Wat is gebruikelijk bij een kapotte TV?
Ik heb een Philips TV van 4 jaar oud waarvan het ledscherm defect is en de TV moet worden vernieuwd.
Ze bieden nu als alternatief een nieuwe aan omdat hij niet te repareren is, echter moet ik voor dit alternatief €1250,00 bijbetalen terwijl de TV te koop is voor €2150,00.
De aankoop waarde van de TV destijds 4 jaar geleden € 2400,00.
Is dit een reëel bod, Het lijkt mij nogal magertjes
Ik vind dit aanbod heus niet zo slecht, zou ik wel doen. Maar wat hij koste is niet de prijs van nu, die zal ook wel een stuk lagere in de zelfde kwaliteit en meer snufjes.
Heb zelf bij een geautoriseerd servicecenter bij Philips gewerkt dus ik weet hoe dit in zijn werk gaat.
Het bedrag wat u er destijds voor betaald heeft dat doet niet ter zake.
Philips zoekt een LCD uit die minimaal dezelfde maar meestal betere specificaties/features heeft dan uw oude LCD en laat daar een rekensom op los aan de hand van de leeftijd van uw oude LCD en dan komt er een bijbetalingsbedrag uit rollen.
Ook krijg je dan weer 2 jaar garantie op je nieuwe LCD.
@paul.s
Van uw TV van 4 jaar oud is het scherm kapot,dat kan natuurlijk gebeuren maar ik dacht dat ondanks dat de garantie termijn verlopen is de consument er toch vanuit mag gaan dat notabene een scherm wel effe iets langer mee mag gaan,dan die 4 jaar,dus moeten ze de tv repareren,en als dat niet mogelijk is volgens hun moeten ze u zonder enige bijbetaling een nieuw toestel geven,en als dat type toestel niet meer in de handel is,dan u een soortgelijk nieuw toestel geven.
Want er word toch altijd in de consumenten progamma,s beweerd dat einde van het garantie termijn niet betekend dat men dan maar pech heeft,men heeft recht op een product (in dit geval een TV) waarvan verwacht mag en kan worden dat het beeldscherm langer meegaat dan 4 jaar.
Als repareren wel mogelijk was geweest, had u de reparatiekosten moeten betalen.
U had dan nog steeds een 4 jaar oud toestel gehad en was voor de reparatie misschien wel €250 kwijt geweest.
Het lijkt me dat u dat mee moet tellen, niet lang over nadenken en het aanbod accepteren.
Vier jaar oud, garantie verlopen, ik vind het een geweldig aanbod, maar die € 2150,- is dat de adviesprijs?
Er zijn winkels die met de adviesprijs werken, vandaar.
@mahadma
Wat u zegt is natuurlijk pure onzin,nogmaals: men mag van een product,en of het nou om een tv of wat voor apparaat dan ook gaat verwachten dat een bepaald onderdeel,met name een beeldscherm van een TV langer meegaat dan 4 jaar,dus uw reactie slaat helemaal nergens op.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer