ka
door kampion100 Nov 23, 2015 om 10:56
Voeding & gezondheid

Water bedrijven

Waarom kan men wel kiezen tussen energy bedrijven en niet tussen drinkwater leverings bedrijven.
Is dit nog van deze tijd dat deze bedrijven het monopoly hebben. Zeker als je slechtte service krijg.

807 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

kampion100 schreef op maandag 23 nov 2015, 10:56: . Zeker als je slechtte service krijg.

En over welke slechte service heeft u het dan ??

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi dat er meer mensen zijn die pleiten voor meer marktwerking. Soms denk ik dat ik de enige ben. Het is inderdaad raar dat je geen waterbedrijf kan kiezen. En vooral niet consequent. Er is immers niet echt een verschil tussen watervoorziening en andere nutsvoorzieningen. En als we dan toch bezig zijn is het misschien een goed idee om ook het OV en de post eens echt te privatiseren zodat daar meer marktwerking kan ontstaan.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

U koopt water bij het waterbedrijf en moet daarvoor betalen. Dat is alles. Wat wilt u nog meer? Grijs water, groen water, zeewater, duinwater?

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt uw eigen water oppompen vanuit de grond. U moet nog wel ZELF voor de zuivering zorgen. Ook kunt u regenwater gaan opvangen in een ouderwetse regeton.
De drinkwaterbedrijven zijn NIET onderling verbonden, dit in tegenstelling tot de electriiciteutbedrijven.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen begrip bij rekening wijziging, zoek geraakte brief, automatisch incasso die fout gaat.
Aanmaling bedrag van een rekening dat eigenlijk een voorschot is.
Het gaat om een rekening van 16Euro met een aanmalings kosten van 17.50 Euro, terwijl men nu na telefonische wijziging wel juiste rekening nummer hebben. En optijd hebben gewijzigd voordat de datum van voorschot betaling is verstreken.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kampion100,

Vervelend voor je dat er zaken fout gelopen zijn.
Maar dat is allemaal op te lossen.
Ook al is een bedrag een voorschot dan dient dat toch op tijd betaald te worden.
.....Is dit nog van deze tijd dat deze bedrijven het monopoly hebben.....
Ja. Wees blij dat we hier schoon drinkwater hebben.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me het gevoel van de vraagsteller goed voorstellen, onze waterleverancier heeft bij een zelfgemaakte blunder de flexabiliteit van een stevig gebouwde u bint gegoten in beton. Regel 1: Zij hebben altijd gelijk, regel 2: als blijkt dat ze echt ongelijk hebben treedt regel 1 in werking, zonder discussie.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op maandag 23 nov 2015, 11:26: Mooi dat er meer mensen zijn die pleiten voor meer marktwerking.

Wat heb jij gesnoept?

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op maandag 23 nov 2015, 11:26: Mooi dat er meer mensen zijn die pleiten voor meer marktwerking. Soms denk ik dat ik de enige ben.

Als voorbeeld van een uitstekend geslaagde vorm van marktwerking verwijs ik maar even naar de momenteel weer zeer actuele "zorgverzekeringen", waar schimmigheid en onduidelijkheid over de werkelijke kosten de boventoon voeren.
Of vergis ik mij en is dit een verkeerd voorbeeld ??

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

We kunnen praten over markt werking ja of nee, maar als bedrijven zoals destijds GEB, PTT, en mobile aanbieders etc hun monopoly positie verliezen, ze plotseling wel betere service kunnen geven, als er in de regio geen concurentie op bepaalde vlakken, kunnen ze soms niet laten om dit te laten blijken, met een bepaalde arrogantie.

En schoon drinkwater kunnen andere bedrijven ook maken, misschien zelfs goedkoper en met betere service.
Net zoals je dit bij energie bedrijven kan kiezen, zorg verzekeraar, en of in een normale winkel.
Ook daar kies je beste kwaliteit en service voor de beste prijs.

De drink water levering is 1 van de laatste die nog niet vrij is gegeven dus word misschien wel tijd.

Wat betreft de controlle op deze vrije markt werking, op de belangrijkste levens behoeften zorgverzekering energie en water, vind ik wel dat de overheid kan helpen op de eerlijkheid in deze.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een energie centrale is makkelijker te realiseren dan een water zuiveringsinstallatie die schoon drinkwater oplevert.
Daarnaast heeft elke regio een eigen gesloten systeem. Water kan ook niet eenvoudig vanuit het buitenland worden gehaald (tenzij in een fles).

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja waterzuiverings instalaties staan nu eenmaal in de regio en levert dan ook regionaal. Water van b.v. Groningen aan een inwoner van Maastricht leveren lijkt mij een kostbare zaak en tot nog toe onmogelijk. En ja het is niet leuk als er van alles mis gaat en dan tegen een muur loopt. Maar een volhouder is altijd in staat de muur af te breken, hoe dik die ook is. T'is ff volhouden.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2015 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

kampion100 schreef op maandag 23 nov 2015, 11:41: Geen begrip bij rekening wijziging, zoek geraakte brief, automatisch incasso die fout gaat.
Aanmaling bedrag van een rekening dat eigenlijk een voorschot is.
Het gaat om een rekening van 16Euro met een aanmalings kosten van 17.50 Euro, terwijl men nu na telefonische wijziging wel juiste rekening nummer hebben. En optijd hebben gewijzigd voordat de datum van voorschot betaling is verstreken.

Automatische incassao gaat fout. U bedoelde te zeggen: onvoeldoende saldo.

Dus een herinnering met aanklevende kosten.

En dan een topic optuigen.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2015 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kampion100 schreef op maandag 23 nov 2015, 21:12

Net zoals je dit bij energie bedrijven kan kiezen, zorg verzekeraar, en of in een normale winkel.
Ook daar kies je beste kwaliteit en service voor de beste prijs.

@kampion100,

U maakt, naar mijn idee, een denkfout(je).
Als u uit de wirwar van bijv. de zorgaanbieders, de aangeboden polissen en aanvullende polissen al een keuze heeft kunnen maken, dan gaat u er vanuit de allerbeste polis met de beste voorwaarden, de hoogst mogelijke kwaliteit en een uitmuntende service verlening voor een mooie premie in de wacht te hebben gesleept.
Echter, pas aan het einde van het verzekeringsjaar weet u pas echt of de verzekeraar ook echt aan al uw verwachtingen en zijn beloftes heeft voldaan.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2015 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt gewoon pech, niemand anders dan uw waterleverancier kan u water leveren. U zult uw probleem toch echt moeten uitvechten met deze leverancier, waarbij u niet de kwaliteit van het water mag verwarren met de kwaliteit van serviceverlening.