jo
door johan-huissie Sep 6, 2014 om 10:20
Vrije tijd & tuin

Wat te doen?

Goedemorgen,

Ik heb bij http://www.internet-bikes.com/ 2 fietsshirts besteld ongeveer een anderhalve maand geleden. Shirts waren niet goed en heb ik retour gestuurd. Daarna heel wat mails heen en weer dat hun het niet ontvangen hadden enzo, en opeens hadden ze het wel. Later moest ik weer een retour formulier sturen en die hadden ze ook niet ontvangen kon ik er weer 1 doen. Nu ongeveer een maand verder ben ik bezig om me 38 euro terug te krijgen. Ze weigeren dit gewoon terug te storten. Ze stelen nu mijn geld!!

Wat moet ik en kan ik hieraan doen??

604 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2014 om 10:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo johan-huissie,

Lees even wat Consuwijzer hier over schrijft.
Klik hier.
Naar beneden scrollen voor Voorbeeldbrief 'Webwinkel betaalt geld niet terug'.

Suc6

zoekster
door zoekster - Sep 6, 2014 om 10:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Stuur ze een mail met dat als de terugbetaling niet komende week bij u binnen is, u een klacht gaat indienen bij thuiswinkel keurmerk, daar zijn ze bij aangesloten. Noem voor de zekerheid nog even uw klantnummer, ordernummer en bankrekeningnummer.
Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen 7 dagen.

Ik ga er hierbij vanuit dat u bewijs hebt dat i.b. de shirts heeft ontvangen, dat ze dat per mail hebben toegegeven.

jo
door johan-huissie - Sep 6, 2014 om 10:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ok ga ik doen bedankt!

jo
door johan-huissie - Sep 6, 2014 om 10:55
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga zeker een klacht indienen. Heb net ook aangifte gedaan bij de politie vanwege oplichting via het internet. Ik heb alle mails nog en zelfs een mail dat hun tot betaling overgaan. Maar nog steeds niks. Ze reageren nu zelfs niet op mijn mails meer.

zoekster
door zoekster - Sep 6, 2014 om 11:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit valt niet onder oplichting, ook al voelt het wel zo. Oplichting komt pas in het spel als u niets of een baksteen krijgt toegestuurd, het bedrijf blijkt niet te bestaan, de namen van de eigenaar is fictief. Dan valt het onder het strafrecht.

Dit is een niet nakomen van de terugbetalingsverplichting en dat valt onder civiel recht (burgerlijk recht), daarom moet u ook de druk opvoeren via andere kanalen.

jo
door johan-huissie - Sep 6, 2014 om 11:11
5 Antwoorden / 1 Vragen

Duidelijk!! Maar had het toch al inmiddels gedaan. Andere kanalen zijn bijvoorbeeld thuiswinkel keurmerk enzovoort? Weet u wie mij hier nog meer bij kan helpen?

diumenge
door diumenge - Sep 6, 2014 om 11:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Stuur ze een mail of bericht dat ze hier op het Kassa forum staan, wellicht reageren ze dan wel.

jo
door johan-huissie - Sep 6, 2014 om 11:28
5 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet te geloven! Ik heb een mail van ze gehad waarin staat dat de terugbetaling is geagendeerd op 12 september.

Nu willen ze dat ik alle negatieve berichten van social media ga verwijderen ander gaan hun aangifte doen vanwege laster. Ze zeggen dat ze 30 dagen terugbetalingsrecht hebben, die zijn inmiddels wel verstreken. We wachten het weer af.

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2014 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laten ze maar lekker aangifte doen. De terubetalingstermijn is nu trouwens 14 dagen.

En dan: geagendeerd voor12 september? Wat een poeha. Slecht bedrijf. Nooit meer iets kopen dus.

jo
door johan-huissie - Sep 6, 2014 om 11:52
5 Antwoorden / 1 Vragen

inderdaad!!