hilfe
door hilfe Dec 30, 2009 om 18:56
Computers & telefonie

Wat is de meest practische senioren gsm?

Beste adviseurs, ik ben op zoek naar de optimale gsm voor senioren. De criteria zijn: duidelijk leesbare toetsen en scherm, maar vooral ook duidelijk hoorbare toonsignalen. Welk toestel is dan het meest geschikt ? Ik hoor het graag. Bedankt en Groet, Daniel

17978 24 Rapporteer

poltol
door poltol - Dec 30, 2009 om 19:07
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

GOOGLE op senioren gsm of kijk hier even

Vr.gr. poltol

poltol
door poltol - Dec 30, 2009 om 19:09
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Ook bij de KPN KPN senioren GSM

Gr. poltol

poltol
door poltol - Dec 30, 2009 om 19:11
3885 Antwoorden / 22 Vragen

En hier staan ze [bijna] allemaal, met de prijs erbij.
Alle toestellen op één blad

Gr. poltol

erik008
door erik008 - Dec 30, 2009 om 19:24
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Hoe vindt je deze

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 30, 2009 om 19:44
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Hehehe Erik die wil ik :-)

hilfe
door hilfe - Dec 30, 2009 om 21:32
53 Antwoorden / 40 Vragen

dank!

mo
door moi67 - Dec 31, 2009 om 15:20
23 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet dat beafone speciaal toestellen voor senioren heeft. Kijk ander eens hier.

dirkpeter
door dirkpeter - Jan 4, 2010 om 14:01
6 Antwoorden / 0 Vragen

''wij'' ouderen kunnen elk apparaat bedienen !
speciale apparaat hebben wij niet nodig,want we zijn nog niet dement of achterlijk !
dus gewoon de goedkoopste zonder valkuilen kopen !

pk
door pkesler - Jan 4, 2010 om 14:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een prettige goedkope versie is MOTOROLA F3. Kost vijftig of zestig euro

ev
door eva_1 - Jan 4, 2010 om 14:22
3 Antwoorden / 0 Vragen

klopt dat we niet achterlijk zijn maar je kunt wel problemen hebben met horen of zien

ke
door kenner - Jan 4, 2010 om 14:33
48 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=poltol schreef op woensdag 30 dec 2009, 19:11]En hier staan ze [bijna] allemaal, met de prijs erbij.
Alle toestellen op één blad

Gr. poltol

Maar wat een prijzen!!!!!!!!!!!!!!!!
Ze weten ouderen en/of mensen met een beperking wel weer uit te zuigen daar zeg! Belachelijk!
Denken zeker dat ze de prijs toch niet verstaan /het pinbedrag ook niet kunnen zien.......!!!!!!!!!!
Velen hebben alleen maar A.O.W....................

poltol
door poltol - Jan 4, 2010 om 14:49
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@kenner,

Dit zijn dus allemaal toestellen voor prepaid. Dus geen dure abbonnementen met van die zogenaamde gratis toestellen. Dit zijn reeele prijzen. Ik verdedig het niet, maar u moet maar eens in de telefoonwinkel informeren wat zo'n "gratis" toestel kost zonder abbo. Dan schrikt u ook vast heel erg. Ik heb zelf een simpele Nokia. Werkt perfect. Maar als je een toestel nodig hebt met grotere toetsen en een erg helder en groter beeldscherm, of andere aanpassingen dan kost dat zeker meer.

Vr.gr. poltol

ke
door kenner - Jan 4, 2010 om 15:44
48 Antwoorden / 6 Vragen

Dat weet ik allemaal allang Daar gaat het dus niet om.Maar..................

"Iedere waar is naar zijn geld"!

Een ingewikkeld toestel dat veel kan,mag dus ook wat kosten.Ongeacht het te nemen abonnement er wel of niet bij.
Laten we het huisje bij het schuurtje laten en dus een "minder"toestel ook minder laten kosten.
(Prijs/kwaliteit verhouding)

Vriendelijke groet.

(Topic klaar)

vl
door vlokje - Jan 4, 2010 om 16:12
5 Antwoorden / 2 Vragen

Bij "Kijkshop" zijn goedkope gsm-toestellem te koop. Onder € 50,- met goed leesbare letters en cijfers. Simlockvrij nog wel.
Met het allergoedkoopste abonnement van nog geen € 6,- per maand ben je als senior goed uit.

be
door bel_1 - Jan 4, 2010 om 16:19
26 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Daniel,

Zelf gebruik ik sinds jaren de Motorola Motofone F3. Geen abonnement maar gewoon een T-Mobile prepaid kaart. Alleen bellen en sms'en. Grote letters, Geluidssterkte kun je zelf instellen. Goed genoeg voor mij. Prijs was ong. € 60,-- als ik me goed herinner. Poos terug zag ik ze ook bij AH. Zie voor model onderstaande link.

Groetjes, bel

http://www.vergelijk.nl/mobiele_telefoon/motorola/f3?gclid=CJzXr4eBi58CFRYM3godrENasw

birdies
door birdies - Jan 4, 2010 om 16:22
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=kenner schreef op maandag 4 jan 2010, 15:44]Dat weet ik allemaal allang Daar gaat het dus niet om.Maar..................

"Iedere waar is naar zijn geld"!

Een ingewikkeld toestel dat veel kan,mag dus ook wat kosten.Ongeacht het te nemen abonnement er wel of niet bij.
Laten we het huisje bij het schuurtje laten en dus een "minder"toestel ook minder laten kosten.
(Prijs/kwaliteit verhouding))

Zo werkt het natuurlijk niet. Hoe groter de productie, hoe lager de prijs. Van de senioren toestellen ligt de productie een stuk lager, dus ligt de prijs een stuk hoger.

koenos
door koenos - Jan 4, 2010 om 16:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

De Motorola F3 is inderdaad erg aan te raden, zelfs mijn opa kon ermee overweg (en ja, dat zegt wat!)

h.
door h.zeestraten - Jan 4, 2010 om 16:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn zelf bijna 80 jaar en hebben veel plezier van de samsung 310.
Deze is opklapbaar dus geen ongewild bellen. Het geluid is duidelijk ook voor mensen die een hoortoestel gebruiken.
Nadeel; er zit geen fototoestel in.

Henry

vu
door vugteveen - Jan 4, 2010 om 16:56
5 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn naam is Ton en ik ben 60 jaar.
Ik ben in het bezit van een SAMSUNG , zonder toeters en bellen.
Zodra ik wil bellen schuif ik hem uit en dan gaan de cijfers oplichten, hetgeen zeer gebruikers vriendelijk is.
Het is een klein en handig toestel die je zo in je broekzak steekt.
Ik wens u sterkte met u keuze.

le
door leontientje - Jan 4, 2010 om 17:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een tijdje geleden voor mijn moeder, die slechtziend is, een
Profoon big button gekocht. Scherm is ook goed leesbaar, geluid goed en hij
geeft ook nog een lichtsignaal. Kosten € 90,00 met € 15,00 beltegoed.
Je kunt er ook alle simkaarten voor gebruiken.
Ik heb hem on-lline besteld bij Vegro (thuiszorgwinkel).
groetjes

poltol
door poltol - Jan 4, 2010 om 18:58
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=leontientje schreef op maandag 4 jan 2010, 17:34]Wij hebben een tijdje geleden voor mijn moeder, die slechtziend is, een
Profoon big button gekocht. Scherm is ook goed leesbaar, geluid goed en hij
geeft ook nog een lichtsignaal. Kosten € 90,00 met € 15,00 beltegoed.
Je kunt er ook alle simkaarten voor gebruiken.
Ik heb hem on-lline besteld bij Vegro (thuiszorgwinkel).
groetjes
VEGRO

Even een link gemaakt.

Gr. poltol

mk
door mkoppers - Jan 4, 2010 om 20:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Voor mijn schoonouders van 80 jaar hebben wij de Doro PhoneEasy 338gsm gekocht.Zij zijn hier heel tevreden mee.

tr
door trineke - Jan 5, 2010 om 14:29
65 Antwoorden / 23 Vragen

We hebben vorig jaar via internet bij K.P.N. een Emporia life toestel gekocht.[Met daarbij een abonnement. {Flex 20]. Kosten per maand 17,50 euro. Het toestel is simlockvrij, dus na afloop van het jaar kun je overstappen.
Het is een prima toestel met een duidelijk scherm en grote toetsen. Je kunt er alleen mee bellen en sms'en. Nadeel is dat de ringtone vastligt en niet te wijzigen is. Ook hoor je een blaffende hond als de batterij bijna op is.. Vervelend! Dat zijn dingen die je pas bij gebruik merkt.
Qua bediening is het een ideaal toestel.

hilfe
door hilfe - Jan 5, 2010 om 22:25
53 Antwoorden / 40 Vragen

mooi antwoord