gi
door gijssmit Nov 21, 2015 om 17:41
Computers & telefonie

Wat is het beste antivirus programma?

Ik heb sinds 1 jaar McAfee Total Protection. Mijn abonnement loopt in januari 2016 af. Nu ontvang ik van McAfee een e-mail dat mijn abonnement voor een 3-user licentie automatisch wordt verlengd voor een bedrag van €95,95. Mij is nooit verteld dat dit een 3 user licentie was. McAfee is niet te bereiken, dus denk ik aan een ander programma. Volgens Topreviews.nl is McAfee als 10e uit de test gekomen, maar volgens de Consumentenbond als 3e. Hier word ik dus niet wijzer van. Dus nu mijn vraag: Welk programma is volgens jullie aan te bevelen?

2497 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 21, 2015 om 17:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gijssmit,

..... Nu ontvang ik van McAfee een e-mail dat mijn abonnement voor een 3-user licentie automatisch wordt verlengd voor een bedrag van €95,95. .....
Dan zou ik dus toch maar opzeggen!
.....Mij is nooit verteld dat dit een 3 user licentie was......
Dat zal toch echt wel bij de aanschaf gestaan hebben.
..... McAfee is niet te bereiken, .....
Kijk eens hier.
.....Welk programma is volgens jullie aan te bevelen?....
Vraag is al vaker gesteld.
Meningen zijn verdeeld.
Ter info: klik

Suc6 met je keuze.

edrick3
door edrick3 - Nov 21, 2015 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Regel weggevallen:

Kijk eens bij Avast: klik

Cookies
door Cookies - Nov 21, 2015 om 18:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=gijssmit schreef op zaterdag 21 nov 2015, 17:41]Ik heb sinds 1 jaar McAfee Total Protection. Mijn abonnement loopt in januari 2016 af. Nu ontvang ik van McAfee een e-mail dat mijn abonnement voor een 3-user licentie automatisch wordt verlengd voor een bedrag van €95,95. Mij is nooit verteld dat dit een 3 user licentie was. McAfee is niet te bereiken, dus denk ik aan een ander programma. Volgens Topreviews.nl is McAfee als 10e uit de test gekomen, maar volgens de Consumentenbond als 3e. Hier word ik dus niet wijzer van. Dus nu mijn vraag: Welk programma is volgens jullie aan te bevelen?

Dan zou ik als de sodemieter het 'automatisch verlengen' maar uitschakelen, anders ben je straks 95,- euro kwijt! Als ze je creditcard gegevens hebben, grote kans dat het binnenkort afgeschreven wordt, zelfs als je nu McAfee zou verwijderen.

Vaak staat voor 3 p.c.'s automatisch geselecteerd in de hoop dat mensen niet goed opletten en het wijzigen in 1 p.c. als ze maar voor 1 p.c. nodig hebben. Blijkbaar ook bij jou gebeurd.

Cookies
door Cookies - Nov 21, 2015 om 18:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Overigens: als je overstapt op een andere, moet je McAfee met een speciale tool verwijderen. Anders blijven er resten over die ellende geven als je er een nieuw AV programma op zet.

ho
door hopetobehelping - Nov 21, 2015 om 19:13
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gijssmit,

de meningen over wat de beste virusscanner zullen verdeeld zijn.
Zelf gebruik ik al jaren Norton naar volle tevredenheid. Het kan lonen om wat te 'googlen' voordat u tot de aanschaf van een virusscanner over gaat. Hetzelfde product kan verschillende prijzen hebben.
Veel succes met uw keuze.

db87
door db87 - Nov 21, 2015 om 19:31
32 Antwoorden / 0 Vragen

Voor resultaten van de anti-virus pakketten ga je naar de websie van de onafhankelijke antivirus testlabs zoals av-comparatives.org en av-test.org

Bij websites als de consumentenbond moet je niet wezen, zij beschikken niet over de benodigde expertise. Als je een forum zoekt waar o.a ook (gecertificeerde) security experts actief zijn dan raad ik je aan naar wilderssecurity.com te gaan.

Van de betaalde pakketten zijn Kaspersky en Bitdefender die om de troon vechten.

Bij de gratis anti-virus paketten ligt het iets ingewikkelder. Niet alle gratis pakketten zijn even compleet. De beste drie zijn de laatste tijd Avast, Avira en AVG. Avast scoort het beste maar heeft boven gemiddeld veel false positives en het pakket toont af en toe advertenties voor de betaalde versie. Verder is het een uiterst licht pakket wat de computer nauwelijks vertraagd en redelijk compleet als geheel.

gerbera
door gerbera - Nov 21, 2015 om 23:33
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wat carola.83 al aangaf, direct de aut. verlenging uitschakelen. Het zelf verlengen is een heel stuk goedkoper. U kunt dit doen in het vak abonnement details weergeven. Voor dat bedrag kunt u voor bijna 3 jaar een verlenging nemen. Gebruik McAfee zelf al jaren naar volle tevredenheid.

aurora1
door aurora1 - Nov 21, 2015 om 23:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk voor McAfee eventueel ook eens klik hier.

ph
door philip36 - Nov 21, 2015 om 23:56
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Met een spaarrekening bij ING heeft u mcAfee total protection voor €17,95 + 900 rentepunten.
1jaar licentie voor 3 pc's.

aurora1
door aurora1 - Nov 22, 2015 om 00:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=philip36 schreef op zaterdag 21 nov 2015, 23:56]Met een spaarrekening bij ING heeft u mcAfee total protection voor €17,95 + 900 rentepunten.
1jaar licentie voor 3 pc's.

Uhm... zie de door mij geplaatste link.... Zelfde gedachte.

ph
door philip36 - Nov 22, 2015 om 00:22
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@aurora1
Inderdaad, zag uw reactie nadat ik op verzend had gedrukt.
Koop zelf mcAfee al jaren via ING.

aurora1
door aurora1 - Nov 22, 2015 om 00:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@philip36, ik heb McAfee niet maar wordt in eigen kring wel gebruikt via de Ing, vandaar dat ik ervan wist.

ge
door gerboe - Nov 22, 2015 om 09:28
806 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik zelf Bitdefender en ben er erg tevreden over. Werk probleemloos en heeft een uitstekende en snelle helpdesk.
Ik gebruik een 3-user licentie voor twee jaar. Ik deel de kosten met twee kennissen en we zijn zo voor erg weinig geld uitstekend beschermd.

diumenge
door diumenge - Nov 22, 2015 om 10:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ben zelf nog steeds een tevreden Kaspersky gebruiker, dus persoonlijk beveel ik die aan. Maar van de meeste AV programma's kan je wel een proefversie installeren, dan kan ook testen of die bevalt.

edison
door edison - Nov 22, 2015 om 10:58
64 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al een jaar of wat Norton voor 3 users en dat kost de helft van jou McAfee, dus jij betaald een flink bedrag en welke de beste is, zeg het maar, voor mij is Norton een hele goeie, voor een ander weer niet....

pi
door pieterwolters - Nov 22, 2015 om 11:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij op het werk wordt wereldwijd Symantec Endpoint Protection gebruikt en er zijn nauwelijks problemen. Zal wel goed werken dan lijkt me.

gi
door gijssmit - Nov 22, 2015 om 12:35
31 Antwoorden / 10 Vragen

Hartelijk dank aan jullie allen voor de snelle antwoorden. De automatische verlenging had ik gisteren al direct uitgeschakeld. Op basis van jullie antwoorden kan ik zeker verder. Nogmaals hartelijk dank.

crewmember
door crewmember - Nov 23, 2015 om 11:16
1040 Antwoorden / 0 Vragen

MC Afee en Norton worden vaak gezien als virussen op zichzelf. Deze programma's vertragen je pc zoveel dat je er net zo goed een virus op kan zetten.

Grappig extratje:

John Mcafee heeft na verkoop van zijn bedrijf (Mcafee) gezegd dat mcafee het slechtste product op de hele !#@@$% wereld is:

https://np.reddit.com/r/netsec/comments/3hr9f0/i_am_john_mcafee_ama/cu9vnjn