valerius-2
door valerius-2 Apr 20, 2014 om 19:11
Computers & telefonie

Wat kan men doen wanneer een update file groter is dan de ruimte op de harddisk

Ik krijg een updat van microsoft van 890 mb, ter wijl er een 1gb harddisk aanwezig is met de zefde ruimte als de update nodig heeft. Leuk van microsoft om de file zo groot te maken. Het laden gaat dus wel maar zo gauw a;s hij hem gaar installeren dan loopt hij vast en blijft hengen omdat hij geen ruimte heeft om uit elkaar gehaald te worden. Mijn systeem is win 8.1
Hoe kan men microsoft hier voor bereiken?.

693 22 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Apr 20, 2014 om 20:20
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ltmvz schreef op zondag 20 apr 2014, 20:03][quote=valerius-2 schreef op zondag 20 apr 2014, 19:11]
...ter wijl er een 1gb harddisk aanwezig is...
Dan heeft u wel een héél kleine harde schijf. Past Windows 8.1 er dan wel op? Tegenwoordig zijn ze eerder 1 TB, dus 1000 GB.

Microsoft heeft een forum waarop je hen kunt bereiken.
Bij laptops is het meestal niet veel groter , ik toevallig een folder hier over liggen. Aar ik geef de verkeerde maat door ik bedoel GB in plaats van MB

valerius-2
door valerius-2 - Apr 20, 2014 om 21:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De ruimte is in GB de file in MB Even de tel kwijt. Maar hij laas hem wel maar bij 10% blijft hij stil staan. Ik heb net een idee of het al een update is naar 8.1 en die heb ik er lang opstaan. Sorry voor de fouten die ik maak. Maar ik zal na de pasen is via de site van microsoft eens navragen waar deze update voor dient``

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 21, 2014 om 19:29
7188 Antwoorden / 3 Vragen

En hier kunt u uw vraag kwijt. KLIK

Vr. gr. sjoppie.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 21, 2014 om 19:52
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=alfatrion schreef op maandag 21 apr 2014, 13:34]Ik zou een externe harde schijf kopen, van een paar TB groot.

Achteraf gezien dat de in Gb

Ik zou een externe harde schijf kopen, van een paar TB groot

De ruimte op de hd is gb 900 dus genoeg
verkeert op gegeven

De update is 890 mb
KB2919355

Misschien dat iemand wat meer over deze update kan vertellen?

Cookies
door Cookies - Apr 22, 2014 om 09:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@heikwith: jij slaat volledig de plank mis! Ga jij maar even opnieuw beginnen met nadenken en antwoorden!

Cookies
door Cookies - Apr 23, 2014 om 15:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......De update is 890 mb - KB2919355

Misschien dat iemand wat meer over deze update kan vertellen?.......

Valerius, dat is de update die bij mij ook heel lang op 10% bleef hangen. Dus je moet echt geduld hebben. Meer info over deze update: KLIK en KLIK

sw
door swat1500 - May 3, 2014 om 00:49
3779 Antwoorden / 0 Vragen

De totale update is wellicht 890 mb maar bestaat uit meerdere losse updates. U kunt er voor kiezen om de updates stuk voor stuk uit te voeren. Microsoft bereiken heeft niet veel zin die kunnen u niet helpen.

ltmvz
door ltmvz - May 3, 2014 om 00:50
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 20 apr 2014, 19:11]
...ter wijl er een 1gb harddisk aanwezig is...
Dan heeft u wel een héél kleine harde schijf. Past Windows 8.1 er dan wel op? Tegenwoordig zijn ze eerder 1 TB, dus 1000 GB.

Microsoft heeft een forum waarop je hen kunt bereiken.

sjjoppy
door sjjoppy - May 3, 2014 om 00:50
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Valerius-2,
als u met de cursor op de C schijf gaat staan dan ziet u hoeveel ruimte u over hebt, ik denk ook dat u meerdere updates hebt gekregen die samen uit 950 MB bestaan. Als u tevreden bent over de beschikbare ruimte dan moet u na de stilstand bij 10% rustig wachten tot de 100% bereikt is.

Vr. gr. sjoppie

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 3, 2014 om 00:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Aanvulling op ron530;
Mocht dat inderdaad zo zijn is het zeer onverstandig op alles op de C schijf op te slaan, bij een crash, van Windows, is alles weg.

Wellicht -moet haast wel- is de schijf opgedeeld in partities, tik diegene even op zijn vingers, nadat hij het opgelost heeft :-).

Oja, bij Microsoft moet je eerst 75 eurootjes betalen voordat ze je helpen.

ro
door ron530 - May 5, 2014 om 17:47
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een beetje laptop heeft een schijf van tenminste 250 Gb, deze is opgedeeld in twee partities systeem en data. Stel dat de partities gelijk zijn dan is er voor het systeem 125 Gb gereserveerd. Een Windows configuratie doet +/_ 50 Gb inclusief hardware drivers, er zou dan voldoende ruimte overblijven voor alle updates tot in lengte van jaren. Zaak is wel dat je de systeemschijf enkel voor het systeem gebruikt, voor foto's films muziek e.d. gebruik je de dataschijf.

ltmvz
door ltmvz - May 5, 2014 om 17:47
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 21 apr 2014, 10:20]Oja, bij Microsoft moet je eerst 75 eurootjes betalen voordat ze je helpen.

Daarom kun je beter naar het Microsoft Forum gaan. Daar zitten ook Microsoft-medewerkers.

alfatrion
door alfatrion - May 5, 2014 om 17:49
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou een externe harde schijf kopen, van een paar TB groot.

he
door heikwith - May 7, 2014 om 22:21
9 Antwoorden / 2 Vragen

Al de antwoorden slaan waarschijnlijk de plank mis.
Het gaat hier, denk ik, om de C-schijf die op een kleine SSD-schijf staat.
Bijna alle nieuwe computers hebben tegenwoordig zo'n configuratie.
Dus een kleine snelle systemschijf en een hele grote data-schijf.
Als 8.1 er al opstaat, is er maar weinig over voor de ongeveer 950 Mb van 8.1upd 1.
Dat zal hier het probleem wel zijn.
Nu gaan we allemaal opnieuw beginnen met nadenken en antwoorden.

ro
door ron530 - May 7, 2014 om 22:22
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@heikwith, u denkt, neemt aan dat het weleens een te kleine SSD schijf zou kunnen betreffen. U kunt niet in de pc/laptop van vraagsteller kijken dus u slaat de plank mis.

Cookies
door Cookies - May 13, 2014 om 00:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........ ik geef de verkeerde maat door ik bedoel GB in plaats van MB........

Een Windows update van 890GB? Dat kan helemaal niet! Als je harde schijf nog maar 1 GB ruimte over heeft, wordt het wel de hoogste tijd een grotere schijf te plaatsen of veel overbodige programma's te verwijderen. Of data naar een externe harde schijf te verplaatsen.

Cookies
door Cookies - May 13, 2014 om 00:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=sjoppie schreef op maandag 21 apr 2014, 08:11]. Als u tevreden bent over de beschikbare ruimte dan moet u na de stilstand bij 10% rustig wachten tot de 100% bereikt is.

Vr. gr. sjoppie

Nu ik dit lees, schiet me ineens te binnen dat de laatste Win 8.1 update (april) bij mij ook heel lang op 10% bleef staan. Ik begon ook al te twijfelen of het wel goed ging.

Maar dit lost nog niet het probleem op van nog maar 1GB vrije schijfruimte.

ro
door ron530 - May 13, 2014 om 00:30
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik weet het niet zeker maar bedoelt valerius 2 dat er van de totale schijfruimte nog maar 1Gb over is? zo ja dan gaat die update niet lukken want er is geen installatie ruimte meer. Wellicht zijn alle data bestanden in mijn documenten opgeslagen, dan is de schijf binnen no time vol.

Cookies
door Cookies - May 17, 2014 om 00:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......bij een crash, van Windows, is alles weg.......

Hoezo? Misschien heeft valerius wel een back-up op een externe harde schijf.

pi
door pieterwolters - May 17, 2014 om 00:06
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=heikwith schreef op maandag 21 apr 2014, 15:11]Al de antwoorden slaan waarschijnlijk de plank mis.
Het gaat hier, denk ik, om de C-schijf die op een kleine SSD-schijf staat.
Bijna alle nieuwe computers hebben tegenwoordig zo'n configuratie.
Dus een kleine snelle systemschijf en een hele grote data-schijf.
Als 8.1 er al opstaat, is er maar weinig over voor de ongeveer 950 Mb van 8.1upd 1.
Dat zal hier het probleem wel zijn.
Nu gaan we allemaal opnieuw beginnen met nadenken en antwoorden.

Een SSD van maar 1 GB? Zulke kleine USB sticks kan je al lang niet meer krijgen.

Cookies
door Cookies - May 17, 2014 om 00:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Valerius: En hier nog een link met informatie over deze update KLIK

edrick3
door edrick3 - Nov 16, 2014 om 23:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo valerius-2,

..... ik bedoel GB in plaats van MB....

Nou snap ik er nog niet veel van: hoe groot is die update nu? 890 MB?
En je schijf is slechts 1 GB? Lijkt me erg weinig! Vergis je je niet?

Als de ruimte op je HD inderdaad bijna vol is, dan moet je overbodige programma's gaan verwijderen.
Zou dan trouwens sterk overwegen om een externe HD aan te schaffen!!!

Met vr.gr.