mi
door missmirjam Jul 17, 2014 om 07:13
Auto & vervoer

Wat te doen tegen oplichting via internet

Beste Lezer,
Ik heb op 10 juli 2014 een gezocht advertentie op marktplaats gezet voor de voorschermen van een Audi A4 bouwjaar 2011 - 2014. Diezelfde middag werd ik gecontacteerd door een persoon welke zich noemde als Marco. Echter zijn wij er inmiddels achter dat deze Marco in het echt Remco heet. Remco zal ik in de rest van mijn verhaal als dader benoemen. Hij contacteerde mij met het nummer 0619502529 op mijn 06 nummer te kennen gevende over twee zijschermen/voorschermen van een Audi A4 bouwjaar 2012 te beschikken. De dader gaf aan de onderdelen te kunnen leveren voor een totaalbedrag ad 175 euro inclusief verzenden. Ik heb telefonisch contact gehad op 10 juli 2014 en tevens mailcontact waarin hij het volgende bankrekeningnummer gaf. NL33INGB0793393272 t.n.v. M Marijanan, echter was hier geen naamcontrole op. De onderdelen zouden vrijdag geleverd kunnen worden als het bedrag voor drie uur was overgemaakt, wat ook netjes is gebeurd.
Echter zijn de onderdelen nooit op vrijdag 11 juli op hun eindbestemming aangekomen en hebben wij ook geen track en trace code mogen ontvangen. Dit vonden wij erg vreemd dus mijn vriend heeft de dader nog telefonisch gecontacteerd op 11 juli rond 20:00, hierin gaf de dader aan de onderdelen die ochtend pas te hebben verzonden en wij de onderdelen zaterdag konden verwachten. Wel zou hij op aandringen van mijn vriend met een passende oplossing komen om ons tenminste vijfentwintig euro tegemoet te komen in de gemaakte kosten i.v.m. spoed zending. Per mail zou hij dit voor zaterdag bevestigen, wat echter niet is gebeurd. Ook zaterdag 12 juli hebben de spullen op zich laten wachten en is er niets geleverd. Opnieuw probeerde mijn vriend de dader een telefonisch te bereiken, waarna de dader mijn vriend aan de lijn kreeg en gelijk na zijn introductie van zmijn vriend zijn naar de dader ophing, waarna mijn vriend telkens weggedrukt werd en na enkele keren is de simkaart uit de mobiel van de dader verwijderd en werd het nummer dat je belde doorgeschakeld naar een ander nummer waarna dat nummer onbereikbaar was. Vervolgens werd dit nummer weer teruggeschakeld naar het nummer dat je origineel belde.
Ten slotte is er een mail en een sms naar de dader gestuurd betreffende het uit handen geven van deze zaak en is geƫist de onderdelen alsnog volgens afspraak te leveren of het geld en de gemaakte kosten te retourneren. Hier heeft de dader tevens geen reactie op gegeven.
De mail vanwaar is gestuurd betreft remco1964@hotmail.com, de bankgegevens zijn NL33INGB0793393272 t.n.v. M Marijanan, zijn marktplaats account is Marco en Remco. Daarnaast gaf hij in het gesprek aan in Hoogkerk te wonen vlakbij Groningen terwijl op internet te vinden is dat hij een aantal advertenties heeft omstreke Vlissingen aldus Zeeland.

Mijn vraag hierbij is of er reeds andere gedupeerden zijn van deze personen welke zich op marktplaats Marco en Remco noemen en wat ik het beste kan ondernemen. Ik heb reeds aangifte bij de politie gedaan.

768 4 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 17, 2014 om 07:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ja die zijn er, maar neem aan dat je zelf de pagina op opgeletopinternet.nl al gevonden hebt.

mi
door missmirjam - Jul 17, 2014 om 07:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 17 jul 2014, 07:44]Ja die zijn er, maar neem aan dat je zelf de pagina op opgeletopinternet.nl al gevonden hebt.

Die heb ik inderdaad al gevonden, ik vroeg mij alleen af of er van deze personen nog meer gedupeerden zijn?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 17, 2014 om 07:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Die zullen er zeker zijn en in de toekomst zal dit aantal vast nog toenemen.

zoekster
door zoekster - Jul 17, 2014 om 09:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het schijnt inderdaad een beruchte oplichter te zijn.

klik HIER

Het blijft me verbazen, het gemak waarmee mensen flinke bedragen aan wildvreemden op marktplaats overmaken.