le
door leo65 Oct 4, 2015 om 19:45
Huishouden & energie

Waterlekkage na watermeter op camping

een lekkage achter de watermeter op onze camping...wie aansprakelijk? iedereen zegt gelijk "de huurder"maar....nu had ik ergens gelezen dat de camping eigenaar verplicht is deze leidingen elke 3 jaar te laten afpersen komt bij dat het opsporen moeilijk is want watermeter ligt niet op mijn kavel maar 50 meter verder! Ik kan echter de uitspraak niet meer terug vinden :( iemand hier ervaring mee of bruikbare tips?

1463 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2015 om 20:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En is er dan 50 meter verder een vijver ontstaan of zo? En wanneer is die lekkage dan ontstaan?

le
door leo65 - Oct 4, 2015 om 22:10
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 4 okt 2015, 20:59]En is er dan 50 meter verder een vijver ontstaan of zo? En wanneer is die lekkage dan ontstaan?

le
door leo65 - Oct 4, 2015 om 22:14
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 4 okt 2015, 20:59]En is er dan 50 meter verder een vijver ontstaan of zo? En wanneer is die lekkage dan ontstaan?

Nou dat is het mooie ervan ...eerst hadden ze het gevonden zeiden ze..(watermeter kapot) maar dat was maar van korte duur ...we verloren 15.000 liter per 4 dagen dus dan denk je dat er ergens wel een caravan zal wegzakken !!

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2015 om 23:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En is er een caravan weggezakt? En wat is nu het probleem? Dat men u die 15 kuub in rekening brengt, of dat de leiding niet gerepareerd wordt?

le
door leo65 - Oct 5, 2015 om 06:47
6 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger als je nou niet kan lezen reageer dan niet ! dan ZOU is niet ER IS een caravan weggezakt...je dwaald af van het probleem en nee het ging niet over die 15 kuub want lees...dat was in 4 dagen dus totaal veel meer...alleen mensen reageren die serieus zijn aub.

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2015 om 09:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Goed, geen caravan aan het drijven ;-). Maar wat is dan nu het probleem? De reparatie of het verbruik?

aurora1
door aurora1 - Oct 5, 2015 om 15:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mij is het ook niet duidelijk. Wat wilt u precies weten?
Wat voor uitspraak bedoelt u?
Misschien kunt u wat beter uitleggen wat er precies aan de hand is?

le
door leo65 - Oct 5, 2015 om 16:06
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ok nog een keer....lekkage op camping .....achter watermeter.....30 jaar geen onderhoud camping eigenaar....50 meter buiten kavel zit de meter......daar ergens tussen zit dus een lekkage....wie aansprakelijk?

le
door leo65 - Oct 5, 2015 om 16:08
6 Antwoorden / 1 Vragen

En aub alleen mensen met kennis reageren en niet van......ik geloof of misschien ?

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2015 om 19:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de vraag blijft hetzelfde. Aansprakelijk voor wat. De stand op de meter of de reparatie aan de leiding. Of beide?

En eerst stelt u dat er, volgens u, elke drie jaar afgeperst moet worden en nu ineens 30 jaar geen onderhoud.

Wordt bij u thuis ook elke drie jaar de leiding afgeperst dan?

le
door leo65 - Oct 6, 2015 om 16:28
6 Antwoorden / 1 Vragen

Tiger ik weet niet hoe jij aan een toprate op deze site komt want lezen kan je totaal niet !!!!! wat heeft afpersen met het verhaal van 30 jaar geen onderhoud te maken in deze ?
Misschien kan je deze simpele vraag wel beantwoorden ....hoe kan ik deze vraag verwijderen om naar een site te gaan met een hoger IQ gehalte ?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 6, 2015 om 16:49
16835 Antwoorden / 202 Vragen

leo65@ als de lekkage achter uw meter zit is het aannemelijk dat niet de campingeigenaar daarvoor aansprakelijk is. Jurisprudentie daarvoor zoeken is echter een helse klus en waarschijnlijk vrijwel ondoenlijk.

Gelet op uw 'ergernis over tijger1@: ik begrijp dat niet aangezien tijger1@ degelijke aanvullende vragen stelt resp. opmerkingen maakt. Gelet op de hoeveelheid water die u noemt zou er wel zo ongeveer een vijver moeten staan. 15.000 liter in vier dagen zal in ieder geval een groot gat ('sink hole') moeten hebben doen ontstaan.
U mag er van uitgaan dat ook anderen waaronder tijger1@ naar info hebben gezocht en net als ik die via google niet te vinden is. Bovendien: zou er sprake van zijn en er is al heel lang niets aan gedaan, dan heeft u ook een meld/onderzoeksplicht en dat is wel wettelijk geregeld en als zodanig terug te vinden.

Maar herhaald: aannemelijk is dat de leiding tussen de meter en uw campingverblijf voor uw risico is. Als er geen vijver is ontstaan dat lijkt het mij dat toch echt uw meter (is het uw meter) defect is.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2015 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=leo65 schreef op dinsdag 6 okt 2015, 16:28]Tiger ik weet niet hoe jij aan een toprate op deze site komt want lezen kan je totaal niet !!!!! wat heeft afpersen met het verhaal van 30 jaar geen onderhoud te maken in deze ?
Misschien kan je deze simpele vraag wel beantwoorden ....hoe kan ik deze vraag verwijderen om naar een site te gaan met een hoger IQ gehalte ?

U kunt dan wel pissig op mij worden, maar u geeft nog steeds geen antwoord op de vraag waar u aansprakelijk voor zou zijn.

Afgezien daarvan, geeft u aan dat volgens u elke drie jaar de leiding afgeperst zou moeten worden en ook schrijft u dat er 30 jaar geen onderhoud gepleegd is. Is die hele camping dan in een buitenbad veranderd?

Als u de vraag zou willen verwijderen om die elders te stellen, moet u daar ook wel aangeven wat u wilt weten natuurlijk, kunt u contact opnemen met de redactie en het hen vragen.

he
door henkjantje - Oct 6, 2015 om 17:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Leo,

Elke camping beheerder is idd verplicht om onderhoud aan zijn leidingnet te gunnen en ja dat is volgens mij elke 3a 4 jaar ook al is de lekkage achter de watermeter de campinghouder is verplicht dit probleem op te lossen ...zeker als er al geen jaren afgeperst is.....ik denk dat bij dit waterverlies er iets aan de hand is met valse luchttrekking van het net....feit blijft dat de campingeigenaar altijd met de kreet komt...achter de meter ""maar in uw geval is achter de meter als er een meter is op UW KAVEL en niet 50 meter verder....dus ik zou adviseren om juridisch contact te vragen en dit er op aan laten komen...dit geldt niet alleen voor een camping....elke vehuurder is verplicht om onderhoud te plegen aan zijn waternet.....gelukkig gebeurt dit vaak wel.ik zoweet zeker dat op google er wel een paar uitspraken te vinden zijn indeze.. succes

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 6, 2015 om 19:51
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Henkjantje@ waar dan te vinden??

he
door henkjantje - Oct 6, 2015 om 20:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

rechtsvordering.nl staan diverse vorderingen in wat dit betreft...maar als je googeld op dit probleem kom je zelf wetboek 35:8 voor enz enz