kk
door kkroon Aug 14, 2014 om 14:05
Voeding & gezondheid

Wat te doen met onterecht incassoverzoek Courlux via Alektum ?

Dag

Wij hebben een incasso bericht van Alektum ontvangen van 43,93 voor scheermesjes die wij zouden hebben ontvangen en die we nog steeds periodiek zouden ontvangen. (ter waarde van 3,90). We hebben echter niets ontvangen. Ik kom op jullie site soortgelijke klachten tegen van mensen die niks hebben ontvangen. het incasso bureau heb ik gebeld en zegt dat er een levering in maart (?) is gedaan en dat zijn alleen incasseren. Wat is wijsheid ? Deze incasso van het bureau Alektum negeren en Courlux International vragen om bewijs en eventueel abonnement opzeggen ? Of is het wijsheid hier uberhaupt niet op in te gaan ?

5595 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2014 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u zeker weet geen abonnement te zijn aangegaan, moet u uiteraard ook niets opzeggen. Met opzeggen erkent u een abonnement te hebben.

Bericht die incassoboer dat u geen klant bent van Courlux dus dat u niets aan hen gaat betalen. Dat u van verdere aanmaningen verschoond wenst te blijven en dat u een rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet.

Doe dat per mail en NIET ondertekenen. Verstrek ook geen verdere gegevens of informatie. Niet gaan bellen, want dan hebben zij uw nummer en wordt u ook nog telefonisch lastig gevallen.

gerbera
door gerbera - Aug 14, 2014 om 17:00
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk even hier u bent niet de enige.

klik

jpm
door jpm - Aug 15, 2014 om 11:19
820 Antwoorden / 28 Vragen

U hebt het eigenlijk over het niet ontvangen van de mesjes. Bovendien praat u over het opzeggen van het abonnement. Dan moet de conclusie zijn dat u wel een abonnement hebt, maar dat u niet wilt betalen omdat u niets ontvangen hebt. Ik zou als ik u was maar gewoon dat abonnement opzeggen met als reden dat Courlux zich niet aan de verplichting tot levering heeft gehouden. Daarmee schuift u de bewijslast bij Courlux in de schoenen. Op verzoekens tot betaling zou ik dan niet eens meer reageren, u heeft immers niets ontvangen.

mo
door mof - Aug 15, 2014 om 11:27
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt het incasso bedrijf vragen aan te tonen dat zij opdracht hebben gekregen de incasso uit te voeren.
Dat zijn ze verplicht. Een bonafide incasso bureau geeft gehoor aan zo'n verzoek.

Darna kunt u vragen of ze bewijs willen overleggen waaruit blijkt dat u de bestelling hebt geplaatst en hebt ontvangen.

U kunt natuurlijk ook gewoon zeggen dat u niets besteld hebt, en dat u niet met een incassobureau in conclaaf gaat omdat zij worden ingehuurd door de eiser. Zeg dat ze maar meteen naar de rechter stappen.

Als u niets heeft besteld dan niets opzeggen van abonnementen en niets betalen. Wel minstens een keer reageren op het incassobureau, aangetekend zodat u later kunt aantonen dat u uw verantwoordelijkheid hebt genomen.
Zij eisen, zij moeten duidelijk maken dat u moet betalen. Niet andersom.

audb
door audb - Aug 15, 2014 om 11:29
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Laat hun maar aantonen dat u het wel hebt ontvangen en laten we eens helderziend doen ik zie de letter "D" ohh ik zie nu het hele woord "Dat kunnen we niet wel kunnen we de verzendlijst overleggen"
Maar u had wel direct moeten reageren dat u niets hebt ontvangen.
Maar als u geen bevestiging van het bedrijf heeft gekregen dat u de scheermesjes gaat krijgen dan staan ze zeer zwak.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 15, 2014 om 11:37
2189 Antwoorden / 14 Vragen

1 set kan zoekraken of verkeerd bezorgd worden...

Maar vervolg ook?
Of woon je in bepaalde buurt waar veel bij buren word geleverd door onbetrouwbare pakket bezorgers?

Als je niets ontving dan niets betalen en zij moeten eerst bewijzen dat er werkelijk
op Uw adres door U bestelde goederen zijn geleverd.

Post NL heeft een machine en daar vliegen regelmatig DVD, Scheermesjes en USB sticks en zo uit vandaan...

De lege envelop word weg gegooid en de verzender is verantwoordelijk voor stevige verpakking/envelop bij brieven met een bobbel....

Zij maken de keuze door wie op welke manier het bezorgd gaat worden en de verpakking en beide kunnen een fout veroorzaken.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 15, 2014 om 14:59
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb op de site van Courlux gekeken, en hun voorwaarden gesjekt.
Kennismakingszending : alleen 3.90 portokosten.
Vervolgzendingen, om de 3 maanden ; 11.90 + 3.90 porto.
En niet 3.90 zoals vraagsteller schrijft, maar elke 3 maanden 15.80 euro.
Vraagsteller heeft een abo, want je moet je gegevens invullen voor het zgn lidmaatschap.
Waarom vraagsteller hier klaagt is mij niet duidelijk.
U bent een overeenkomst aangegaan met Courlux, dat u de goederen niet ontvangt is dus een zaak tussen u, en Courlux.
U kunt het incassobureau melden dat u nimmer iets hebt ontvangen.
En ik zou bij Courlux maar melden dat u het 'lidmaatschap' opzegt.
Want zolang u niet opzegt ontvangt u iedere 3 maanden wel of niet scheermesjes.
Voor 15.80 euro.

haarp
door haarp - Aug 15, 2014 om 17:02
514 Antwoorden / 62 Vragen

Stuur onderstaande tekst per mail naar het bedrijf Courlux en het incasso bureau. U hoeft verder niets meer te doen.

Vul de datums en de productnaam in.

Geachte heer, mevrouw,

Op DATUM heb ik bij u een PRODUCTNAAM besteld.
Echter tot op de dag van vandaag heb ik het product niet ontvangen. Daarom vraag ik u, mij aan te tonen wanneer en op welke wijze u het product naar mij heeft verzonden. Tevens wil ik geen producten meer van U ontvangen.

Zolang ik het pakketje niet heb ontvangen, kan ik niet retourneren en zal ik ook de factuur van DATUM niet betalen.

Graag hoor ik zo spoedig mogelijk van u.

Met vriendelijke groet,

pe
door peterkeller - Aug 15, 2014 om 17:28
66 Antwoorden / 0 Vragen

Naast de eerdere argumenten zou u ook kunnen dreigen met ontbinding van de overeenkomst door wanprestatie door de rechter. Een overeenkomst dient te goede trouw ten uitvoer gebracht te worden. Het gaat immers niet goed met leveren wat je niet besteld hebt.

Onderstaande links kunnen u misschien op weg helpen. Het is misschien wel wat hoog van de toren blazen, maar het is wel de aangewezen weg en het zijn wel gereedschappen die je op weg helpen.

http://www.atmadvocaten.nl/5334/contractenrecht/ontbinding-overeenkomst-wanprestatie-ontbinding-van-een-overeenkomst-wanprestatie/

http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/62017-wanprestatie-de-ontbinding.html