ro
door roseangel Oct 6, 2015 om 19:12
Geldzaken & recht

Wat kan ik er nog aan doen?

Hallo,

Mijn vriend en ik hebben een tijd geleden een huis gekocht. Toen werden we uitgenodigd bij de keuken concurent om te kijken voor een keuken. Toen had die meneer het daar helemaal voor ons uitgetekend en de prijs berekend. Alleen hadden wij nog een afspaak bij een andere keukenzaak. Prima zei die meneer dan gaan jullie daar ook nog heen en dan hoor ik het van jullie. We hoefden alleen te tekenen daar voor de prijs zodat die daar 12 maanden vast zou staan. Nou dat hebben wij dus gedaan. Wij naar de andere keukenzaak geweest daar wouden wij onze keuken kopen. We hebben meteen die dag de keuken concurent gebeld om het bij hun af te zeggen. Meteen werd die meneer helemaal boos op ons want dat was niet de afspraak enz. ( wat die dus wel mondeling met ons heeft afgesproken ) hij zou de juridische afdeling bellen en dan zouden we het nog van hem horen. We hebben een paar maanden niks meer van hem gehoord. Ineens krijg ik een brief thuis van de keuken concurent met daarin de medeling wanneer onze gekochte keuken geleverd zou worden, een paar dagen later krijg ik ook z'n mail van en nog z'n brief. Wij hebben toen zelf contact opgenomen met hun juridische afdeling. Blijkt daar uit dat we een koopcontract hebben getekend en daar staat ook op dat we aanbetaling hebben gedaan van 900 euro! Die meneer heeft dus gewoon tegen ons gelogen over dat contracht, want tegen ons zei die dat het alleen voor de prijs was. Nou de juridische afdeling zou kijken wat ze voor ons konden doen. We moeten nu dus 30% van het bedrag betalen. Ik vind dit heel onterecht omdat hij ons er gewoon ingeluisd heeft met dat contract. Wij zijn jongen mensen die voor het eerst een huis hebben gekocht en dan word je er meteen zo behandeld door oneerlijk een keuken bij mensen aan te smeren.

Ik hoop dat jullie ons nog tips kunnen geven of ons willen en kunnen helpen hiermee!

1303 15 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Oct 6, 2015 om 20:44
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste roseangel,

als u over een rechtsbijstandsverzekering beschikt dan zou ik als u was deze inschakelen.
Het getekende contract en dat u dacht alleen voor het 'vastzetten van de prijs' te tekenen is uw woord tegen het woord van de keukenconcurrent. Dat is een lastig verhaal, uw handtekening staat er wel op.
Beschikt u over bewijs dat u meteen dezelfde dag heeft laten weten dat u uw keuken ergens anders aan ging schaffen ? (bijvoorbeeld een getuige of wellicht een gespecificeerde telefoonrekening waarop te zien is wanneer u de keukenconcurrent gebeld heeft).
Als u niet over een rechtsbijstandsverzekering beschikt dan zou ik als ik u was toch juridische hulp zoeken. De 30% annuleringskosten die keukenconcurrent hanteert worden niet altijd door de rechter gehonoreerd, leest u ook het volgende eens waarin de keukenconcurrent door de rechter in het ongelijk is gesteld m.b.t. de 30%, klik hier.
Ik vind het erg lijken op wat u nu meemaakt, dus hoop dat u er iets aan heeft.
Verder, laat u juridisch bijstaan.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2015 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u een aanbetaling gedaan van € 900,00 ?

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2015 om 20:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die keukenzaken worden steeds loucher. Het is toch een schande hoe ze opereren. En al die goedgelovigen stappen er in.

ro
door roseangel - Oct 6, 2015 om 20:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee we hebben die aanbetaling niet eens gedaan, vind het ook zo raar dat het erop staat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 6, 2015 om 20:54
16843 Antwoorden / 202 Vragen

Als u GEEN aanbetaling heeft gedaan staat u heel sterk en zou ik als ik u was niet eens reageren. Heeft u wel een aanbetaling gedaan, dan ziet het er slecht uit want dat geldt als koopbevestiving.Heeft u dat niet gedaan, dan is er ook nog bedrog aan de orde en zal de keukenconcurrent het tegendeel moeten bewijzen.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2015 om 20:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem contact op met Consuwijzer. En lees hier.

https://www.consuwijzer.nl/thema/keuken-kopen

Persoonlijk zou ik het op een eventuele rechtszaak aan laten komen. Het zijn boeven.

ho
door hopetobehelping - Oct 6, 2015 om 21:00
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=roseangel schreef op dinsdag 6 okt 2015, 20:51]Nee we hebben die aanbetaling niet eens gedaan, vind het ook zo raar dat het erop staat.

Dat u geen aanbetaling heeft gedaan kunt u wellicht nog gebruiken als bewijs. Die € 900,- , die u niet betaald heeft, behoort keukenconcurrent aan te kunnen tonen (direct gestort op de bankrekening of anders in de kassa/kasboek van die datum (schrijf de datum op). Probeer alle communicatie met de keukenconcurrent te verzamelen. Bij voorkeur alle communicatie zwart op wit voortaan of als het telefonisch gaat neem het gesprek dan op. Met al die gegevens zou ik als ik u was juridische hulp inschakelen, kijken wat de mogelijkheden zijn, zie ook mijn eerdere antwoord.
Geen idee wat u precies aan communicatie in uw bezit heeft maar het bedrag kan een rechtszaak weleens lonend maken.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2015 om 21:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stuur ze een mail, ga niet belken, dat u geen keuken hebt gekocht dus dat ze ook niets hoeven te leveren. Schrijf ook dat u uiteraard geen annuleringskosten gaat betalen, omdat u geen keuken hebt gekocht, en dat u een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet.

En dan verder niets, want dan moeten zij gaan handelen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 6, 2015 om 21:34
7187 Antwoorden / 3 Vragen

De link van Tijger1
[Url=https://www.consuwijzer.nl/thema/keuken-kopen] KLIK

ro
door roseangel - Oct 6, 2015 om 21:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is dan handiger eerst de consuwijzer contacten en daarna de keuken concurrent of meteen de keuken concurrent?

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2015 om 21:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bel morgen eerst maar naar Consuwijzer. Vergeet vooral niet te vertellen dat zij beweren dat u aanbetaald hebt, maar dat dat niet het geval is.

hereistom
door hereistom - Oct 6, 2015 om 21:57
733 Antwoorden / 1 Vragen

Hebben jullie wel goed gelezen wat je hebt getekend?
Ik ben bang als je inderdaad een koopcontract hebt getekend dat je er niet onderuit komt!
Je moet nooit iets zomaar tekenen zonder dat je alles hebt gelezen, en waarvoor zou je tekenen voor alleen de prijs?

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 6, 2015 om 21:57
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je een kopie van die betaalde €900,- hebt?
Ja, ze moeten dan een rechtszaak starten en de kans bestaat dat je die niet betaalde terug kunt eisen wegens misleiding.
Er staat wel een tekening op papier maar offerte tekenen, zet nooit een handtekening als het nog niet vast staat.

Nu is in theorie de 30% mogelijk maar waarom tekenen?
Laat je nooit dwingen en kom daar nooit meer.
Zelfs als ze winnen, vele Nederlanders lezen dit verhaal en dit gaat hun meer omzet kosten dan
die 30% die jullie misschien ooit betalen.

Anti reclame werkt beter dan welke actie dan ook dus maar even wachten hoeveel jaren ze het volhouden, ik zie steeds meer Ikea en Hornbach....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2015 om 09:20
16843 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 6 okt 2015, 20:58]Neem contact op met Consuwijzer. En lees hier.

https://www.consuwijzer.nl/thema/keuken-kopen

Persoonlijk zou ik het op een eventuele rechtszaak aan laten komen. Het zijn boeven.

Ook hier mee eens en m.b.t het bedrog zelfs naar de politie gaan. Geef daar Hoe dan ook uitleg dat men met een vervalst stuk, met de melding van aanbetaling, komt aanzetten.

jo
door jorisw - Oct 7, 2015 om 09:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 6 okt 2015, 20:50]Die keukenzaken worden steeds loucher. Het is toch een schande hoe ze opereren. En al die goedgelovigen stappen er in.

Maar we weten toch onderhand wel dat vrijwel iedereen die in Nederland werkt een halve crimineel is. Kijk maar naar de klachten op dit forum. En als je niet crimineel bent, ben je wel onbeschoft. En dan is de angst voor al die criminele vluchtelingen terecht natuurlijk: wij dulden geen concurrentie [sarcasm off]