ekiem
door ekiem Jul 30, 2015 om 13:52
Geldzaken & recht

Wat denken jullie hiervan

Ben gevraagd door een onderzoeks bureau voor het vragen van kassabonnen aan klanten bij een supermarkt.
HEt is een mogelijke bijbaan. IK twijfel over de legitimiteit hiervan.
Wat is jullie mening hierover ? En wat zou het doel van het verzamelen van die bonnen zijn ?

1665 33 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 30, 2015 om 14:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al aan dat bureau gevraagd wat het doel ervan is en wie de opdrachtgever van e.e.a. is? Of u dat voor de deur van de supermarkt zou moeten doen of binnen?
Is het onderzoeksbureau Beryl?
Een dergelijke vacature is inmiddels van hun site verwijderd.
Het is maar de vraag of de betreffende supermarkt daarvoor wel toestemming geeft en daarnaast of klanten wel hun kassabonnen willen afgeven en ook nog voor iets onduidelijks.
Zelf zou ik niet alleen mijn kassabonnen niet afgeven, maar ook niet een dergelijke baan willen uitvoeren.
Als u iets dergelijks buiten de winkel zou moeten doen dan is daar mogelijk zelfs een vergunning voor nodig.

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2015 om 14:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is het bij deze club? Schuift het nog wat?

Wat zou er niet legitiem aan zijn?

http://www.berylpersoneel.nl/vacatures/vacature-marktonderzoeker

ekiem
door ekiem - Jul 30, 2015 om 14:25
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ik heb begrepen dat je een dagdeel ( 4 uur ) bij een super gaat staan om kassabonnen aan de klanten te vragen. Deze worden dan opgestuurd . Er wordt dan elders onderzoek naar de gegevens op deze kassabonnen gedaan ( prijzen e.d ).
Super is op de hoogte ervan.
tijger1 , het is niet de club die je noemt. Verdiensten zijn redelijk, gewoon uurloon + km vergoeding. Wel flexibele werktijden ,in overleg een paar keer per maand.

Maar ja ,al nadenkend had ik zoiets van " ik zou ook niet zomaar mijn kassabon afgeven ". En zo kreeg ik over het hele gebeuren niet zo'n fijn gevoel.

Ekiem

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2015 om 14:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat is er voor geheims aan een kassabon? Behalve als je die nodig hebt om iets te retourneren.

Bij sommige supers ligt de grond bezaait met die dingen. Heel vervelend.

Als de vergoeding niet afhankelijk is van het aantal verkregen kassabonnen en u het prettig vindt om buiten te werken en er geen probleem mee hebt om mensen aan te spreken, zou ik zeggen, gewoon doen.

aurora1
door aurora1 - Jul 30, 2015 om 14:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is het zoiets klik hier?

ekiem
door ekiem - Jul 30, 2015 om 14:43
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ha,ha,ha, ja daar heb ik ook allemaal al aan gedacht.

Het is echter wel zo dat er verwacht wordt dat je toch zeker 100 kassabonnen in de 4uur verzameld. Je krijgt een uurloon en werkt 4 uur op een op locatie ( super ).

En, tegenwoordig krijg je bij een super altijd de vraag "wilt u een kassabon ", dit om papier te besparen. Persoonlijk wil ik altijd die bon om de boel goed na te kunnen kijken. Ze maken nogal eens foutjes. Vandaar dat ik die bon altijd wil, en hou.

ekiem

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2015 om 14:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kom altijd bij de Lidl en Hoogvliet. Daar wordt nooit gevraagd of je de bon wil, maar die wordt gewoon gegeven. En nakijken doe ik in de winkel.

En anders maar van de straat oprapen?;-))

Of zelf in die winkel boodschappen doen en elk artikel apart afrekenen.;-))

Maar wat gebeurt er als je geen 100 bonnen hebt? Wordt er dan gekort op het loon?

van leyden
door van leyden - Jul 30, 2015 om 14:51
1289 Antwoorden / 17 Vragen

0, 19 cent per kilometer krijg je vergoed. Want je moet onder andere een auto en rijbewijs hebben

Bij lange na niet genoeg om de kosten te dekken, maar dat doen ze om het belastingvrij te houden.
Als je pech hebt en ze sturen je naar Schubbekutteveen, dan gaat het je alleen maar geld kosten.

Het doel van die bonnen verzamelen ontgaat me, winkels weten precies wat er elke dag verkocht wordt.

mahadma
door mahadma - Jul 30, 2015 om 14:53
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Wat is er mis mee? Het is een bijbaan en levert geld, pecunia, ping ping, klamotten, pegels, euro's op. En als men ja of nee de kassabon geeft, je krijgt je geld. Ik zie geen probleem. Je zal in je leven wel vaker dingen doen waarbij je persoonlijke mening een rol speelt.

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2015 om 14:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Doe het een maandje. Is het niks, dan stopt u toch gewoon? Gern man overboord.

aurora1
door aurora1 - Jul 30, 2015 om 14:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Betalen ze niet als u die minstens 100 in die 4 uren niet haalt?

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2015 om 15:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ekiem,

Zou er toch niet zo gauw aan beginnen.
"Mag ik uw kassabon misschien?"
En dan gaan uitleggen waarvoor dat bestemd is.
Tja.
Willen ze het koopgedrag van de mensen nader bekijken?

Maar goed, je kunt het altijd proberen en een centje (bij)verdienen.

Met vr.gr.

costnix
door costnix - Jul 30, 2015 om 16:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn kassabon krijgt u niet.
Ik loop altijd snel van de supermarkt naar mijn fiets en ben snel weg om ge(z)(l)eur uit de weg te gaan.
Wat op mijn kassabon staat, gaat een marketeer geen bliksem aan.

di
door digioma - Jul 30, 2015 om 16:11
646 Antwoorden / 29 Vragen

Ik snap echt het nut niet van deze aktie. Elke winkel kan toch per dag via de computer nakijken hoe het met de voorraad is en hoeveel potjes pindakaas van een bepaald merk zijn verkocht...

valerius-2
door valerius-2 - Jul 30, 2015 om 16:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik denk niet dat er veel mensen die dat zomaar aan u geven.

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2015 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat kan het schelen of het collecteren van kassabonnen onzin is? Het is een bijbaantje en het wordt betaald.

Wat kan de Ts nou gebeuren, helemaal niets, bevalt het niet, dan gewoon stoppen.

mahadma
door mahadma - Jul 30, 2015 om 16:24
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Wat ook de reden is voor de opdrachtgever, het is verdienen of niet verdienen.

Ik denk dat een niet gebonden onderzoekburo het aankoopgedrag willen analiseren voor weet ik veel wie. Of de marketier of de klanten snappen waarom, doet niet terzake, kies zelf voor doen en geld verdienen of niet doen en niets verdienen.

ekiem
door ekiem - Jul 30, 2015 om 16:43
676 Antwoorden / 100 Vragen

Hoi aurora1,

Bingo, je hebt het goed, maar dat bedrijf heb ik via een andere site.

Als je alles zo leest dan klinkt het niet zo gek. Maar ik was net even shoppen bij appie en heb even op gelet. Er wordt gevraagd of je een kassabon wilt. Zo niet dan wordt er niets uit geprint. Voor de rest is het overal kraak schoon.
Nergens bergen kassabonnen op de grond ha ha, ook niet op straat!!!

Ik denk dat het geen ramp is als je 90 bonnen of zo hebt, ja zal heus wel je 4 uur uit betaald krijgen.
Maar structureel heel weinig bonnen inzamelen.........tja, daar zullen ze niet blij mee zijn.

Toch maar goed over nadenken of ik het zal doen.

Bedankt voor jullie reacties, ekiem

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2015 om 16:46
16823 Antwoorden / 108 Vragen

hallo, ekiem, op zich lijkt het me het proberen wel waard, anderzijds denk ik, als je dit aan mensen moet vragen en uitleggen dat het voor een onderzoek bureau is er best mensen zullen afhaken, alleen al om het feit dat het een onderzoek bureau is. Als je een logisch verhaal van dat bureau krijgt en dat aan de mensen uit kan leggen, word het misschien wat gemakkelijker. Mocht je er op in gaan, laat eens weten hoe "zoiets werkt"?

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2015 om 17:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien zetten ze u wel voor de Lidl neer. Bent u zo klaar;-))

ekiem
door ekiem - Jul 30, 2015 om 17:14
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ha ha, was maar waar ,maar ik had niet de indruk dat het om de Lidhl gaat.

Ik had begrepen ,dat als je begint er eerst een trainings dag plaats vindt. Daarna ga je aan de slag maar het is niet de bedoeling dat je aan de training begint.....dan cashen ( oftewel ping ping), om daarna af te haken.

Ze gaan niet voor niets in je investeren. Ik denk dat ik gewoon twijfel omdat ik er zelf een hekel heb aan al dat " gebedel" dat je tegenwoordig hebt bij al die supers.
Soms wordt je aan alle kanten belaagd, goede doelen, kranten abonnementen,enz tja, en daar zou ik dan ook nogeens tussen moeten gaan staan.

Maar wordt vervolgd.........
ekiem

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2015 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u gaat niets verkopen of iemand iets aansmeren, simpel de kassabon.

En dat investeren zal ook wel meevallen. Ze zullen beslist ook wel undercover controleren of u iets vraagt.

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2015 om 17:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gewoon niet doen.
Ga bv. folders rondbrengen (Maar wel op de stickers nee - nee letten) ;-)

zoekster
door zoekster - Jul 30, 2015 om 17:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zeg ook: niet doen. Niets vervelenders dan mensen lastig vallen met een vraag naar hun kassabon. Ik zou er in ieder geval helemaal niet van zijn gediend.
Er is vast wel iets leukers te vinden. Zelf achter de kassa?

pi
door pieterwolters - Jul 30, 2015 om 18:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=costnix schreef op donderdag 30 jul 2015, 16:01]Mijn kassabon krijgt u niet.
Ik loop altijd snel van de supermarkt naar mijn fiets en ben snel weg om ge(z)(l)eur uit de weg te gaan.
Wat op mijn kassabon staat, gaat een marketeer geen bliksem aan.

Dit is voor een marktonderzoeksbureau. Daar werken geen marketeers. Is ander werk.

van leyden
door van leyden - Jul 30, 2015 om 18:41
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=digioma schreef op donderdag 30 jul 2015, 16:11]Ik snap echt het nut niet van deze aktie. Elke winkel kan toch per dag via de computer nakijken hoe het met de voorraad is en hoeveel potjes pindakaas van een bepaald merk zijn verkocht...

Inderdaad. Vreemde zaak, maar misschien kan iemand anders dat uitleggen. Die bonnetjes zijn toch geld waard, anders beginnen ze er heus niet aan.

Bonnetjes verzamelen doet de caissiere toch al? Heel veel klanten hoeven geen bon, die gaan anders allemaal de prullenbak in.

Tip.
Begin eerst bij de caissiere te vragen, daarna kan je gelijk naar huis, me dunkt dat een paar honderd kassabonnen wel genoeg is voor die paar tientjes

van leyden
door van leyden - Jul 30, 2015 om 18:49
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Als je maar geen daklozenkrantjes moet gaan verkopen.
Zo kansloos.

Vroeg eens een keer aan zo n verkoper hoeveel krantjes hij nou verkocht...?
Dat viel tegen zei die, gister had hij zijn laatste krantje verkocht...

Of het klopt weet ik niet, wel dat ik hem nog nooit een krantje heb zien verkopen.

ekiem
door ekiem - Jul 30, 2015 om 19:39
676 Antwoorden / 100 Vragen

Tip.
Begin eerst bij de caissière te vragen, daarna kan je gelijk naar huis, me dunkt dat een paar honderd kassabonnen wel genoeg is voor die paar tientjes. Bedankt van Leyden.

Een super tip, alleen denk ik dat het zo niet werkt. Persoonlijk zou ik dit niet durven vragen, veel te gênant.
Als u dit kan bedenken dan zou zo'n bedrijf dit toch ook kunnen ? Hoeven ze ook geen personeel meer aan te nemen. Gewoon de caissière de bonnetjes vragen en hopla binnen het uur hebben ze toch zeker 100 printjes. Ik denk dat dit niet mag.

Maar ,het idee is prima.

Ekiem

van leyden
door van leyden - Jul 30, 2015 om 20:35
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Ekiem.

Ik denk ook dat dat niet mag....
Is valsspelen, liever elke klant lastig vallen, dan even graaien in de prullenbak met geweigerde kassabonnen.

Want dan kan net zo goed de caissiere dat ook doen

Wacht!

(hoe langer je nadenkt, hoe stommer het wordt)

van leyden
door van leyden - Jul 30, 2015 om 20:47
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Ekiem,

Zou er niet meer aan vastzitten?
Een abbootje moeten aansmeren of zoiets?
Kan me niet voorstellen dat een bedrijf interesse heeft voor gebruikte kassabonnen, speciaal alleen van klanten die niet al hun kassabon geweigerd hadden. Want die liggen in de prullenbak bij de caissiere. (en die mogen niet meedoen)
Iemand zei voor onderzoek, het zal wel.

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2015 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een toestanden over een tijdelijk bijbaantje. Wat kan het u nu schelen wat ze er mee doen?

door 1953 - Jul 30, 2015 om 23:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U kunt er aan meedoen, wordt het e.e.a. contractueel geregeld in een vorm van een arbeidsovereenkomst, of moet ik dit als een ad hoc betalende activiteit?

Een ad hoc betalende activiteit kan zijn, heb ik in het verleden gedaan, dat voor een bedrag van € 35,00 een enquête invulde. Op straat werd ik dan aangeklampt met de vraag of ik tijd had voor een enquête die betaald werd. Die enquête betrof meestal producten e.d.

ro
door robertel - Jul 31, 2015 om 00:32
58 Antwoorden / 1 Vragen

Ach...nu sta je in de supermarkt, volgende week doe je weer wat anders. Dat is het principe van een onderzoekburo. Maak je niet druk wat ze met de bonnetjes doen, of ga je bij elke klus vragen stellen?