ho
door hofstedeling Feb 24, 2015 om 20:37
Huishouden & energie

Wat moet ik doen? Henschoten&Zonen neemt mij in de maling!

Beste lezer,

Op 13 januari 2015 heb ik via het internet bij Henschoten&Zonen een bed gekocht voor 349,- (inclusief bezorgkosten). De betaling is succesvol via iDeal verlopen. De vermelde levertijd bedroeg 2-4 weken. Tot op heden heb ik echter nog niets ontvangen. Een week nadat de termijn van 4 was verstreken probeerde ik nu maar eens contact op te nemen met een medewerker om informatie te verkrijgen.

Het is werkelijk een hels avontuur geweest om überhaupt iemand aan de lijn te krijgen van deze zogeheten ''klantenservice''. Na tientallen keren tevergeefs een servicenummer te hebben gebeld, kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn en deze vertelde mij dat ze een verkeerde levering hadden gekregen en dat het bed zondag 22 februari of maandag 23 februari binnen zou komen en dat er telefonisch contact met mij op zou worden genomen omtrent het maken van een afspraak voor de bezorging van het product. Als compensatie voor het ongemak zou ik twee gratis hoofdkussens ontvangen. (Leuk, maar overbodig - ik ben immers niet uit op gratis nevenproducten, maar de nakoming van de prestatie)

Nu is het woensdag 23 februari en heb ik wederom NIETS gehoord van Henschooten&Zonen. Gisteren heb ik letterlijk de hele dinsdag getracht iemand te bereiken op het servicenummer in kwestie, maar er wordt gewoonweg niet opgenomen of er is überhaupt geen kiestoon. Ook wordt er niet gereageerd op mijn mail, waarin ik informatie eis omtrent de stand van zaken, alvorens ik een ingebrekestelling stuur naar het bedrijf om verdere stappen te ondernemen.

Het vereist weinig verdere uitleg om in te zien dat ik hier als consument op een walgelijke wijze word behandeld en dat dit buiten alle kaders van de wet en de maatschappelijke betamelijkheid valt.

N.a.v. de hierboven geschetste informatie, luidt derhalve mijn brandende vraag:
Wat moet ik nu doen?! Voordat ik er een juridisch schouwspel van ga maken, wil ik weten of er een eenvoudigere oplossing is. Zijn er meerdere mensen die dit soort vergelijkbare problemen ondervonden hebben met Henschoten&Zonen of een ander soortgelijk bedrijf?

Bij voorbaat dank ik u van harte voor de informatie!

Met vriendelijke groet,

M.Z

2180 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2015 om 20:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hofstedeling,

Lees de info hier.

Suc6

aurora1
door aurora1 - Feb 25, 2015 om 00:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U bent de enige niet, klk hier en lees ook klik hier.

vr1944
door vr1944 - Feb 25, 2015 om 14:48
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het lijkt erop dat het bedrijf failliet dus. Dus ziet het er niet goed uit voor .je

=aurora1 schreef op woensdag 25 feb 2015, 00:55: U bent de enige niet, klk hier en lees ook klik hier.

hutch
door hutch - Jul 30, 2015 om 14:21
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Op 28 juli 2015 is Henschoten B.V. (handeld onder de naam: Henschoten en Zonen internationale faillissementen) -zelf- failliet verklaard.