een onvoordeligere overeenkomst dan de bestaande) verbergt.

Zo nee (u heeft helemaal niets gezien of gehoord van Tele2, behalve die telemarketeer), dan kunt u gebruik maken van de 3 maanden bedenktijd (dus tot half augustus), die loopt zolang u niet in kennis bent gesteld van de nieuwe voorwaarden. U kunt de overeenkomst dan gewoon met een aangetekende brief beëindigen.

In De Telefoongids ziet u daarvoor diverse voorbeeldbrieven en verder alles wat u nog meer zou willen weten over Telepiraterij en de Wet Overeenkomsten op Afstand.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

herrdroetker
door herrdroetker - Jun 28, 2011 om 22:22
275 Antwoorden / 10 Vragen
0

Liebe Anneke,

Ik lette niet goed op. Uit uw verhaal blijkt dat u getekend heeft voor de overstap. Daar zaten de onvoordelige nieuwe voorwaarden zeer hoogstwaarschijnlijk bij. U zit er helaas waarschijnlijk aan vast.

Wat u nog wel kunt doen is meteen opzeggen per X mei 2012 met een aangetekende brief (kopie goed bewaren) met de reden er bij, dan weet Tele2 meteen van de hoed en de rand. Dan bent u zeker niet te laat. U kunt verder nog een klacht indienen bij de Consuwijzer, zoals ik hierboven schreef.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

hi
door hindrik25 - Jun 29, 2011 om 13:06
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

Pas op met Tele2, heb hier 2 jaar lang ellende van gehad en ze gaan over lijken.
Inderdaad bij opzeggingen alles aan getekend doen want toezeggingen en beloftes komen ze niet na.
Mondelinge afspraken ontkennen ze keihard.

koekeloer
door koekeloer - Jun 29, 2011 om 13:08
562 Antwoorden / 18 Vragen
0

Als je de voorwaarden niet leest of navraagt dan moetje ook niet zeuren hier. Zo te zien is het helemaal je eigen schuld.

mjklugt
door mjklugt - Jun 29, 2011 om 13:53
15 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik had het via internet verlengd, bleek later ook een nieuw contract te zijn.
Heb daarop gebeld en vermeld dat het om een verlenging ging dus met behoud van in de avond en weekends vrij bellen. Dit is direct aangepast en is nu in orde.
Echter vorig jaar kreeg ik bij verlenging 3 maanden €10,00 korting en dit jaar maar 1 maand, dus als dat volgend jaar niet veranderd dan wordt het waarschijnlijk een andere provider.
Als ik door telefonische verkopers gebeld wordt dan vermeld ik dat het gesprek wordt opgenomen ( zoals zij dat ook doen ).

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 29, 2011 om 15:45
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Bij Tele2 zijn dit soort praktijken geheel normaal, het advies luidt ook wordt geen klant bij Tele2. Ook al ben je er nu tevreden over, ooit komt de dag dat ze ook jou te grazen gaan nemen, om hun zakken extra te vullen.

En nee ik ben geen ontevreden Tele2 klant (ben al tig jaar geen klant meer) maar heb een kijkje gehad in de 'keuken' van Tele2. Please geloof me, denk eerst honderdduizend keer naar voordat je er klant wil worden.. de dag dat je spijt hebt met al je haren op je hoofd, die komt, die zekerheid is groter als overlijden..

herrdroetker
door herrdroetker - Jun 29, 2011 om 23:05
275 Antwoorden / 10 Vragen
0

Lieber Koekeloer,

Ik geef u een voorbeeld van Telepiraterij.

Tele2 belt een abonnee (met een goedkoop abonnement, waar Tele2 van af wil) met de vraag of hij wil verlengen. "Ja hoor graag", zegt de abonnee. Tele2 stuurt vervolgens een brief met "GEFELICITEERD! U kunt uw abonnement verlengen door eenvoudig gratis deze brief terug te zenden met uw handtekening waarmee u verklaart dat u uw abonnement wil verlengen en dat u akkoord gaat met de algemene voorwaarden op de achterzijde". Als u die brief omdraait dan ziet u dat de achterzijde donkerrood is en bedrukt is met zwarte letters van 0,2 mm hoog. Veel leesplezier!

De bovenstaande reacties bevestigen dat Tele2 een Telepiraat is, op een andere manier dan Pretium Telecom weliswaar, maar toch.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

mi
door michelheinen - Jun 30, 2011 om 08:54
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

beste mensen ben pas geleden ook door tele2 gebeld voor het contract te verlengen vn internet,heb zelfs nog een contract van 20 mb en bij lange kunnen ze dit niet leveren bij mij mijn pingen gaat tot hoogstens 11 mb en een ondergrens van 5 mb bij tijd en wijle. kosten 19,95 toen ik die man heb uitgelegd dat mijn contract gewoon doorgaat en met de maand opzegbaar is en ik dit zo wenst te houden moest hij dit toch wel ff gaan vragen na 5 min. in de wacht te hebben gestaan werd mij duidelijk vertelt dat ik dit wel mocht blijven doen maar dat ik CONTRACTLOOS WAS heb hem gezegd dat dit de bedoeling was en ik niet een contractverlenning wilde en dan de prijs omhoog zag gaan van 19,95 naar 24,95 wat ze nu berekenen.

as
door astrohenk - Jul 1, 2011 om 11:50
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik hebt internet en bellen al 4 jaar bij Tele2 maar sinds januari is het bellen met de vaste lijn net zo duur als met een gsm bellen.
Mijn belkosten zijn verviervoudigd.
Ik heb mijn abonnement bij Tele2 dus opgezegd en ben overgestapt.
Overstappen is de enigste manier om hun arrogantie weg te nemen.

mi
door michelheinen - Jul 1, 2011 om 15:46
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Werd vandag wer gebeld voor contract met de mededeling als ik een contract afsloot voor een jaar kreeg ik een maand gratis internet ! ben dan wel mijn goedkoop contract kwijt dus lekker niet.

het zijn welvolhouders hoor.

tdehond
door tdehond - Jul 1, 2011 om 15:57
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

@ michelheinen

Mocht u geen prijs stellen op dit soort aanbiedingen:

Als u er klant bent wordt het misschien tijd voor een fris en fruitig briefje waarin staat dat u gebruik maakt van uw Recht van Verzet. Laat u op de lijst van mensen plaatsen die niet meer telefonisch benaderd mogen worden met aanbiedingen.

Belmenietregister is plezierig om telefonische aanbiedingen van bedrijven waar u geen klant van bent buiten de deur te houden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer