kv
door kvang Dec 8, 2014 om 19:00
Computers & telefonie

Wat zijn mijn rechten?

Ik heb in september een hp laptop bij de bcc gekocht. Al vrij snel bleek dat de laptop niet goed functioneerde. Ik ben terug gegaan met deze laptop naar de verkoper; BCC, en zij hebben hem voor reparatie terug gestuurd. Na reparatie (en vervanging van de harde schijf) bleek dat het probleem niet opgelost was. Dit alles binnen de garantie periode. Nu heeft de BCC de laptop weer terug gestuurd voor reparatie en heb ik dus sinds september geen laptop. Ik had zelf gedacht dat, aangezien ik een laptop bij de BCC heb gekocht, dit het probleem van de BCC zou zijn en ik niet een half jaar zou moeten wachten op een werkende laptop hoe zit dit precies?!

681 7 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Dec 8, 2014 om 20:08
2796 Antwoorden / 0 Vragen

In de wet staat niet precies hoe lang een reparatie mag duren schrijft ConsuWijzer.
Quote:

In de wet staat niet precies hoe lang een reparatie mag duren. Laat u een product repareren omdat het een ondeugdelijk product is? Dan mag u verwachten dat u het product binnen een redelijke tijd weer terugkrijgt. Wat een redelijke tijd is, kan per product verschillend zijn. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.

Hebt u met de verkoper niets afgesproken over hoe lang de reparatie duurt? Dan zult u de verkoper nog een kans moeten geven om het product voor een bepaalde datum te repareren. Heeft de verkoper uw product voor die datum niet gerepareerd? Dan kunt u in veel gevallen de koopovereenkomst ontbinden. Dit betekent dat u het product terug kunt geven aan de verkoper en dat u recht hebt op uw geld terug.

Bron, klik-> Hier

Maar CosuWijzer schrijft óók, en dat is meer van toepassing op jouw geval:
Quote:

Hoe vaak mag de verkoper repareren of vervangen voordat ik mijn geld terug mag vragen?

Is uw product buiten uw schuld kapot gegaan? Dan moet de verkoper het gebrek gratis binnen een bepaalde tijd en zonder ernstige overlast voor u oplossen. In de wet staat niet precies hoe vaak de verkoper hetzelfde product mag repareren of vervangen. Dit kan namelijk afhangen van omstandigheden, zoals:

het soort product
hoeveel overlast u hebt; is dat beperkt, bijvoorbeeld door een leenproduct?

De verkoper moet er met de reparatie of vervanging in ieder geval ook voor zorgen dat u het product weer goed kunt gebruiken. Lukt dit niet meteen en is het product na een tijd weer kapot? Dan kan het redelijk zijn dat u de verkoper nog een keer de kans geeft om het product te repareren of te vervangen. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief.

Lukt het ook dan niet om een goede oplossing te bieden? En heeft de verkoper alleen nog maar geprobeerd uw product te repareren? Dan kunt u eventueel een nieuw product eisen, maar u mag ook de overeenkomst ontbinden. Heeft de verkoper het product ook al een keer vervangen? Dan kunt u ook de overeenkomst ontbinden. Ontbinding van de overeenkomst betekent dat u de overeenkomst ongedaan maakt. De verkoper krijgt het product terug en u hebt recht op uw geld terug. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.

Voorbeeldbrieven en tekst, klik -> Hier

gompy2
door gompy2 - Dec 8, 2014 om 20:22
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Wil het binnen de tijd die je gesteld hebt nog niet vlotten, en ik vrees dat het daar op uit gaat draaien bij BCC, dan kun je wat meer druk zetten door je klacht op klachtensite's te zetten.

Klik-> De grootste klachtensite van Nederland
en
Klik-> Klachtenkompas

En zoek op die klachtensite's maar eens op BCC

edrick3
door edrick3 - Dec 8, 2014 om 20:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.... en ik niet een half jaar zou moeten wachten op een werkende laptop hoe zit dit precies?!.....
Overdrijven is ook een kunst. ;-)

..... sinds september geen laptop......

-oktober - november - december ......

gerbera
door gerbera - Dec 8, 2014 om 22:40
7361 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 8 dec 2014, 20:31].... en ik niet een half jaar zou moeten wachten op een werkende laptop hoe zit dit precies?!.....
Overdrijven is ook een kunst. ;-)

..... sinds september geen laptop......

-oktober - november - december ...... September ingeleverd, december terug. december weer ingeleverd dus als ik het verhaal goed volg zou het dus best een half jaar kunnen worden voordat er een goed werkende laptop geleverd wordt. Kwalijk dat er na de reparatie niet ff getest wordt of alles goed werkt. Maar ja dat heb je met dat soort zaken die hebben een eigen reparatiedienst waarbij de monteur het ene moment een laptop en weer later een koffieapparaat hesteld.

kv
door kvang - Dec 8, 2014 om 23:44
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerbera schreef op maandag 8 dec 2014, 22:40][quote=edrick3 schreef op maandag 8 dec 2014, 20:31].... en ik niet een half jaar zou moeten wachten op een werkende laptop hoe zit dit precies?!.....
Overdrijven is ook een kunst. ;-)

..... sinds september geen laptop......

-oktober - november - december ...... September ingeleverd, december terug. december weer ingeleverd dus als ik het verhaal goed volg zou het dus best een half jaar kunnen worden voordat er een goed werkende laptop geleverd wordt. Kwalijk dat er na de reparatie niet ff getest wordt of alles goed werkt. Maar ja dat heb je met dat soort zaken die hebben een eigen reparatiedienst waarbij de monteur het ene moment een laptop en weer later een koffieapparaat hesteld.

Ik ben inderdaad bang dat het op een half jaar uit gaat draaien. Laten we niet vergeten dat we nu de ketst periode ingaan dus ik ben er bang voor. Overigens is de laptop, ook bij de eerste reparatie, naar hp zelf verstuurd.

kv
door kvang - Dec 8, 2014 om 23:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerbera schreef op maandag 8 dec 2014, 22:40][quote=edrick3 schreef op maandag 8 dec 2014, 20:31].... en ik niet een half jaar zou moeten wachten op een werkende laptop hoe zit dit precies?!.....
Overdrijven is ook een kunst. ;-)

..... sinds september geen laptop......

-oktober - november - december ...... September ingeleverd, december terug. december weer ingeleverd dus als ik het verhaal goed volg zou het dus best een half jaar kunnen worden voordat er een goed werkende laptop geleverd wordt. Kwalijk dat er na de reparatie niet ff getest wordt of alles goed werkt. Maar ja dat heb je met dat soort zaken die hebben een eigen reparatiedienst waarbij de monteur het ene moment een laptop en weer later een koffieapparaat hesteld.

Kerst periode... Oeps! Dat krijg je zonder laptop, moet je het ineens met je telefoontje doen...;)

kv
door kvang - Jan 11, 2015 om 08:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

Kleine update, hij is 9 januari terug gekomen van de tweede reparatie en wat schetst de verbazing?... Nog steeds hetzelfde probleem. De harde schijf is vervangen maar computer geeft aan dat deze gecrashed is. Dus maar weer terug naar de bcc, voor de derde keer...