ba
door babsierabbit Oct 1, 2013 om 21:25
Huishouden & energie

Wat kan ik doen als ik me belazerd voel door loodgieter

Ivm verstopping in de keuken loodgieter gebeld; telefonisch overeen gekomen dat de kosten 89 EUR zouden zijn voor het ontstoppen plus 37 EUR voorrij kosten. Bleek toen meneer klaar was 89 euro per half uur te zijn ex BTW .1,5 uur werk dus een rekening van 328 euro. Mag dit zomaar ?

8873 13 Rapporteer

pino123
door pino123 - Oct 1, 2013 om 21:43
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Nee natuurlijk mag dit niet zomaar, maar heeft u het een en ander op papier staan.....

zoekster
door zoekster - Oct 1, 2013 om 21:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als er niet is gezegd dat het 89 per half uur was, mag dat niet. En wat zeker niet mag is een prijsopgave exclusief btw. Ook nog eens een belachelijk dure loodgieter.

Wat was het voor verstopping, dat hij er anderhalf uur mee bezig was? Heeft u al betaald? En om welke loodgieter gaat dit?

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2013 om 22:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft die loodgieter soms alle leidingen vernieuwd, dat hij anderhalf uur met een verstopping in de keuken is bezig geweest? Voor particulieren is een opgegeven prijs altijd inclusief btw. Als de btw niet in de prijs begrepen is, moet dat uitdrukkelijk gezegd worden.

Maar ik neem aan dat u al betaald hebt. Koop een veer bij een bouwmarkt, dan kunt u voortaan een verstopping zelf verhelpen.

ba
door babsierabbit - Oct 2, 2013 om 14:04
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt beste mensen voor uw reacties. Ik heb uiteraard al betaald ( heel dom) want moest meteen met pin of contant. Ik heb een mail gestuurd en natuurlijk geen antwoord gekregen. Ik denk dat het een gevalletje jammer maar helaas is. Ik wil wel mijn mogelijkheden onderzoeken om het betreffende bedrijf in ieder geval in mijn vrienden en kennissenkring aan de schandpaal te nagelen. Aan de telefoon zeiden ze dat het 89 euro was voor de ontstopping( suggestie van een vaste prijs voor de klus en hierbovenop voorrijkosten van 37 euro over BTW werd ook geen woord gerept). Ik zou zeggen pas op voor dit bedrijf . Ze zijn te vinden als je via google een loodgieter zoekt en bieden 24 uurs service. Ze staan bovenaan de zoekresultaten.

zoekster
door zoekster - Oct 2, 2013 om 14:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Waarom noemt u geen man en paard? Als ik op loodgieters google, krijg ik allereerst de loodgieters in mijn woonplaats te zien.
Zo wordt elk bedrijf verdacht.

ba
door babsierabbit - Oct 2, 2013 om 14:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wist niet dat het mocht om bedrijven te noemen. Het gaat om A en R te Rotterdam

hutch
door hutch - Oct 2, 2013 om 15:09
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zo te lezen bent u één van de vele patiënten van deze malafide club.
Gaat u maar eens googelen.

Helaas (!!) heeft u al betaald. En om dit clubje hier om tekst en uitleg te vragen heeft geen zin. Dit soort personen/'bedrijfjes' durven hier toch niet te reageren.

En om uw vraag te beantwoorden: nee, uiteraard mag dit niet, maar u kunt dus niets (meer) bewijzen. En op die wijze gaan dergelijke malafide 'bedrijfjes' maar door.
De ene patiënt na de andere...... firma 'List & Bedrog'.

Het enige wat u wel kunt doen is anderen voor dit 'bedrijfje' te waarschuwen, dus wat u nu ook al doet.
Zie het maar als leergeld en een volgende keer altijd een afspraak zwart op wit zetten, desnoods via een mailtje.

komsja
door komsja - Oct 2, 2013 om 17:51
1064 Antwoorden / 218 Vragen

hallo babsierabbit (ingewikkelde naam maar dit terzijde)
Als ik het adres van die oplichter zou weten,dan zou ik een paar vrienden of what-ever regelen
en die persoon even een bezoekje aan huis brengen,en hem (zonder te bedreigen!!!!!!!!)
hem op een hele vriendelijke,doch met enige dwang verzoeken om in het belang van beide partijen
het teveel betaalde bedrag contant of via de bank terug te betalen.
Maar nogmaals NIET dreigen,zo van als je niet betaald komen we terug en timmeren we je in mekaar.
Want dan doet hij aangifte en trek je alsnog aan het kortste end.
Uit ervaring weet ik,dat een bezoekje aan het huisadres van oplichters kan helpen om je geld terug te krijgen.

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2013 om 18:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geweldig advies komsja...

ba
door babsierabbit - Oct 2, 2013 om 18:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt Komsja!
Helaas hebben deze mensen ook mijn adres... Dus laat ik dat dreigen maar even achterwege. Ik was trouwens vergeten om te melden hoe ik in aanraking ben gekomen met A en R. Ik heb niet rechtstreeks op hun site geklikt en wist ook eigenlijk niet dat zij erachter zaten. De betreffende site was namelijk 24uursloodgieter.nl. Dus bij deze wil ik hiervoor waarschuwen want deze site krijg je wel als eerste hit als je googled.

labren
door labren - Oct 3, 2013 om 23:53
862 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon de afgesproken prijs betalen en meer niet of anders helemaal niet betalen maarja zo te lezen heeft U al betaalt dat is dus zeer dom

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2013 om 09:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@babsierabbit

Laat het u tot troost zijn dat zoiets, afgezet worden, iedereen wel een keer overkomt in zijn leven. Puur zondegeld, maar in voorkomende gevallen gaat u nu eerst naar Google, leest de reviews en eist een offerte zwart op wit met de prijs incl. Btw

komsja
door komsja - Oct 4, 2013 om 16:40
1064 Antwoorden / 218 Vragen

beste babsierabbit
In uw antwoord zegt u dat u het dreigen maar even achterwege laat,maar heb u andermaal gezegd om NIET te gaan dreigen.Die oplichters weten natuurlijk ook uw adres,maar als u denkt of bang bent dat een bezoekje aan die gasten wellicht problemen gaat opleveren dan moet u het achterwege laten en het verlies nemen zoals het is.Maar wel een goede leer voor de volgende keer.