pa
door panxiaoqing Nov 12, 2014 om 09:57
Elektronica & tv

Wat is een redelijke korting

Laatst een vaatwasser gekocht bij MediaMarkt. Bij installatie door onszelf bleek er een klein deukje in de rvs deur te zitten. Na contact met iemand van MediaMarkt, die ons heel netjes te woord stond, boden ze een cadeaubon aan van €25,--. De vaatwasser kostte €599,--, de korting is dus 4%. Mijn vraag, wat is een redelijke korting?

6480 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2014 om 10:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kunt u bewijzen dat die deuk er al in zat? Voor hetzelfde geld heeft u die per ongeluk zelf veroorzaakt. Dus recht op korting? Dat is nog maar de vraag.

pa
door panxiaoqing - Nov 12, 2014 om 10:04
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bij het afpellen van de beschermende folie, bleef een klein stukje "plakken". In een deukje, dus ja, het zat er al.

zoekster
door zoekster - Nov 12, 2014 om 10:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Had u zelf wat in gedachten? U stelt deze vraag vast niet voor niets.

In feite is deze vaatwasser nu onverkoopbaar voor MM, die zou gewoon terug naar de fabriek gaan. Ik vind dan 550 euro dan een mooie prijs.

Bewijslast dat deze door u zou zijn veroorzaakt zou overigens bij MM liggen (dat is altijd zo binnen 6 maanden na koop/aflevering). Dat u meteen een deukje zou hebben veroorzaakt op de dag van aankoop is ook niet logisch.

pa
door panxiaoqing - Nov 12, 2014 om 10:21
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht zelf aan een korting van 10%, 60 euro dus. Maar als ze gelijk met een cadeaubon van €50 waren gekomen, had ik dat goed gevonden.
Persoonlijk vind ik de 25 euro eigenlijk niet een heel serieus gebaar. Inderdaad, ik zou de vaatwasser door hen kunnen laten ophalen, maar heb hen ook verteld dat ik zo ver helemaal niet wil gaan. Een beetje meer toeschietelijkheid van hun kant had ik dan ook op prijs gesteld.

zoekster
door zoekster - Nov 12, 2014 om 10:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U moet gewoon onderhandelen, zo gaat dat als je met een bedrijf van doen hebt. Dus contact opnemen en zeg dat u zelf 60 euro in gedachten had, bieden ze 50 dan gaat u akkoord. Zo werken die dingen.

pa
door panxiaoqing - Nov 12, 2014 om 10:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ok, bedankt!

Cookies
door Cookies - Nov 12, 2014 om 11:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......ik zou de vaatwasser door hen kunnen laten ophalen, maar heb hen ook verteld dat ik zo ver helemaal niet wil gaan.......

Dus zo erg is dat deukje ook weer niet. Zo te lezen, moeten zoeken met een loep. Denk dat MM ook zo ver als jij wilt helemaal niet wil gaan: of akkoord korting of retour.

pa
door panxiaoqing - Nov 12, 2014 om 12:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een rare reactie Carola. Een beschadiging is een beschadiging. Als je het in de winkel ziet, beding je toch ook gelijk een redelijke korting, of je laat hem staan. Nu zoek ik achteraf een oplossing in alle redelijkheid dus, wat is daar mis mee?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 12, 2014 om 13:30
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Het product heeft een gebrek. U heeft recht op een produkt zonder gebrek en dat betekent dat de Media Markt wettelijk verplicht is u een exemplaar te leveren zonder het gebrek. Dat geldt tenzij u akkoord gaat met een regeling zoals nu aan de orde in de zin van een korting. U bepaalt in feite zelf wat redelijk is maar ik ben van mening dat een bedrag ad. € 25,00 wel heel erg karig is.

Het moeten voldoen aan de wet betekent dat
a. men de machine mee terug moet nemen
b. opnieuw een nieuwe moet leveren
c. dat transport en loonkosten betekent die een bedrag ad. € 25,00 toch wel erg te boven gaan.

Carola ???????? Een deuk is een deuk!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 12, 2014 om 14:46
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou hem terugbrengen, geld terugvragen en ergens 'n nieuwe kopen.
Wel zo handig mocht je ooit garantie nodig hebben, aangezien dat niet bij MediaMarkt in hun vocabulaire voorkomt..

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 12, 2014 om 16:05
16848 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 12 nov 2014, 14:46]Ik zou hem terugbrengen, geld terugvragen en ergens 'n nieuwe kopen.
Wel zo handig mocht je ooit garantie nodig hebben, aangezien dat niet bij MediaMarkt in hun vocabulaire voorkomt..

Niet terugbrengen want dan is het risico voor topic starter. Nieuwe laten komen en de beschadigde laten meenemen (of een redelijke korting overeenkomen)

door 1953 - Nov 12, 2014 om 17:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Hoe heeft u het product besteld: In de winkel of via website?

Als het koop op afstand is geweest, dan heeft het recht om het product te herroepen, annuleren, binnen 14 dagen - kosteloos!

MM heeft dus u een ondeugdelijk product geleverd.

pi
door pieterwolters - Nov 12, 2014 om 18:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=panxiaoqing schreef op woensdag 12 nov 2014, 12:54]Wat een rare reactie Carola. Een beschadiging is een beschadiging. Als je het in de winkel ziet, beding je toch ook gelijk een redelijke korting, of je laat hem staan. Nu zoek ik achteraf een oplossing in alle redelijkheid dus, wat is daar mis mee?

Gezien de aard van de beschadiging is dit een redelijke korting. De 10% die je in gedachte hebt is hoogstwaarschijnlijk nog geeneens de marge die een winkel maakt op deze producten.

pa
door panxiaoqing - Nov 12, 2014 om 19:03
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet heus wel dat er meestal een scherpe prijs wordt gemaakt. Maar dat is in het geval van een GAAF product.
Jullie doen alsof ik hier het onderste uit de kan wil halen, dat is echt niet het geval. Maar als ik dit in de winkel had gezien (kon niet, want deze komt uit het magazijn), zou ik hem niet gekocht hebben. En geloof me, meestal vind ik het dit gedoe allemaal niet waard en laat ik he zitten. Maar ik kan me ook voorstellen dat MediaMarkt wel wil weten hoe hun producten worden afgeleverd.
En voor €25,-- korting in de winkel, had ik hem laten staan. Dan had ik hem wel ergens anders gekocht. Mijn enige vraag is: wat is een redelijke korting, zonder veroordelingen. Voor mij is dit ook nieuw.
Iedereen bedankt voor de reacties, ik ga morgen even bellen.

diumenge
door diumenge - Nov 12, 2014 om 19:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mediamarkt kan die korting gewoon doorberekenen naar de leverancier, dus daar zou ik mij al helemaal niet druk om maken. Een cadeaubon is voor hun voordeliger, dus ik zou zeggen cadeaubon van 75 euro of 50 euro contant.

jo
door joentje1978 - Nov 12, 2014 om 23:55
367 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou als het mogelijk is de vaatwasser door Mediamarkt om laten ruilen of anders gewoon akkoord gaan met die 25,00 EURO.

Mediamarkt had ook de schuld in uw schoenen kunnen schuiven door te beweren dat u dat deukje er zelf in gemaakt heeft.
U kunt het tegendeel niet bewijzen.

Dat is het vervelende als je zelf iets gaat installeren, in geval van schade schuiven ze vaak de schuld in de schoenen van de koper.

door 1953 - Nov 13, 2014 om 01:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=panxiaoqing schreef op woensdag 12 nov 2014, 19:03]Ik weet heus wel dat er meestal een scherpe prijs wordt gemaakt. Maar dat is in het geval van een GAAF product.
Jullie doen alsof ik hier het onderste uit de kan wil halen, dat is echt niet het geval. Maar als ik dit in de winkel had gezien (kon niet, want deze komt uit het magazijn), zou ik hem niet gekocht hebben. En geloof me, meestal vind ik het dit gedoe allemaal niet waard en laat ik he zitten. Maar ik kan me ook voorstellen dat MediaMarkt wel wil weten hoe hun producten worden afgeleverd.
En voor €25,-- korting in de winkel, had ik hem laten staan. Dan had ik hem wel ergens anders gekocht. Mijn enige vraag is: wat is een redelijke korting, zonder veroordelingen. Voor mij is dit ook nieuw.
Iedereen bedankt voor de reacties, ik ga morgen even bellen.

Zie ook weleens een deukje of lakbeschadiging van een auto in de showroom van de autodealer.

Begreep hieruit dat de koop dus in de winkel is gesloten. In hoeverre is dat deukje beduidend zichtbaar en groot?