me
door mestriner Feb 3, 2010 om 12:23
Elektronica & tv

Wasmachine

Goedmiddag
Ik heb ik in 2007 een wasmachine gekocht bij ITS met 5 jaar totaal garantie. Nu is deze kapot en volgens hun erkende reparateur zijn de kosten te hoog voor reparatie. Its stelt voor om een andere gelijkwaardige machine uit te komen zoeken, maar dan moet ik wel €50,- bijbetalen, omdat er al drie jaar voorbij zijn gegaan. Lijkt mij vreemd om bij te betalen voor een garantie die pas over twee jaar is afgelopen.

Staan zij in hun recht, of moet er gewoon kosteloos een machine vervangen worden?

Alvast bedankt,

Rocco Mestriner

2581 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn wasmachines en wasmachines over welk merk gaat dit?

T

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reactie, het is een Nordland, ik geloof een product van de Zanussi fabrieken. Toen gekocht voor zo'n 550,-, niet de goedkoopste, ook niet de duurste...

Groets,

Rocco Mestriner

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

mestriner

Vraagje: wat was de exacte aankoopdatum in 2007?

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

1 maart 2007, maar is dat relevant? Waarschijnlijk wel, anders stelde je die vraag niet.

> Rocco

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mestriner

U heeft 5 jaar totaal garantie = tot of t/m 2012
Kostenloos vervangen dus.
Klik de link aan voor meer info.

Garantie plus certificaat

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het speurwerk.
Its geeft aan dat ik een verlengde 'Nordland'-garantie en geen verlengde 'Its'-garantie. Dat is mij bij aankoop niet verteld dat er sowieso verschil was, laat staan dat het überhaupt bestond.
In de winkel zegt men dat die €50 voor de waardevermindering van mijn wasmachine is, ten opzichte van een nieuwe, bij klantenservice wordt gezegd dat het om administratiekosten gaat, wat na een telefoontje erna weer wordt ingetrokken.
Afgezien van de kosten die ik in een wasserette moet maken om van de afgelopen twee weken de was te doen.
Er klopt niets van.
Iets voor KASSA?

> Rocco Mestriner

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

mestriner schreef op woensdag 3 feb 2010, 13:10: Bedankt voor je reactie, het is een Nordland, ik geloof een product van de Zanussi fabrieken. Toen gekocht voor zo'n 550,-, niet de goedkoopste, ook niet de duurste...

Groets,

Rocco Mestriner

Das een heleboel geld voor dit merk.(nordland)
De praktijk wijst uit dat deze machines max 5 jr mee gaan.
Komt niet bij zannussi(elux) vandaan maar bij fa Frenko o.a. Edy.
Deze club is er niet meer.
Heeft u voor mij het typenr dan zal ik nazien hoe oud deze daadwerkelijk is en wat de normale verkoop prijs was. T

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mestriner

"Verlengde Nordland garantie en geen verlengde It's garantie".
Nog meer speurwerk .......
Bekijk onderstaand linkje maar eens ........

It's huismerk: Nordland

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mestriner,

Sinds 17 april 2008 mag in Europa geen vergoeding meer gevraagd worden voor tussentijds gebruik, wanneer een apparaat door ondeugdelijkheid vervangen wordt. Wijs It's op het zogenaamde Quelle Arrest van het Hof van Europa! Dat geldt ook in Nederland.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de reparatie te duur is dan zou deze beperkende € 50 maatregel ergens terug te vinden moeten zijn.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou zeg, wat een hoop antwoorden, dit wordt een hoopvolle afloop zou ik zo zeggen!
Er zijn een hoop nummer. Op de bon staat : Wasautomaat 306312 NL WBL 6312 IMP
Op bijgeleverde stickers: Nordland WBL6312, service 02 S/N: 20064707834-012032032

Erbij heb ik een '771401 SC 5JR Nordland garantie' à € 59,95. Volgens de link die Toolbox had gestuurd haaft (bedankt) geeft Nordland dus 5 jaar 'probleemloos genieten van het apparaat'.
Die garantie is dus hetzelfde als de 'Its'-garantie lijkt me zo.

hrdwerrorman ook alvast bedankt voor de Arrest verwijzing!

druifje ook bedankt voor de opmerking. Er is verder geen garantiecontract, alleen een vermelding op de bon.

Super, nu even rust, morgen Its maar weer eens contacten.

Groets,

> Rocco

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

het regent wel aardig wat klachten over it's
heb het zelf mee gemaakt
voor mij nooit geen it's mee