oversteek
door oversteek Jun 30, 2012 om 21:42
Geldzaken & recht

Wat is uw ervaring met het UWV?

wat is uw ervaring met het UWV?

14302 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze betaken iedere maand keurig op tijd.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Familie die hier mee te maken hebben zijn er geen klachten alles gebeurt zoals het hoort te zijn.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gemerkt dat dit zeer afhankelijk is van de persoon die je spreekt bij het UWV. Aan de telefoon is men zeer netjes en behulpzaam, maar in levende lijve kan dit verschillen.

De verzekeringsarts die ik sprak voor een oordeel, was zeer onbeschoft en totaal niet bekend met mijn dossier. Pas toen ik deze persoon er op attendeerde, zag deze arts pas dat er papieren waren van mijn specialisten. Daarnaast was er geen ruimte om goede toelichting te geven en kon ik geen vragen stellen over kennis van deze arts.

Dat werd op een zeer botte manier afgekapt. Maar omdat je afhankelijk bent van het oordeel van zo'n arts, durf je op dat moment niet tegen te spreken.
Ik ben met een zeer naar gevoel weer naar huis gegaan en wil als mijn dossier klaar is, ook zeker een klacht gaan indienen over deze arts.
Want zo ga je niet met mensen om.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is wat betreft de arts waar ik een afspraak mee had wel positief. Een goed gesprek en ik wist meteen waar ik aan toe was. Het betreden van het gebouw en het aanmelden bij de receptie was veel minder, UWV heeft dat in mijn woonplaats uitbesteed aan een beveiligingsbedrijf. Drie norse in uniform gestoken dames grijpen direct de ID kaart en kopiëren deze voor je iets kunt zeggen, na aanmelden mag je op een stoel plaats nemen maar praten met een ander wordt niet op prijs gesteld. Ik had de pech dat de stoel waar ik op zat te dicht bij de brandslang stond, één van de uniformen gaf me de opdracht mezelf met stoel een meter te verplaatsen, een andere wachtende maakte daar een grapje over en werd nog net niet in de boeien geslagen. Je wordt als een potentiële lastpost behandeld. Bij de arts dit voorval ook aangekaart en wat blijkt! zij wordt hetzelfde behandeld als ze binnen komt.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat bedoel ik met een subjectieve behandeling.

De ene arts is geweldig en kan meedenken, bij de ander ben je slechts een nummer.

Geldt dus blijkbaar ook voor ander personeel. Mijn ervaring is dat men bij de balie (ik ben rolstoelgebonden) weer rekening houdt en de toegankelijkheid is ook 'redelijk'.

Betreft Almere, je bent echt wel verplicht iemand mee te nemen, want anders kom je de slalom vanaf de parkeerplaats niet door. Kost té veel energie.

Waar het eigenlijk op neer komt is dat je geheel afhankelijk bent van de persoon/personen en dat er geen eenduidigheid is.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe meer hulp van het UWV je nodig hebt, des te minder geven zij. Alleen "goudhaantjes" krijgen serieuze ondersteuning.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds 1 april werkeloos.
Ik kreeg op een vrijdag een brief met de mededeling dat mijn uitkering is stopgezet en geen recht op voorschot heb.De rede was, "Ik heb mij niet aan de afspraak met mijn werkcoach gehouden". Het rare is, ik ken mijn werkcoach helemaal niet en weet niets van een afspraak. Gelijk UWV gebeld en naar mijn coach gevraagt, die was er niet. 's Maandags weer gebeld, coach was er weer niet. Ben toen maar langs gegaan en aan de balie voorgelegd wat nu te doen. De vrouw zei dat mijn coach verder op aan haar bureau zit?!. Gelijk contact gemaakt, de "afspraak" was dat ik te weinig had gesolliciteerd, mijn mond viel open, hoezo. Toen ze met mijn bsn inlogte stond op haar scherm mijn werkmap dat er maar 3 sollicitaties waren gedaan sinds 1 april.Toen ik zei, dat kan niet, mocht ik met digi code inloggen naar mijn eigen werkmap en tot haar verbazing stonden daar 8 sollicitaties oké is 3 te weinig. Maar waarom kan mijn coach dan dat niet op zijn/haar scherm zien, en dan gelijk uitkering te stoppen. Kunnen de softwares niet met elkaar samen werken. Na veel excuses en met mijn charme heb ik belooft nog 3 sollicitaties te doen, dan zou de uitkering weer gestart worden. Dit alles heeft bijna 1 uur geduurt.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een vraag aan de Topic Starter: Wat is je eigenlijke bedoeling met deze vraag, heb je zelf problemen of ben je iemand die een scriptie moet maken o.i.d.?

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mahadma: de zebravink die boven uw reactie staat is de vraagsteller. Waarschijnlijk is deze vervelende ervaring de aanleiding voor de vraag.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enige uitleg bij een toch wel wat kale vraag zoals gesteld, zou toch wel handig zijn. Gissen op "waarschijnlijk" is ook geen antwoord.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 23:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb prima ervaringen met het UWV in Rotterdam. zowel met de betaalafdelinen als ook op het werkplein. Ik word goed te woord gestaan en krijg goede antwoorden.

Ik begrijp de ophef over werk.nl ook niet. Deze werkt in mijn ogen goed.

waarschijnlijk kunnen sommige dummy's er niet mee overweg of willen ze er niet mee overweg kunnen.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit consumentgericht? Zo ja, dan hoort het als topic thuis bij 'Dicussies'!

Persoonlijk geen ervaring met het UWV, ambtshalve wél! Beroepschriften Algemene wet bestuursrecht (Awb) m.n. Wet werk en bijstand (Wwb) e.a.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 09:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@1.korenwolf: Moet "zo ja" niet "zo neen" zijn?

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

ltmvz schreef op zaterdag 7 jul 2012, 09:23: @1.korenwolf: Moet "zo ja" niet "zo neen" zijn?

Volkomen gelijk!

Maar is het UWV dan wel consumentengericht? Neen dús!