ct
door ctrking Sep 6, 2015 om 19:58
Auto & vervoer

Wat te doen als je je geld niet terug krijgt van een webshop.

Hoi,

op 11-8-2015 een onderdeel (raam schakelaar Nissan note) besteld via de onderdelenlijn bij deijne.nl. 2 dagen later het pakket in huis met het verkeerde onderdeel.. was een Kia raamschakelaar met een label van de Nissan. afijn.. onderdeel retour gezonden en zou een het goede onderdeel opgestuurd krijgen. na een paar dagen e-mailen bleek dat ze het verkeerde onderdeel retour ontvangen hebben, maar het juiste onderdeel niet meer op voorraad!.
hierna telefonisch en via email overeen gekomen dat het geld retour zou komen.. nu bijna een maand verder heb ik nog steeds niks.. alleen loze beloftes. het gaat maar om 65 euro maar het zit me toch dwars. wat kan ik doen tegen zo een bedrijf? en hoe kan ik mijn geld terug krijgen? ik heb al een mail gestuurd naar de onderdelenlijn maar geen reactie ontvangen.

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

16974 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2015 om 20:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ctrking,

Stuur een brief: klik hier.

Suc6

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2015 om 20:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De algemene voorwaarden zijn ook niet echt up-to-date.

zoekster
door zoekster - Sep 7, 2015 om 13:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U zou nog kunnen dreigen met een klacht indienen bij de ACM.
Dat gaat via consuwijzer

klik HIER

Geef ze per mail 5 dagen de tijd en vermeldt dat als er dan nog geen geld op uw rekening staat dat u dan een klacht indient bij de ACM.

vrijmark
door vrijmark - Sep 7, 2015 om 14:13
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had bij 1 2 3 inkt een resetter voor inktpatronen besteld , na diverse telefonische informatie volgens de medewerker zou het werken maar dus niet na veel problemen kreeg ik het aankoopbedrag terug maar moest bijna€11,- zelf betalen

ja
door jaapsplit - Sep 7, 2015 om 14:45
4 Antwoorden / 1 Vragen

Mail sturen met dreiging van aangifte wegens verduistering, heb ik ook een keer gedaan bij zo'n bedrijf. , werkte bij mij bijzonder snel

audb
door audb - Sep 7, 2015 om 17:28
1668 Antwoorden / 5 Vragen

http://klachtencompas.nl/ (mocht de link het weer eens niet doen.
Daar uw klacht bekend maken en ook het bedrijf een brief sturen dat u uw geld plus de verzendkosten terug eist.
Een webshop is namelijk verplicht om binnen 3 weken het geld incl. de verzendkosten terug te storten.
Het is hun fout dat de verkeerde onderdeel is toe gezonden waardoor u recht hebt op terug betaling van alle verzendkosten.
Ps. bellen kan natuurlijk ook.

audb
door audb - Sep 7, 2015 om 17:29
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Moet http://www.klachtenkompas.nl/ zijn excuses.

edrick3
door edrick3 - Sep 7, 2015 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....http://www.klachtenkompas.nl.......
Klik hier.

labren
door labren - Sep 24, 2015 om 00:32
862 Antwoorden / 0 Vragen

kan je het niet storneren via je eigen bank

labren
door labren - Sep 24, 2015 om 00:33
862 Antwoorden / 0 Vragen

als je het tenminste via de bank betaalt heb !!!

edrick3
door edrick3 - Sep 24, 2015 om 12:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@labren,

Weer eens gezwam!
Je kunt een gedane betaling niet storneren.
Je kunt alleen een onterechte incasso terugboeken.

ct
door ctrking - Sep 24, 2015 om 12:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Allen, hartelijk voor jullie reacties.
Heb een gedeelte terug gekregen dankzij jullie hulp.

Ze zijn voor het gemak de verzendkosten maar even vergeten terug te storten masr het grootste gedeelte heb ik nu.

Nogmaals dank voor jullie hulp

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2015 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dus ook een shop due op de lijst kan van shops waar men niets moet bestellen, omdat ze de boel flessen.

edrick3
door edrick3 - Sep 24, 2015 om 17:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ctrking schreef op donderdag 24 sep 2015, 12:48]

Ze zijn voor het gemak de verzendkosten maar even vergeten terug te storten maar het grootste gedeelte heb ik nu.

Daar zou ik ze dan toch nog eens op wijzen. Zijn ze wél verplicht.

Maar gelukkig je aankoopbedrag al terug. Beter iets dan niets.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

labren
door labren - Sep 27, 2015 om 01:34
862 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 24 sep 2015, 12:18]@labren,

Weer eens gezwam!
Je kunt een gedane betaling niet storneren.
Je kunt alleen een onterechte incasso terugboeken.

je kan alles wat je overstort gewoon weer storneren !!!! welke bank heb jij ???? zou dan maar snel een goeie nemen !!!!

labren
door labren - Sep 27, 2015 om 01:36
862 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 24 sep 2015, 12:18]@labren,

Weer eens gezwam!
Je kunt een gedane betaling niet storneren.
Je kunt alleen een onterechte incasso terugboeken.

binnen 14 dagen vergat ik even te vermelden !!!!!

door 1953 - Sep 27, 2015 om 04:45
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Een aanmaningsbrief, aangetekend, met minimaal € 40,00 extra kosten zenden aan debiteur, daarna dan het incassotraject starten bij geen of onvolledige betaling en desnoods de kantonrechter om vonnis, uitvoerbaar bij voorraad, te verwezenlijken.

Alle buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten komen ten laste van debiteur.

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2015 om 11:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@labren,

OT
.....je kan alles wat je overstort gewoon weer storneren !!.....
overstort???
Onzin!

....binnen 14 dagen vergat ik even te vermelden !....
Klets!
ALS er al sprake is van storneren van een onterechte incasso dan heb je daar 56 dagen de tijd voor.