askey
door askey Jun 15, 2006 om 13:56
Huishouden & energie

Wasmachine/droger vol met pluisjes

Ik heb een was/droogcombinatie van Hoover. Maar nu zag ik laatst dat mijn kleding en gepluist uitkwam, en nu blijkt het rubber bij de deuropening inderdaad heel veel pluizen zitten. Iemand enig idee hoe ik die het beste kan verwijderen en hoe dit te voorkomen is?

41001 13 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Jun 15, 2006 om 14:21
1782 Antwoorden / 27 Vragen

De pluisjes ontstaan altijd bij het drogen van de was. Een manier om dit op zich te voorkomen is er niet, of je moet de was buiten te drogen hangen.

Waar je wel zorg voor moet dragen is dat je regelmatig de filters schoonmaakt, en ook langs het rubber van het deurtje.

Mvgr - B

askey
door askey - Jun 15, 2006 om 14:29
6 Antwoorden / 7 Vragen

Volgens mij zit er geen filter op. Dat is het rare. En hoe kun je het beste die rubbers schoonmaken?

brynnar
door brynnar - Jun 15, 2006 om 14:48
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Een droger heeft altijd een stoffilter. Deze moet in de meeste gevallen na elke droogbeurt schoongeplukt worden. Vaak komen er ook pluisjes bij de warmtewisselaar, deze moet je doorgaans ook om de paar maanden schoonmaken.

Ik kan hiervandaan helaas niet zien waar dezen bij jouw machine moeten zitten. Ik raad je aan om de onderhoudsinstructies eens op te zoeken in de handleiding. Mocht je deze niet meer hebben, dan zou ik eens informeren bij (de importeur van) Hoover Nederland of zij de handleiding van uw type was/droogcombinatie hebben:

Tel 033 4224000 / 033 4224010
Fax 033-4224015
Mail info@candy-nederland.nl

(Ter informatie: Candy Nederland BV is de importeur van Hoover)

Mvgr - B

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 15, 2006 om 17:52
16825 Antwoorden / 202 Vragen

het condensdrogerfilte zit in de regel rechts of links onder aan de voorkant achter een klepje. Klep losmaken en filter er uit trekken.

Tevens zitten er filters normaliter langs de rand van de drogerdeur aan de binnen zijde en die kun je zijdelings eruit trekken. Kan het zijn dat de pluizen die u noemt op de filters zaten en u dat niet heeft bemerkt, de filtergaatjes zijn zeer klein en vallen niet op als er ook zeep en/of kalkresten zijn gaan vastzitten.

vr
door vron - Jun 16, 2006 om 12:16
5 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij heb je gewoon een papieren zakdoekje in een zak laten zitten.

zi
door zingen1 - Jun 16, 2006 om 15:04
1 Antwoorden / 2 Vragen

  Raadpleeg een monteur voordat de boel vastloopt

labren
door labren - Jun 16, 2006 om 15:49
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het zelfde sesteem wasmachine en het wasgoed zit ook vol met pluisjes , daar is helaas niks tegen te doen alleen de rubbers goed schoon houden en pluis vrij maken dat scheelt wel iets en er zit inderdaad geen stoffilter in dat soort wasdroog combinaties en als er te veel pluisjes op het wasgoed zit haal ik de stofzuiger even over het wasgoed heen het is wel een lapmiddel maar het helpt wel.

groetjes labren

mo
door monjor - Jun 16, 2006 om 18:56
1 Antwoorden / 2 Vragen

Pluizen komen altijd voor, daar het stof betreft.

Voorkomen kan niet, maar wel beter tijd instellen voorkomt schade.

Mvg

al
door alysa - Jun 16, 2006 om 21:31
8 Antwoorden / 10 Vragen

ik heb kleine ronde balletjes, die zijn statisch en dat trekt pluizen aan, die doe ik tussen de was in de droger, helpt goed.

alysa

ch
door chan - Jun 16, 2006 om 21:34
31 Antwoorden / 18 Vragen

het ligt aan je wasverzachter denk ik .

pe
door penningsjw - Jun 16, 2006 om 23:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

heb ook een was/droogcombinatie van Miele, als ik heb gewassen en gedroogd, spoel ik altijd een keer, kan ook met speciale programmaknop.
Heb zo dus nooit geen last van pluizen.

gr. R.

eva44
door eva44 - Jun 18, 2006 om 01:15
8 Antwoorden / 4 Vragen

je moet éérst het rubber bij de deuropening van de pluizen ontdoen.

Dat doe je gewoon door met je hand eroverheen gaan en dan heb je de pluizen eraf,

Pas daarna de was eruit halen. Een kind kan de was doen..

askey
door askey - Jun 19, 2006 om 16:11
6 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor alle antwoorden. Ik blijf het echter wel raar vinden dat er niet gewoon een pluizenfilter op zit, maar ja.