ad
door ada.van.laar Oct 29, 2014 om 22:45
Elektronica & tv

Wat kunnen wij doen

Wij hebben aan koffiemachine bij bcc gebracht om het te laten maken.
Zij zijn ons apparaat kwijt en vertellen steeds weer een ander verhaal.
Nu uiteindelijk willen zij ons 60 euro geven.
Wij zijn het daar niet mee eens ,dat hebben wij hen ook geegt ,maar zij blijven daar bij.
Onze vraag is nu., wat kunnen wij hier aan doen.

3723 28 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 29, 2014 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

1. Wat kost het apparaat nu.
2. Hoe oud is het apparaat.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2014 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Ik heb eigenlijk dezelfde vragen als Carola.
Hoor het nog wel.
Vr gr Kanty.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2014 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onze machine was tussen de drie en vier jaar oud en heeft ruim driehonderd euro gekost.Ze zijn de machine gewoon kwijt geraakt.Dat vind ik tegek voor woorden.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2014 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

kanty schreef op donderdag 30 okt 2014, 15:31: Hallo,
Ik heb eigenlijk dezelfde vragen als Carola.
Hoor het nog wel.
Vr gr Kanty.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2014 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u het geld ervoor heeft kunt u ook zeggen, ik koop een nieuwe voor ruim €300,
Met de €60 welke u terug krijgt voor de oude machine kost deze u dan €240.
Daarbij nog de besparing voor de reparatie voor de oude machine en uw nieuwe machine kost u nog geen €200 met weer 2 jaar garantie.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2014 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet Of het wel tot u door is gedrongen.ze zijn onze machine gewoon kwijt geraakt.ik wil helemaal geen andere,ik wil graag mijn eigen machine.Dat wat eraan gedaan moest worden!was te maken.Ik vind het erg slordig dat zij de machine kwijt zijn.Daar gaat het om.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2014 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welk merk, model, type koffie machine had u?

ve
door verwijderd - Oct 30, 2014 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

ada.van.laar schreef op donderdag 30 okt 2014, 20:08: Ik weet niet Of het wel tot u door is gedrongen.ze zijn onze machine gewoon kwijt geraakt.ik wil helemaal geen andere,ik wil graag mijn eigen machine.Dat wat eraan gedaan moest worden!was te maken.Ik vind het erg slordig dat zij de machine kwijt zijn.Daar gaat het om.

U heeft groot gelijk. Er wordt slecht naar u geluisterd door sommigen. Het gaat niet om een garantievraag.

BCC is slordig met uw eigendom omgegaan. Daar mag wel wat meer genoegdoening tegenover staan. 60 euro vind ik ook te weinig.

Wat ik u aanraad is zelf een voorstel te doen waar u zich in kunt vinden. Bijv. een nieuwe met een fikse korting of een bedrag wat u redelijk vindt.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2014 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze hadden eerst ons 150euro toe gezegd.nu zeggen ze weer wat anders.60euro.Ik zou graag willen weten waar ik met mijn klacht heen zou kunnen om mijn recht te kunnen halen.Dank u wel zoekster dat u wel het bericht goed hebt gelezen.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2014 om 09:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

ada.van.laar schreef op donderdag 30 okt 2014, 20:30: Ze hadden eerst ons 150euro toe gezegd.nu zeggen ze weer wat anders.60euro.Ik zou graag willen weten waar ik met mijn klacht heen zou kunnen om mijn recht te kunnen halen.Dank u wel zoekster dat u wel het bericht goed hebt gelezen.

150 euro lijkt me een goed aanbod.

Wat ik u nu aanraad is om uw klacht op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond te zetten. Vermeld dat ze uw koffiemachine zijn kwijtgeraakt, dat u vervolgens 150 euro vergoeding is toegezegd voor deze slordigheid en dat BCC daar later op terug kwamen en nog maar 60 euro wilden vergoeden.
Doe flink boos en vermeld dat u toch wel wat verwacht van die High service waar ze reclame mee maken.

klik HIER

(op dit moment is er een technische storing, maar die wordt vast snel opgelost)

ve
door verwijderd - Oct 31, 2014 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nóg een klachtensite, hoe meer hoe beter...
Klik-> De grootste klachtensite van Nederland

ve
door verwijderd - Oct 31, 2014 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor € 150 ging ik akkoord en niet voor minder. Waar is die € 60 trouwens op gebasseerd door hun?? Vind dit nl. niet in verhouding staan met de aankoopprijs, enige afschrijving kan men verwachten na 3jr. maar niet zoveel.
Zelf heb ik net zo'n geval gehad bij BCC. Een bijna nieuwe printer/scanner (all-in one) ingeleverd voor reparatie, was nog garantie. Ook kwijt geraakt bij BCC. Pas na meerdere telefoontjes kreeg ik de bevestiging dat de printer "kwijt was geraakt" en dat ik weer naar het filiaal moest voor een oplossing. Die kwam: zou een vergelijkbare nieuwe kunnen uitzoeken, dit gedaan. Tja die hebben we nu niet op voorraad hier. Geopperd hem dan maar in de webshop voor me te bestellen op het filiaal, was nl. binnen 24uur leverbaar, maar dat kon/wilden ze niet. Kon wel een vervanger krijgen en de rest bijbetalen. Dit wilde ik liever niet, daar ik ook nog nieuwe inktpatronen had en die dan weg kon gooien (a € 39). Men hield voet bij stuk, werd vrij onbeschofd, maar ik had snel weer een printer nodig, die van mij was al zo'n 6-7 weken weg nl. En heb maar ingestemd. De inktpatronen kon ik gelukkig kwijt bij mijn vader. Maar tevreden met de geboden oplossing was ik enerzijds niet echt, vooral niet de manier waarop men met mij als klant omging, het was net of het mijn schuld was....Nee BCC zien ze mij niet meer.
Gewoon voet bij stuk houden en het anders bij de consumentenbond oid opzoeken, het gaat tenslotte om een groot bedrag.
Met die € 150 zou ik wel akkoord gaan....
Succes

ve
door verwijderd - Oct 31, 2014 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit ervaring weet ik dat die high service van BCC verleden tijd is.
Jammer van dit bedrijf, maar helaas zijn ze niet de enige waar de service ophoudt bij het verlaten van de winkel.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2014 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon zo,n zelfde aparaat terug vragen en die moeten ze ook leveren omdat het hun schuld is dat het weg is

ve
door verwijderd - Oct 31, 2014 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

de winkel inlopen zo,n zelfde aparaat pakken en het even melden en dan de winkel uitlopen , ze hadden aan mij een hele slechte gehad

ve
door verwijderd - Oct 31, 2014 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Labren, dan krijg je toch heel snel de blauwe petten achter je aan. Dit is bepaald geen slim advies.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2014 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

labren schreef op vrijdag 31 okt 2014, 13:52: de winkel inlopen zo,n zelfde aparaat pakken en het even melden en dan de winkel uitlopen , ze hadden aan mij een hele slechte gehad

Exact zou ik ook doen. Wel altijd netjes wachten op de politie en aangezien het hier op een civiele zaak gaat, zullen die zonder iets te doen weer vertrekken.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2014 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou hoe dan ook op winkeldiefstal uitlopen.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2014 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

zij moeten u schadeloos stellen, dat kunnen ze feitelijk enkel doen met een vergelijkbaar apparaat van dezelfde leeftij, hier zult u ook geen genoegen mee nemen vermoed ik en dus bieden zij u een geldelijke vergoeding aan welke gebaseerd is op de leleftijd van het apparaat, feit dat ie stuk is en de verwachte levensduur...

als u even zoekt dan kunt u dit zelf ook allemaal vinden, ik zou uit gaan van 5 jaar levensduur en hier een redelijke vergoeding tegenover gesteld willen hebben dan lijkt mij persoonlijk 60 euro iets te weinig, komt eerder in de richting van 100 euro.

kijk voor een nieuwe machine bij deze zaak en kom met het voorstel van deze korting...

ve
door verwijderd - Oct 31, 2014 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe lang verwachtte je, dat deze machine zou meegaan? 5 jaar is de norm. Als je apparaat € 300 kostte en al 4 jaar oud was, dan is het nog € 60 waard. Dat is dus redelijk. Succes ermee, Karel

ve
door verwijderd - Oct 31, 2014 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ouderdom, dagwaarde etc. doet niet ter zake. Het betreft hier geen geval van schade/verzekering.

Het gaat om het wegmaken van uw eigendom. Daarbij ligt de aansprakelijkheid volledig bij BCC.
U hoeft geen afkoopbedrag te accepteren. Schrijf een aangetekende brief naar BCC waarin u BCC volledig aansprakelijk stelt voor het wegmaken van uw koffiemachine. En eis een zelfde of soortgelijk apparaat.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2014 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat de Uneto het maar uitvechten met Bcc tenminste als vraagsteller het geschil ook bij de Uneto aanhangig maakt. De uitkomst zal zijn dat Bcc bij verlies de restwaarde minus de beraamde reparatiekosten (want de koffiemachine is kapot) uit zal keren. Het grootste probleem in deze is dat de koffiemachine al ruim buiten de garantie valt, stel dat vraagsteller voorstelt een andere koffiemachine bij Bcc af te nemen dan komen vraagsteller en Bcc er samen wel uit. Beide partijen een beetje water bij de wijn doen is m.i. de beste optie in deze.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2014 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

BCC? al zou het de laatste winkel zijn waar ze nog apparatuur verkopen maar ook mij zullen ze daar niet meer zien.
"High service" betekend niet meer dan "U MOET EXTRA GARANTIE ER BIJ KOPEN" en wil je gebruik maken van deze "Garantie" wat eigenlijk een verzekering blijkt te zijn dan moet je wel eerst zelf de kosten betalen die je dan na zo drie weken op je rekening krijgt terug gestort.
Wel is het zo dat als het echt niet meer te repareren valt je een andere apparaat er voor terug krijgt maar dat is niet in alle gevallen een nieuwe.
De koop ontbinden is in sommige gevallen dan nog de beste oplossing.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2014 om 08:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens het aansprakelijkheidsrecht heeft u in zo'n geval recht op vergoeding van de dagwaarde. Verzekeraars gaan bij koffieapparaten uit van een afschrijvingstermijn van 12 jaar. Zie hier: http://www.svcnet.nl/handboek2/TL_Tools/4-schade/TL-IN-452_Afschrijvingspercentages.htm
Als uw koffieapparaat 3,5 jaar oud was, dan is de dagwaarde dus:
€300 : 12 = €25 x 8.5 (jaar) = €212,50 minus de (geschatte) kosten van de reparatie.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2014 om 08:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals de link:

ve
door verwijderd - Nov 1, 2014 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bcc voert reparaties uit volgens de voorwaarden van de uneto-vni electro vereniging. Op de site van Bcc staat bij reparatievoorwaarden een link naar die club. Uit de voorwaarden blijkt dat Bcc volledig verantwoordelijk is voor verlies/diefstal van het ter reparatie aangeboden toestel. U heeft overduidelijk een geschil met Bcc dus kunt u met uw klacht bij de Uneto terecht, hoe u dat kunt doen staat ook op de site van Uneto-vni vermeldt.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2014 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf geen ervaring met BCC. Maar ik heb ooit van iemand gehoord die had een apparaat van Siemens bij BCC gekocht. Dit apparaat ging kapot binnen de garantietermijn. En hoe reageerde BCC? Zij moest maar contact opnemen met Siemens. Maar zij had het toch niet bij Siemens gekocht maar bij BCC. "Hoezo "high service?"

ve
door verwijderd - Nov 3, 2014 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dit er echt een voor de Belbus, dit is te zot voor woorden. Wie raakt er nou een apparaat van een klant kwijt! Heb je de aan koopbewijzen nog? Had je nog garantie? Eventueel even langs het juridisch loket?