li
door lindalitjens Dec 11, 2003 om 10:15
Computers & telefonie

Wat moet ik doen?

Ik word al geruime tijd gehackt door dezelfde personen, ze sturen mailtjes naar vrienden en familie in mijn naam. Ze hebben mijn nieuwe e-mailadres weten te achterhalen en hebben daarop bedreigingen geuit. Hotmail doet niks, politie doet niks, niemand doet iets! Wordt er pas iets gedaan als ik in me rug gestoken wordt? Wat moet ik doen!

1114 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft het antwoord zelf al. De politie komt pas in actie als het voor u te laat is. En hotmail komt pas in actie als de FBI verzocht word actie te ondernemen. En dat verzoek komt er pas wanneer het voor u te laat is. Dus een visuele cirkel! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

vreeeeeeeeselijk lijkt me dat. hebt u een goede antivirus?

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt niks aan een antivirus programma op hotmail. Als u een hacker signaleerd in uw privé zaken dan kunt u er een Firewall opzetten die hackers tegen houdt (een gratis goede firewall is te vinden op www.zonelabs.com).
Maar aan een firewall heeft u ook niks als u een email account heeft die zich op het internet bevind en niet op uw eigen pc.
De enige oplossing die ik zie is een nieuwe account aanmaken bij hotmail.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet je welke personen dat zijn?
Probeer eens een hacker te benaderen (wees wel voorzichtig) en pak ze dan terug.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

De hotmail wordt dus gehackt?! Heb je je wachtwoord al 's aangepast?(in iets totaal niet voor de hand liggend) Want 9 van de 10 hotmail wachtwoorden zijn zo simpel. Veel mensen doen het volgende; Het wachtwoord is amsterdam, dus luid de hulpbehoefende vraag; waar woon ik of nog erger wat is de hoofdstad van Nederland. Probeer dit anders te doen, bijvoorbeeld; wachtwoord amsterdam, met als vraag wanneer bloeien TULPEN. Dit is ook simpel; tulpen uit a'dam, maar niet zo voor de hand. Of gewoon; wachtwoord groen, vraag waar woon ik. (of iets dergelijks) Slaat nergens op, maar werkt wel beter. succes

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vind het een hele goede van je, maar zelfs dat heb ik geprobeerd. Heb het adres al verschillende malen teruggekregen van hotmail, en heb wachtwoorden ingevoerd die niet voor de hand liggen zoals: joepiedepoepie en dat soort ongein... Maar nog steeds krijgen ze mijn hotmail gekraakt... Wat ik ook doe... Ben vanmorgen weer naar de politie geweest na een dreigmailtje, maar ze kunnen nog steeds niets doen. Heb zelfs mail terug gehad van hun provider, en die zeggen dus dat ik aangifte moet doen bij de politie... Nu vraag ik je! Maar negeren is dus de beste oplossing zeggen ze... Dat gaan we proberen!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lindalitjens,

Het probleem is dat het gehele Microsoft systeem sterft van de bugs, oftewel gaatjes waar Hackers van gebruik maken. Zo ook bij Hotmail en MSN, voor iemand met een beetje verstand van zaken is het niet moeilijk om gegevens te achterhalen, maar vaak is het ook de PC van de gebruiker zelf die voor de problemen zorgt, want alle gegevens staan daar op, alle inlog gegevens omdat mensen deze laten bewaren, maar geen goede Firewall hebben. Hebt u een Firewall, en is die optimaal ingesteld, persoonlijk raad ik mensen aan om Norton aan te schaffen een combinatie van de antivirus en de security werken fenomenaal. Mijn PC is daarmee onzichtbaar voor hackers en ik kan voor elke site en programma aangeven wat wel en wat niet mag. Kost natuurlijk wel geld, maar dan heb je ook het eertse jaar automatisch alle updates. Jaarlijks te verlengen voor een schappelijk bedrag. Test ook eens uw systeem bij www.grc.com, deze site geeft u de mogelijkheid om uw systeem te testen op veiligheid. Ook Symantec (www.symantec.nl) de leverancier van Norton, heeft die mogelijkheid.
en na instyallatie en afscherming, Hotmail nogmaalswijzigen of gewoon wegdoen. Probeer eens Freemail

succes gewenst door the insider

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Nou NOu wat the insider zegt sorry hoor.
Maar nu moet ik toch effe reageren.
Als ik windowsXP vergelijk met andere producten zoals Linux ben ik effe blij dat ik een windowsproduct heb.
Let wel ik spreek hier uit mijn 8 jarige ervaring met klanten aan de helpdesk.
OK OK Ieder besturingssysteem heeft zo zijn nukken maar het hoofddoel is toch mensen te helpen ondanks zogenaamde BUGS?
Nou ik heb misschien dan ook een goeie oplossing.
Om je PC op het netwerk niet te laten zien doe het volgende.
KLIK MET DE RECHTERMUIS OP JE INBELVERBINDING EN KIES VOOR eigenschappen.
Selecteer het TCP/IP Protocol en kies dan weer voor eigenschappen.
Vervolgens klik je in het Tabblad ALGEMEEN op geavanceerd.
Kies dan voor het Tab Blad Wins en activeer het rondje Netbios via TCP/IP uitschakelen.
Je bent dan niet meer te zien in ieder geval.
Schakel ook bij de eigenschappen van je verbinding onder het Tabblad geavanceerd de Firewall in als je windowsXP hebt.
In alle andere gevallen volstaat ook zonelabs te installeren gratis te downloaden op http://www.zonelabs.com.
Zo zie je maar weer waar een wil is is een weg

LJ
Je kunt ook nog als je wilt de DNS adressen van de server handmatig invoeren maar dit is slechts een optie

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat is het meest voorkomend bij hotmail. jongelui maken een sport van dat hacken en het is kinderlijk eenvoudig.
wat ik je aanraad is het volfgende te doen.
maak van je emiladres een zogenaamd paspoort (dus geen nieuwe hotmail) een paswoord kun je aanmaken en neem niet je hoofdpaswoord van dat emailadres maar een ander. het is even zoeken maar je kan het beste dat doen bij http://www.passport.net/Consumer/Default.asp?lc=1043. hier kun je een normaal emailadres tot paspoort bombarderen.
bij overschakelen naar een andere provider kun je bovenstaand emailadres altijd gebruiken als paspoort. dus geen hotmai of andere ongein meer. en NIET TE HACKEN
suc6
mvg wim