ma
door mariska01 Mar 25, 2015 om 13:44
Elektronica & tv

Wat te doen

Een Dit is TV kastje in december besteld. In verband met het niet functioneren van het kastje deze retour verzonden.
Dit pas 29 januari daar dit is tv erg slecht bereikbaar is.
Uiteindelijk niks gehoord en 3 in gebrekestelling brieven aangetekend gestuurd. Met in de laatste een ontbinding van de koop. En het verzoek mij geld terug te storten. Hier ook geen reactie op. Uiteindelijk via Facebook Messenger contact met ze weten te krijgen. Nu gaan ze niet in op mijn verzoek omdat ze waarschijnlijk niet snappen dat ik volledig in mijn recht sta wat betreft de ontbinding van de koop. Ze sturen nu weer een nieuw kastje op. Wat hiermee te doen? Ik hoef dat kastje namelijk niet meer. Ben er helemaal klaar mee. Maar wanneer ik naar een reactie vraag, krijg ik die niet of ze verwijzen me door naar de site om via die procedure contact te houden . Wat ik overigens al vaker geprobeerd heb en ik hier uiteindelijk ook geen reactie op ontvang.
Ik wil graag weten wat nu te doen. En zou graag mijn verhaal in de media gooien. Iemand tips?

405 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Mar 25, 2015 om 14:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo mariska01,

Je hebt het kastje niet binnen de gestelde periode teruggestuurd.
Je was er niet tevreden over- kastje werkte niet goed - en hebt nu een nieuw kastje gekregen.
Dan hebben ze m.i. dus correct gehandeld.

Maar je zou je verhaal op klachtenkompas.nl kunnen zetten.

ma
door mariska01 - Mar 25, 2015 om 15:31
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nee dit was hun oplossing dat ik het retour kon sturen en een nieuw kastje zou krijgen. Zij blijven uit met een reactie op mijn retour. In hun voorwaarden staat dat er binnen twee weken een retour zou zijn. Zij komen zelf hun voorwaarden niet na. Daarom heb in die in gebreke stelling brieven gestuurd.

edrick3
door edrick3 - Mar 25, 2015 om 15:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@mariska01,

Dan had ik het verkeerd begrepen: je hebt dat nieuwe kastje dus nog steeds niet ontvangen.

Hier nog een voorbeeldbrief.

Of deze is wellicht nog beter.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

el-zorro
el-zorro - Apr 24, 2024 om 21:38
Geldzaken & recht

Coulance regeling

Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.     Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp   Veelvoorkomende problemen met de distributieriem        Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bij hij of zij ... Lees meer

Ro
Rob Vera - Mar 9, 2024 om 18:14
Computers & telefonie

Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?

Beste Kassa,

nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.  Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden. 
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).  In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer